Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Janusz Wojtowicz – kierownik produkcji filmów oraz seriali fabularnych, wieloletni członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, 3 sierpnia 2019 roku obchodzi swoje 80. urodziny.
Zanim ukończył Wydział Produkcji Filmowej i Telewizyjnej w łódzkiej Szkole Filmowej, studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Łódzkiego. Pracował w pionie produkcyjnym blisko czterdziestu filmów fabularnych, zarówno telewizyjnych, m.in. „Śledztwa” (1973) Marka Piestraka, „Chleba naszego powszedniego” (1974) Janusza Zaorskiego, „Sabiny” (1998) Kazimierza Tarnasa, jak i kinowych, m.in. „Wielkiego układu” (1976) Andrzeja Jerzego Piotrowskiego, „Sekretu Enigmy” (1979) Romana Wionczka, „Sobola i panny” (1983) Huberta Drapelli.
Funkcję II kierownika produkcji pełnił podczas realizacji seriali „Przyłbice i kaptury” (1985) Marka Piestraka i „Dom” (1997-2000) Jana Łomnickiego, a także fabuł telewizyjnych, m.in. „Kamizelki” (1971) Stanisława Jędryki, „Żelaznej obroży” (1975) Stanisława Lenartowicza, „Bajek na dobranoc” (1980) Sławomira Idziaka, „Wielkiego biegu” (1981) Jerzego Domaradzkiego, oraz pełnometrażowych fabuł kinowych, m.in. „Zanim nadejdzie dzień” (1976) Ryszarda Rydzewskiego, „Pałacu” (1980) Tadeusza Junaka i „Wilczycy” (1982) Marka Piestraka.
Jako pierwszy kierownik produkcji zadebiutował w telewizyjnej ekranizacji „Antka” (1971) Bolesława Prusa, dokonanej przez Wojciecha Fiwka. Kierował także produkcją serialu „Gruby” (1972) tegoż reżysera, opartym na młodzieżowej powieści Aleksandra Minkowskiego. Ma na swym koncie m.in. „Kolory kochania” (1988) Wandy Jakubowskiej, zainspirowane książką „W Roztokach” Władysława Orkana, a także niemiecką fabułę „Mein blauer Vogel fliegt” (1974) Celino Bleiweissa oraz amerykański film wojenny „War and Remembrance” (1989) Dana Curtisa.
Funkcję II kierownika produkcji pełnił podczas realizacji seriali „Przyłbice i kaptury” (1985) Marka Piestraka i „Dom” (1997-2000) Jana Łomnickiego, a także fabuł telewizyjnych, m.in. „Kamizelki” (1971) Stanisława Jędryki, „Żelaznej obroży” (1975) Stanisława Lenartowicza, „Bajek na dobranoc” (1980) Sławomira Idziaka, „Wielkiego biegu” (1981) Jerzego Domaradzkiego, oraz pełnometrażowych fabuł kinowych, m.in. „Zanim nadejdzie dzień” (1976) Ryszarda Rydzewskiego, „Pałacu” (1980) Tadeusza Junaka i „Wilczycy” (1982) Marka Piestraka.
Jako pierwszy kierownik produkcji zadebiutował w telewizyjnej ekranizacji „Antka” (1971) Bolesława Prusa, dokonanej przez Wojciecha Fiwka. Kierował także produkcją serialu „Gruby” (1972) tegoż reżysera, opartym na młodzieżowej powieści Aleksandra Minkowskiego. Ma na swym koncie m.in. „Kolory kochania” (1988) Wandy Jakubowskiej, zainspirowane książką „W Roztokach” Władysława Orkana, a także niemiecką fabułę „Mein blauer Vogel fliegt” (1974) Celino Bleiweissa oraz amerykański film wojenny „War and Remembrance” (1989) Dana Curtisa.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 2.08.2019
fot. Archiwum Wojciecha Fiwka
Włodzimierz Rekłajtis – encyklopedia filmowej archiwistyki
„Legiony”: Miłosny trójkąt z historią walki o polską niepodległość w tle
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024