Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Na początku czerwca uczniowie Społecznej Szkoły Podstawowej nr 4 w Poznaniu przystąpili do realizacji swojego filmu „Córeczka tatusia”.
Filmowcy z siódmej klasy, pod opieką artystyczną reżysera Tomasza Dettloffa, działali przez trzy dni nad opowieścią o Julce. Ich opowieść łączy konwencje gatunkowe komiksu oraz teen dramy: - Od czasu, kiedy jej ojciec nie wraca z kolejnej, niebezpiecznej misji, musi ona samotnie stawić czoła kolejnym wyzwaniom. Najtrudniejszy moment przychodzi, gdy Julka dowiaduje się, że rodzina Roberta – chłopaka, który wzbudził jej sympatię – stoi za „wypadkiem” jej taty – piszą o swoim filmie siódmoklasiści.
Młodzi filmowcy podzielili się także wspomnieniami z tych dni: - Z mojej perspektywy, czyli perspektywy kierownika planu i dziecięcego reżysera, te trzy dni były naprawdę ciężkie. Gorące słońce bardzo nam doskwierało, ale mimo to świetnie się bawiłam i czułam się, jakbym była na planie jakiejś hollywoodzkiej produkcji (chociaż zdaję sobie sprawę, że tam pracownicy mają jeszcze ciężej). Uważam, że praca nad takim filmem dała mi dużo frajdy i doświadczenia, dlatego mimo wysokiej temperatury na zewnątrz bardzo mi się podobało. Teraz czuję wielką satysfakcję z tego, że nam się udało i nie mogę doczekać się rezultatów – mówi Gaja Krzemińska (uczestniczka).
- Dzięki temu projektowi miałam szansę zobaczyć, jak odbywa się realizacja filmu. Mogłam ujrzeć, co się dzieje za kulisami i zrozumiałam, jak ważne jest zorganizowanie i komunikacja podczas tworzenia. Zrozumiałam też, jak ciężka jest praca nie tylko aktorów, ale i reżyserów, operatorów czy kostiumologów. Ten projekt również pokazał mi, ile radości może przynieść realizacja filmu – dodaje Franciszka Kubaszewska (uczestniczka).
Młodzi filmowcy podzielili się także wspomnieniami z tych dni: - Z mojej perspektywy, czyli perspektywy kierownika planu i dziecięcego reżysera, te trzy dni były naprawdę ciężkie. Gorące słońce bardzo nam doskwierało, ale mimo to świetnie się bawiłam i czułam się, jakbym była na planie jakiejś hollywoodzkiej produkcji (chociaż zdaję sobie sprawę, że tam pracownicy mają jeszcze ciężej). Uważam, że praca nad takim filmem dała mi dużo frajdy i doświadczenia, dlatego mimo wysokiej temperatury na zewnątrz bardzo mi się podobało. Teraz czuję wielką satysfakcję z tego, że nam się udało i nie mogę doczekać się rezultatów – mówi Gaja Krzemińska (uczestniczka).
- Dzięki temu projektowi miałam szansę zobaczyć, jak odbywa się realizacja filmu. Mogłam ujrzeć, co się dzieje za kulisami i zrozumiałam, jak ważne jest zorganizowanie i komunikacja podczas tworzenia. Zrozumiałam też, jak ciężka jest praca nie tylko aktorów, ale i reżyserów, operatorów czy kostiumologów. Ten projekt również pokazał mi, ile radości może przynieść realizacja filmu – dodaje Franciszka Kubaszewska (uczestniczka).
Fot. Centrum Sztuki Dziecka.
- Kolejna, 25-ta już Wielka Przygoda z Filmem jest dla mnie, jak zawsze, okazją do świetnej zabawy w kino. Jednak zabawy połączonej z dążeniem do uzyskania, na każdym etapie, profesjonalnego efektu – rzecz jasna w ramach posiadanych możliwości, jak i obiektywnych ograniczeń. Bowiem właśnie na wspólnej pracy profesjonalistów i młodych entuzjastów kina polega niepowtarzalna formuła tych warsztatów. A spotkanie z Grupą pełnych zaangażowania, bardzo młodych ludzi, którzy w czasie pracy odkrywają dopiero tajniki warsztatu filmowego, stając się Ekipą, przynosi prawdziwą satysfakcję – komentuje reżyser Tomasz Dettloff (opieka artystyczna).
W czerwcu rozpoczęto także zdjęcia do filmu pod opieką artystyczną Jacka Filipiaka. A po wakacjach, we wrześniu, rozpoczną się zdjęcia do pozostałych dwóch filmów 25. Wielkiej Przygody z Filmem. Opiekę artystyczną nad filmami będą sprawować Michał Rosa i Maciej Sterło-Orlicki.
Projekt filmowy Centrum Sztuki Dziecka jest realizowany pod patronatem i ze wsparciem finansowym Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
AK
Centrum Sztuki Dziecka
Ostatnia aktualizacja: 5.07.2019
fot. Centrum Sztuki Dziecka
LETNIE TANIE KINOBRANIE w Kinie Pod Baranami
Tadeusz Lubelski – i krytyka może być literaturą piękną
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024