Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Janusz Kaleja, czterokrotny laureat gdyńskiego festiwalu za najlepszą charakteryzację, 17 czerwca 2019 roku obchodzi swoje 50. urodziny.
Karierę w kinematografii rozpoczynał jako asystent charakteryzatora na planie „Pana Tadeusza” (1999) Andrzeja Wajdy i „Waisera” (2000) Wojciecha Marczewskiego. Funkcję II charakteryzatora pełnił podczas realizacji serialu Andrzeja Trzosa-Rastawieckiego „Marszałek Piłsudski” (2001), a także filmu Jana Jakuba Kolskiego „ Jasminum” (2006) oraz „Nightwatching” (2007) Petera Greenewaya.
Jako charakteryzator zadebiutował w serialach: „Miasteczko” (2000-2001) i „As” (2002). Ma na swoim koncie pracę w blisko dwudziestu serialach, m.in.: „Na Wspólnej” (2003-2019), „Kryminalni” (2004-2008), „Bez tajemnic” (2012-2013), „Pakt” (2015-2016), „Bodo” (2016), „Nielegalni” (2018) oraz w ponad pięćdziesięciu filmach fabularnych, m.in.: „Jeszcze nie wieczór” (2008) Jacka Bławuta, „Boisko bezdomnych” (2008) Kasi Adamik, „Mniejsze zło” (2009) Janusza Morgensterna, „Nieulotne” (2012) Jacka Borcucha, „W imię…” (2013) Małgorzaty Szumowskiej, „Bilet na Księżyc” (2013) Jacka Bromskiego, „Obce ciało” (2014) Krzysztofa Zanussiego, „Powidoki” (2016) Andrzeja Wajdy, „Cicha noc” (2017) Piotra Domalewskiego, „Mr. Jones” (2019) Agnieszki Holland, „Kurier” (2019) Władysława Pasikowskiego.
Na festiwalu gdyńskim czterokrotnie dostawał nagrodę za najlepszą charakteryzację: w 2011 roku za „Lęk wysokości” (2011) Bartosza Konopki, w 2012 za „W ciemności” (2011) Agnieszki Holland, w 2015 za „Córki dansingu” (2015) Agnieszki Smoczyńskiej, a w 2017 za „Pokot” (2017) Agnieszki Holland.
Jako charakteryzator zadebiutował w serialach: „Miasteczko” (2000-2001) i „As” (2002). Ma na swoim koncie pracę w blisko dwudziestu serialach, m.in.: „Na Wspólnej” (2003-2019), „Kryminalni” (2004-2008), „Bez tajemnic” (2012-2013), „Pakt” (2015-2016), „Bodo” (2016), „Nielegalni” (2018) oraz w ponad pięćdziesięciu filmach fabularnych, m.in.: „Jeszcze nie wieczór” (2008) Jacka Bławuta, „Boisko bezdomnych” (2008) Kasi Adamik, „Mniejsze zło” (2009) Janusza Morgensterna, „Nieulotne” (2012) Jacka Borcucha, „W imię…” (2013) Małgorzaty Szumowskiej, „Bilet na Księżyc” (2013) Jacka Bromskiego, „Obce ciało” (2014) Krzysztofa Zanussiego, „Powidoki” (2016) Andrzeja Wajdy, „Cicha noc” (2017) Piotra Domalewskiego, „Mr. Jones” (2019) Agnieszki Holland, „Kurier” (2019) Władysława Pasikowskiego.
Na festiwalu gdyńskim czterokrotnie dostawał nagrodę za najlepszą charakteryzację: w 2011 roku za „Lęk wysokości” (2011) Bartosza Konopki, w 2012 za „W ciemności” (2011) Agnieszki Holland, w 2015 za „Córki dansingu” (2015) Agnieszki Smoczyńskiej, a w 2017 za „Pokot” (2017) Agnieszki Holland.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 15.06.2019
fot. SFP
Krzysztof Zanussi – kino jako nieuleczalna choroba przenoszona z filmu na film
38. Młodzi i Film: "Moja polska dziewczyna" z Wielkim Jantarem
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024