PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Podczas 72. MFF w Cannes odbyła się promocja zachęt finansowych dla produkcji audiowizualnej w Polsce.

„To była wielka przyjemność gościć wspaniałych filmowców i przedstawicieli branży filmowej podczas polskiego wieczoru w Cannes, który był jednym z wielu wydarzeń promujących talenty z Polski, lokacje i możliwości wsparcia finansowego w Polsce, włączając w to 30% zwrotu na produkcję audiowizualną” – mówił w rozmowie z amerykańskim "Variety" Radosław Śmigulski, dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. 


W tym roku polski wieczór w Cannes przyciągnął wielu znakomitych gości na czele z dyrektorem Marché du Film w Cannes Jeromem Paillardem, dyrektorem artystycznym Berlinale Carlo Chatrianem, szefem działu programowego BerlinaleMarkiem Peransonem, przedstawicielami MFF w Karlowych Warach – koordynatorką programową  Anną Purkrabkovą i selekcjonerami Martinem Horyną i Lenką Tyrpakową, dyrektorem Greckiego Funduszu Filmowego Vasilisem Kosmopoulosem, dyrektorem Litewskiego Centrum Filmowego, przedstawicielką Szwedzkiego Funduszu Filmowego Madeleine Ekman. W wydarzeniu liczny udział wzięli także producenci, dystrybutorzy i agenci sprzedaży m.in. obecni byli przedstawiciele Lions Gate, Hanway Films, Beta Cinema i Theaterkunst. Obecni byli także przedstawiciele Variety i Cineuropa.


Polski wieczór to okazja dla naszych twórców na wymianę kontaktów i poznanie przyszłych potencjalnych koproducentów czy selekcjonerów festiwali. Jest to także podziękowanie za ich pracę i zaangażowanie w rozwój polskiego kina. Wśród przedstawicieli polskiej branży obecni byli m.in. Klaudia Śmieja z firmy Madants, która od wielu lat angażuje się w produkcję koprodukcji międzynarodowych (jest m.in. producentką filmów Agnieszki Holland „Obywatel Jones” i „Szarlatan” – w produkcji – oraz filmów „High Life” Claire Denis, która jest w tym roku przewodniczącą konkursu filmów krótkometrażowych i Cinefondation), Ewa Puszczyńska (producentka „Idy” i „Zimnej wojny” Pawła Pawlikowskiego), Stanisław Dziedzic z Film Produkcji (producent „Obywatela Jonesa” a także pokazywanej w 2017 roku w Cannes w sekcji ACID „Drogi Aszera”). Nie zabrakło Małgorzaty Staroń, która w Cannes brała udział w prestiżowym programie Producer On The Move organizowanym przez European Film Promotion (polska producentka szukała w Cannes koproducentów do następnego projektu) oraz polskich producentów zakwalifikowanych w tym roku do programu Producers Network – Anny Bławut-Mazurkiewicz, Krzysztofa Sołka, Kamila Przełęckiego i Alicji Albrecht. Na polskiej imprezie pojawiły się także Olga Chajdas i Lena Gora, które kilka dni później odebrały wyróżnienie w konkursie ScripTeast na najlepszy scenariusz z Europy Środkowej i Wschodniej im. Krzysztofa Kieślowskiego za scenariusz filmu „Stale niestała” oraz Dawid Ogrodnik z ekipą filmu „Oleg”, który pokazywany był w sekcji Directors’ Fortnight.


 

Duże zainteresowanie „zachętami”


Zarówno podczas polskiego wieczoru, jak i pozostałych wydarzeń branżowych, na których obecni byli polscy twórcy i przedstawiciele branży, największe zainteresowanie dotyczyło wprowadzonej w tym roku ustawy o „zachętach”. Zwrot kosztów na produkcję audiowizualną był także dominującym powodem odwiedzin polskiego pawilonu, cieszącego się w tym roku dużym zainteresowaniem przedstawicieli międzynarodowej branży. W polskim pawilonie, który w tym roku mieścił się w nowej, dogodniejszej lokalizacji, znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie Pałacu Festiwalowego, nieprzerwanie toczyły się spotkania i rozmowy. Dzięki zmianie lokalizacji polski pawilon mieścił się w centralnej części marketu i był doskonale widoczny dla wszystkich gości Marché du Film. Każdego dnia w polskim pawilonie odbywały się dyżury prowadzone przez Film Commission Poland, podczas których zagraniczni producenci mogli skonsultować swoje projekty pod kątem skorzystania z polskiego cash rebate.


W prasie branżowej („Variety”, „The Hollywood Reporter”, „Deadline Disruptors”) prowadzona była kampania informacyjna dotycząca zachęt. Informacje promocyjne i banery pojawiły się m.in. na okładce mapy festiwalowej i portalu branżowym Cinando. Innym wydarzeniem branżowym było Catalan-Polish Breakfast, które odbyło się w czwartek, 16 maja. W śniadaniu wzięło udział kilkadziesiąt osób, w tym producenci, agenci sprzedaży i dystrybutorzy. Podczas spotkania prezentowana była animacja stworzona specjalnie na potrzeby promocji 30% cash rebate w Polsce. 


Wydarzenie magazynu Deadline


Wyjątkową okazją był udział Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w corocznym wydarzeniu branżowym organizowanym przez magazyn Deadline. W wydarzeniu polską kinematografię reprezentowali przedstawiciele Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej: dyrektor Radosław Śmigulski, szefowa działu produkcji filmowej i rozwoju projektów Małgorzata Szczepkowska-Kalemba i szef działu współpracy międzynarodowej Robert Baliński oraz Paweł Pawlikowski, Mariusz Łukomski i Piotr Woźniak-Starak. 


W niedzielę w polskim pawilonie odbyło się polsko-litewskie spotkanie, które było kolejną szansą na wzmocnienie relacji i nawiązanie bliższej współpracy polskiego i litewskiego przemysłu filmowego. Następnego dnia, w poniedziałek, podczas śniadania branżowego organizowanego przez Polski Instytut Sztuki Filmowej w ramach programu Producers Network, odbyła się prezentacja polskich producentów.



MR
PISF
Ostatnia aktualizacja:  27.05.2019
Zobacz również
fot. materiały prasowe
59. Krakowski Festiwal Filmowy – wydarzenia dla branży
W Krakowie trwa DOC LAB POLAND
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll