PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Czym żyje polskie kino? Co interesuje reżyserki i reżyserów? Jak na polskie produkcje spojrzy Międzynarodowe Jury, które oceni 10 filmów w Konkursie Polskim 12.Mastercard OFF CAMERA? Przedstawiamy kolejne 5 zakwalifikowanych filmów.
Drugi film Jagody Szelc – laureatki Krakowskiej Nagrody Filmowej - jest zarazem dyplomem aktorskim Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. "Monument" imponuje w równej mierze kreatywnymi rozwiązaniami, co oryginalnością. Reżyserka pozostaje wierna swojej artystycznej wizji opartej na specyficznym podejściu do fabuły, nieoczywistości, klimacie tajemnicy, który wyraża się w obrazie i dźwięku. "Monument" przypomina, że kino to sensualne doświadczenie.

Tytułowym bohaterem pełnometrażowego debiutu Aleksandra Pietrzaka jest uporządkowany nauczyciel plastyki, który ma wyjątkowo skomplikowaną relację z ojcem. "Juliusz" to opowieść o niełatwych, chwilami toksycznych relacjach pomiędzy ojcem a synem, które stają się sposobem na obserwację rzeczywistości - pełnej absurdów, z pozoru nic nieznaczących przypadków, a jednocześnie ciepłą i przez dłuższe momenty zabawną. Juliusz to dla debiutanta skok na głęboką wodę, w końcu wielu reżyserów powtarza, że komedia jest najtrudniejszym z filmowych gatunków. 

Maciej Kornet (doskonała rola Jacka Braciaka) wraz z 17-letnią córką Wiktorią podróżują po Polsce wysłużonym vanem, a ich trasę wyznaczają organizowane w kolejnych miastach turnieje tenisowe. Dziewczyna jest oczkiem w głowie ojca, który marzy o tym, by zrobiła wielką sportową karierę. On z kolei jest dla niej całym światem. Łukasz Grzegorzek korzysta w filmie z własnych doświadczeń, w końcu sam przed laty był dobrze zapowiadającym się tenisistą, trenowanym przez ojca. Tym razem wybiera do tego sprawdzoną formułę kina drogi. Bezpretensjonalny ton łączy się w „Córce trenera” z melancholią, a humor z poczuciem, że to film na ważny temat. Mądry, skłaniający do refleksji, a jednocześnie lekki i świeży.  

Jest rok 2016. Polacy żyją mistrzostwami świata w piłce nożnej. Z mediów docierają również coraz bardziej niepokojące wieści na temat konfliktu w Syrii oraz fali uchodźców uciekających do Europy przez tzw. szlak bałkański. Julia i Piotr są dobrze sytuowaną parą z dużego miasta. Dystans dzielący ich eleganckie mieszkanie w Warszawie od obozów uchodźców w Grecji i Macedonii to niespełna dwa tysiące kilometrów… Niebawem stanie się jeszcze krótszy… Społeczno-polityczny kontekst filmu Klary Kochańskiej i Kaspra Bajona staje się przyczynkiem do snucia subtelnej opowieści o poszukiwaniu tożsamości, niełatwym wychodzeniu poza strefę własnego komfortu. "Via Carpatia" to rozpisane na dwa głosy – Julii Kijowskiej i Piotra Borowskiego – niespieszne kino drogi.    

Każda z trzech bohaterek filmu Kingi Dębskiej "Zabawa zabawa" stąpa po kruchym lodzie, a wydarzenia, do których dojdzie, sprawią, że bardzo łatwo może się on pod nimi zapaść. Czy wspierane przez rodziny i przyjaciół bohaterki zdążą w porę pokonać własne demony? Reżyserka nie traktuje swoich postaci z góry. Obrazując ich codzienne piekło, nie stara się moralizować ani też na siłę szukać usprawiedliwień. Stara się być obiektywna, wykazując przy tym dużą empatię, której reżyserom często brakuje. W dodatku Agata Kulesza, Maria Dębska i Dorota Kolak tworzą fascynujące role kobiet zmuszonych do stawienia czoła własnym słabościom. 

Do kogo trafi nagroda Kulczyk Foundation - 300 000 PLN, przekonamy się już 4 maja. Konkurs Polskich Filmów Fabularnych to część projektu „Obraz świata / Świat w obrazach" realizowanego podczas 12. Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA.

Więcej informacji można znaleźć na www.offcamera.pl
AK
OFF Camera
Ostatnia aktualizacja:  12.04.2019
Zobacz również
fot. Velvet Spoon
Nabór na XI Konkurs na Wspieranie Produkcji Filmowej
Rusza 2. Festiwal Filmów Polskich "Wisła" na Białorusi
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll