PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Gdzie widzowie szukają informacji, jaki film warto obejrzeć w kinie? Dlaczego zwiastun jest tak ważny przy wyborach kinomanów? Czy najważniejsze są dla nich promocje i ceny biletów? Za co cenią multipleksy, a czego szukają w kinach studyjnych? Czy widzowie kinowi oglądają vod? Na zlecenie Filmwebu, Kantar Millword Brown przeprowadził po raz pierwszy tak kompletne badanie widza kinowego w Polsce. Projekt współfinansował Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Zlecone przez Filmweb badanie widza kinowego zostało zrealizowane na przełomie października i listopada 2018 roku w 100 kinach w całej Polsce, w każdym województwie. Jest to, według danych Głównego Urzędu Statystycznego, 20% łącznej liczby stałych kin w kraju. 75% badanych placówek stanowiły multipleksy, a pozostałe 25% były kinami studyjnymi i lokalnymi. Te proporcje oddawały rzeczywisty udział poszczególnych rodzajów kin w rynku dystrybucji kinowej w Polsce.

W każdym z wylosowanych kin ankieterzy przeprowadzili przeciętnie 12 szczegółowych rozmów z widzami. W wywiadach uczestniczyła co piąta osoba wchodząca lub wychodząca z kina. Badanie objęło łącznie 1216 widzów powyżej 15. roku życia. 48% ankietowanych przepytano w dni robocze, natomiast 52% odpowiedzi uzyskano w weekendy.

Po raz pierwszy w historii zrealizowano w polskich kinach tak obszerny projekt badający przyzwyczajenia widzów. Otrzymane wyniki pozwoliły stworzyć profil polskiego widza kinowego oraz wskazać kluczowe czynniki, które mają wpływ na jego wybory filmowe oraz konsumenckie.

- Od dziś raport z badania widza kinowego w Polsce jest dostępny dla każdego na Filmwebie. Rynek dystrybucji filmowej stale się zmienia, podobnie jak przyzwyczajenia widzów i ich oczekiwania. Jako Filmweb chcieliśmy pogłębić naszą wiedzę na ten temat i udostępnić wnioski z przeprowadzonego badania. W przyszłości chcielibyśmy regularnie powtarzać badanie i rozwijać je tak, aby stało się standardem dla rynku – podkreśla Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający Filmwebu.

Raport z badania widza kinowego w Polsce znajduje się do pobrania TU.

O raporcie szerzej pisze w lutowym Magazynie Filmowym SFP Dagmara Romanowska. Zapraszamy do lektury.
AK
Filmweb
Ostatnia aktualizacja:  22.02.2019
Zobacz również
fot. Filmweb
Michał Szczerbic – od produkcji do reżyserii
PISF: Rozpoczął się nabór wniosków do „zachęt”
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll