Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Gdzie widzowie szukają informacji, jaki film warto obejrzeć w kinie? Dlaczego zwiastun jest tak ważny przy wyborach kinomanów? Czy najważniejsze są dla nich promocje i ceny biletów? Za co cenią multipleksy, a czego szukają w kinach studyjnych? Czy widzowie kinowi oglądają vod? Na zlecenie Filmwebu, Kantar Millword Brown przeprowadził po raz pierwszy tak kompletne badanie widza kinowego w Polsce. Projekt współfinansował Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Zlecone przez Filmweb badanie widza kinowego zostało zrealizowane na przełomie października i listopada 2018 roku w 100 kinach w całej Polsce, w każdym województwie. Jest to, według danych Głównego Urzędu Statystycznego, 20% łącznej liczby stałych kin w kraju. 75% badanych placówek stanowiły multipleksy, a pozostałe 25% były kinami studyjnymi i lokalnymi. Te proporcje oddawały rzeczywisty udział poszczególnych rodzajów kin w rynku dystrybucji kinowej w Polsce.
W każdym z wylosowanych kin ankieterzy przeprowadzili przeciętnie 12 szczegółowych rozmów z widzami. W wywiadach uczestniczyła co piąta osoba wchodząca lub wychodząca z kina. Badanie objęło łącznie 1216 widzów powyżej 15. roku życia. 48% ankietowanych przepytano w dni robocze, natomiast 52% odpowiedzi uzyskano w weekendy.
Po raz pierwszy w historii zrealizowano w polskich kinach tak obszerny projekt badający przyzwyczajenia widzów. Otrzymane wyniki pozwoliły stworzyć profil polskiego widza kinowego oraz wskazać kluczowe czynniki, które mają wpływ na jego wybory filmowe oraz konsumenckie.
- Od dziś raport z badania widza kinowego w Polsce jest dostępny dla każdego na Filmwebie. Rynek dystrybucji filmowej stale się zmienia, podobnie jak przyzwyczajenia widzów i ich oczekiwania. Jako Filmweb chcieliśmy pogłębić naszą wiedzę na ten temat i udostępnić wnioski z przeprowadzonego badania. W przyszłości chcielibyśmy regularnie powtarzać badanie i rozwijać je tak, aby stało się standardem dla rynku – podkreśla Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający Filmwebu.
Raport z badania widza kinowego w Polsce znajduje się do pobrania TU.
O raporcie szerzej pisze w lutowym Magazynie Filmowym SFP Dagmara Romanowska. Zapraszamy do lektury.
AK
Filmweb
Ostatnia aktualizacja: 22.02.2019
fot. Filmweb
Michał Szczerbic – od produkcji do reżyserii
PISF: Rozpoczął się nabór wniosków do „zachęt”
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024