Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Blisko 70 zmontowanych filmów ma na swym koncie Anna Krasowska, która 20 lutego 2019 roku obchodzi swoje 70. urodziny. Pracowała z dokumentalistami i fabularzystami, m.in. z Elżbietą Dzikowską, Grażyną Banaszkiewicz, Andrzejem Kondratiukiem, Janem Łomnickim, Krzysztofem Wierzbickim.
Trudnej sztuki cięcia i sklejania taśmy filmowej uczyła się od Marii Leszczyńskiej, współpracując przy montażu m.in. serialu „Dyrektorzy” (1975) Zbigniewa Chmielewskiego oraz telewizyjnego „Domu moich synów” (1975) Gerarda Zalewskiego, „Wergilego” (1976) Ryszarda Bera i „Dźwigu” (1976) Zbigniewa Kuźmińskiego. Później swą praktyczną wiedzę uzupełniła w Zaocznym Wyższym Studium Montażu Filmowego PWSFTviT w Łodzi (1986).
Zmontowała ponad pięćdziesiąt dokumentów, m.in. „W pół słowa” (1993) Grażyny Banaszkiewicz, „Szkołę na Pięknej” (1994) Marii Kwiatkowskiej, „Historię Normana Daviesa” (1998) Krzysztofa Wierzbickiego, „Siostry Lilpop i ich miłości” (2005) Bożeny Garus-Hockuby, „Dom nad Missisipi” (2005) Piotra Morawskiego i Ryszarda Kaczyńskiego, „Victorię Jerzego Franciszka Kulczyckiego” (2007) Ignacego Szczepańskiego, podróżniczy cykl Ewy Dzikowskiej „Świat Majów” (2005). Jej dziełem jest także montaż dokumentu Jana łomnickiego „Ludwik Perski. Krótkie wspomnienia z długiego życia” (2000), poświęconego nestorowi polskiego dokumentu, oraz frapującej opowieści o Ludwiku Starskim, jednym z najlepszych scenarzystów w dziejach naszej kinematografii – „Film jest bajką” (2005) Stanisława Janickiego.
Spośród fabuł, które montowała Krasowska, należy przede wszystkim wymienić serial Juliusza Machulskiego „Matki, żony i kochanki” (1995, I seria) oraz pełnometrażowe filmy Andrzeja Kondratiuka – druga i trzecia część jego słynnego Gzowskiego tryptyku – „Wrzeciono czasu” (1995) i „Słoneczny zegar” (1997).
Zmontowała ponad pięćdziesiąt dokumentów, m.in. „W pół słowa” (1993) Grażyny Banaszkiewicz, „Szkołę na Pięknej” (1994) Marii Kwiatkowskiej, „Historię Normana Daviesa” (1998) Krzysztofa Wierzbickiego, „Siostry Lilpop i ich miłości” (2005) Bożeny Garus-Hockuby, „Dom nad Missisipi” (2005) Piotra Morawskiego i Ryszarda Kaczyńskiego, „Victorię Jerzego Franciszka Kulczyckiego” (2007) Ignacego Szczepańskiego, podróżniczy cykl Ewy Dzikowskiej „Świat Majów” (2005). Jej dziełem jest także montaż dokumentu Jana łomnickiego „Ludwik Perski. Krótkie wspomnienia z długiego życia” (2000), poświęconego nestorowi polskiego dokumentu, oraz frapującej opowieści o Ludwiku Starskim, jednym z najlepszych scenarzystów w dziejach naszej kinematografii – „Film jest bajką” (2005) Stanisława Janickiego.
Spośród fabuł, które montowała Krasowska, należy przede wszystkim wymienić serial Juliusza Machulskiego „Matki, żony i kochanki” (1995, I seria) oraz pełnometrażowe filmy Andrzeja Kondratiuka – druga i trzecia część jego słynnego Gzowskiego tryptyku – „Wrzeciono czasu” (1995) i „Słoneczny zegar” (1997).
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 15.02.2019
fot. SFP
Helios w Blue City. Butikowe kino w kopule
Weź udział w konkursie #euFilmContest
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024