PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
MENU
WYDARZENIA
  3.01.2019
Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego wraz z Krakowskim Festiwalem Filmowym ogłaszają nabór na DOC LAB POLAND - największy w Polsce program dla profesjonalnych twórców filmów dokumentalnych. Aplikacje przyjmowane są na dwa odrębne komponenty: DOC LAB START dla projektów w developmencie lub DOC LAB GO! dla filmów w montażu. Termin zgłoszeń to 15 stycznia 2019. Najlepsze projekty otrzymają nagrody, w 2018 roku ich pula wyniosła 86 000 zł. Szczegóły na www.doclab.pl

W związku z dużym zainteresowaniem grudniowym dniem otwartym i wypełnioną w 100 proc. listą spotkań, odbędzie się drugi, dodatkowy Dzień Otwarty DOC LAB POLAND - w środę 9 stycznia, w godz. od 12.00 do 16.00, w siedzibie Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego.

 


W 2019 odbędzie się już piąta edycja programu DOC LAB POLAND. W marcu tego roku na Festiwalu Filmu Dokumentalnego w Salonikach  program oraz jego twórcy Adam Ślesicki i Katarzyna Ślesicka zostali uhonorowani nagrodą European Documentary Network za szczególny wkład w rozwój europejskiej kultury i kinematografii. Po raz pierwszy nagrodą tą zostali wyróżnieni Polacy i polska inicjatywa.


Pitching DOCS TO GO!, fot. E.Stapińska

 


Licznymi nagrodami mogą się też cieszyć uczestnicy DOC LAB POLAND. W ciągu czterech lat w ramach programu rozwijane lub prezentowane były prawdziwe perły polskiego dokumentu. „Książę i Dybuk”, reż. Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski, został nagrodzony na festiwalu w Wenecji, Mińsku, Krakowie i warszawskim Docs Against Gravity, „Miłość bezwarunkowa” Rafała Łysaka otrzymała Złotego Lajkonika na Krakowskim festiwalu Filmowym w 2018 r., a „Najbrzydszy samochód świata” reż. Grzegorz Szczepaniak tę samą nagrodę rok wcześniej podobnie jak Nagrodę Jury Studenckiego KFF, a także Nagrodę Publiczności WATCH DOCS „Prawa Człowieka w Filmie”. Na tegorocznym Warszawskim Festiwalu Filmowym nagrodę publiczności zdobył „Koncert na dwoje”, reż. Tomasz Drozdowicz. Natomiast „Call me Tony”, reż. Klaudiusz Chrostowski z nagrodą wyjechał z Festiwalu w Amsterdamie, otrzymał ją również na warszawskim Docs Against Gravity, a „Wolta” reż. Monika Kotecka i Karolina Poryzała zdobyła trofea w Barcelonie, Toronto, Stambule i w Łodzi. W ramach programu prezentowane były też „Over the Limit”, „21 x Nowy Jork”, „Żalanasz. Pusty brzeg” i wiele innych. Dzięki uczestnictwie w DOC LAB POLAND wybrane projekty mogą być następnie prezentowane m.in. na marketach i pitchingach festiwali DOK Leipzig, IDFA, Doc Lisboa czy czy na East Doc Platform.

Tutorami i konsultantami DOC LAB POLAND są uznani polscy dokumentaliści, wśród nich Lidia Duda, Maria Zmarz-Koczanowicz, Paweł Łoziński, czy Bartek Konopka oraz zagraniczni eksperci,  np. szefowa DOK Leipzig – Leena Pasanen, dyrektor European Documentary Network Paul Pauwles czy Hanka Kastelicova, szefowa produkcji HBO Europe.


 

Program DOC LAB POLAND dzieli się na dwa komponenty:

 


DOC LAB START – dla projektów filmowych w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć; udział biorą: reżyser i producent. Projekty pełno- lub średniometrażowe, nie krótsze niż 50 min. Rozwój projektu: konsultacje merytoryczne (ewolucja tematu i dramaturgii, wybór bohaterów i sposobu narracji) oraz producenckie (np. budżet i plan finansowania), opracowanie koncepcji prezentacji projektu, poszukiwanie partnerów do produkcji i finansowania. Trzy intensywne sesje: początek kwietnia, przełom maja i czerwca (w ramach KFF Industry) oraz połowa października. Udział w pitchingu DOCS TO START! na 59. Krakowskim Festiwalu Filmowym i indywidualne spotkania z producentami, funduszami filmowymi, przedstawicielami TVP, HBO i zagranicznych marketów koprodukcyjnych (Amsterdam, Lipsk, Jihlava, Sheffield i inne), ekspertami (EDN, Tribeca).

 


DOC LAB GO! – dla filmów w fazie montażu; udział biorą: reżyser i producent, a w pierwszej i ostatniej sesji ewentualnie także montażysta. Projekty pełno- lub średniometrażowe. Konsultacje wersji montażowych z wybitnymi montażystami i reżyserami. Opracowanie strategii komunikacji, promocji i dystrybucji filmu, przygotowanie pakietów promocyjnych, konsultacje z dystrybutorami i agentami sprzedaży. Opracowanie strategii festiwalowych. Trzy intensywne sesje: pierwsza połowa kwietnia, przełom maja i czerwca (w ramach KFF Industry) oraz połowa października. Udział w pitchingu DOCS TO GO! na 59. Krakowskim Festiwalu Filmowym i indywidualne spotkania z selekcjonerami najważniejszych światowych festiwali (IDFA, DOK Leipzig, Hot Docs, Berlinale, Visions du reel), dystrybutorami, agentami sprzedaży (Autlook Film Sales, Deckert Distribution, Wide House, First Hand Films, Doc Alliance Films), redaktorami zamawiającymi – poszukiwanie partnerów dystrybucyjnych. DOCS TO GO! jest organizowany od 2012 roku przez Polski Instytut Sztuki Filmowej i Krakowską Fundację Filmową, od 2015 we współpracy z DOC LAB POLAND.


Szczegóły na www.doclab.pl

 

MR
DOC LAB POLAND
Ostatnia aktualizacja:  4.01.2019
Zobacz również
fot. materiały prasowe
Marcin Dorociński w roli głównej 21. Kina na Granicy
„Cipka” do obejrzenia w całości
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2021
Scroll