PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Po latach Adrian Panek powraca do Gdyni z "Wilkołakiem". Film reżysera "Daas" jest jednym z 16 tytułów, które walczą w Konkursie Głównym o Złote Lwy.
 - Wilkołak to człowiek na granicy człowieczeństwa i zezwięrzęcenia. Zło zostało sprowadzone do prostych, zwierzęcych odruchów, a ludzie zredukowali całą swoją egzystencję do walki o przeżycie” – mówił podcas konferencji prasowej reżyser Adrian Panek. - Zanim napisałem scenariusz „Wilkołaka” sporo przeczytałem na temat tego okresu w historii. Chciałem uciec od historycznego opisu wydarzeń i spróbować ująć je w nawias gatunkowy. Praca nad tym scenariuszem polegała przede wszystkim na puszczeniu wodzy fantazji – dodał reżyser.

fot. Borys Skrzyński/SFP

Akcja filmu rozgrywa się latem 1945 roku. Dla ośmiorga dzieci, wyzwolonych z obozu Gross-Rosen, zostaje utworzony prowizoryczny sierociniec w opuszczonym pałacu wśród lasów. Ich opiekunką staje się dwudziestoletnia Hanka, również była więźniarka. Po okropieństwach obozu bohaterowie powoli odzyskują resztki straconego dzieciństwa, jednak koszmar szybko do nich powraca. W okolicznych lasach krążą obozowe wilczury. Wypuszczone przez esesmanów przed wyzwoleniem Gross-Rosen, wygłodzone i zdziczałe zwierzęta osaczają pałac w poszukiwaniu pożywienia. W przerażonych dzieciach uruchamia się obozowy instynkt przetrwania.


„Wilkołaku” oglądamy m.in. Danutę Stenkę, Sonię Mietielicę („Handlarz cudów” Jarosława Szody i Bolesława Pawicy), Nicolasa Przygodę („Plac zabaw” Bartosza M. Kowalskiego), Wernera Daehna („Walkiria” Bryana Singera i „Życie na podsłuchu” Floriana Henckela von Donnersmarcka), Oleha Shcherbynę („Moloch” Szymona Kaperniaka). Zdjęcia powstawały w Parku Narodowym Gór Stołowych, Pałacu w Bulowicach oraz w Muzeum Molke.

Autorem zdjęć jest Dominik Danilczyk („Człowiek z Magicznym Pudełkiem” Bodo Koxa), scenografię przygotowała Anna Wunderlich („Papusza” Krzysztofa Krauze i Joanny Kos-Krauze), „Królewicz Olch” Kuby Czekaja, „Śluby panieńskie” Filipa Bajona), zaś kostiumy zaprojektowała Małgorzata Karpiuk („Serce miłości” Łukasz Ronduda, „They Chased me Through Arizona” Matthiasa Husera. Za montaż filmu odpowiada Jarosław Kamiński („Ida” Pawła Pawlikowskiego, "Córki Dancingu" Agnieszki Smoczyńskiej-Konopki, „Jesteś Bogiem” Leszka Dawida).


Producentkami filmu są Agata Szymańska i Magdalena Kamińska z Balapolis („Baby Bump” Kuby Czekaja, "Walser" Zbigniewa Libery, filmy Wilhelma i Anny Sasnal). „Wilkołak” powstał w koprodukcji z Aloisem Rostkiem z Rosco Polska, Janem Doense i Hermanem Slagterem z holenderskiej firmy House of Netherhorror oraz Thanassisem Karathanosem z niemieckiego studia Twenty Twenty Vision. Projekt został wsparty finansowo m.in. przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, Medienboard Berlin-Brandenburg GmbH oraz Netherlands Film Fund


43. FPFF w Gdyni potrwa do 23 września. 
.

Marcin Radomski/Gdynia
SFP/Balapolis
Ostatnia aktualizacja:  20.09.2018
Zobacz również
fot. Borys Skrzyński/SFP
43.FPFF. Marek Koterski: "7 uczuć" to mój najważniejszy film
43. FPFF: Korzenie duchowości, czyli „Krew Boga”
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll