PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
2 czerwca 2018 zakończyła się druga sesja DOC LAB POLAND 2018 – programu dla profesjonalnych dokumentalistów, którzy rozwijają swoje projekty i szukają dla nich koproducentów lub drogi festiwalowej oraz możliwości sprzedaży. W tegorocznych warsztatach wzięło udział 21 projektów.
Spośród nich wyłonione zostały te najtrafniej realizujące założenia programu. Twórców i producentów wyróżniono nagrodami pieniężnymi i rzeczowymi, których łączna wartość to 86 000 złotych! DOC LAB POLAND promuje w ten sposób wartościowe, kreatywne projekty dokumentalne, dając im szansę na rozwój i docenienie jeszcze przed ukończeniem filmu.


Nagrody w ramach pitchingu DOCS TO START:

Nagroda HBO AWARD, 10 000 zł: SKANDAL, reżyseria Bartek Paduch, produkcja Fundacja Promocji Kultury W To Mi Graj, producenci Maciek Ostatek i Kacper Jaroszyński;

Nagroda Krakowskiego Klastra Filmowego, bon produkcyjny o wartości 30 000 zł: SPACER Z ANIOŁAMI, reżyseria i produkcja: Tomek Wysokiński, produkcja Ayahuasca Project;

Nagroda Lightcraft – bon postproduckcyjny o wartości 15 000 zł: OSTATNIA WYPRAWA, reżyseria: Eliza Kubarska, produkcja: Braidmade Films, producentka: Monika Braid;

Wyróżnienie Dok Leipizg, udział w markecie koprodukcyjnym: AMBULANS  POLSKA SYRIA, reżyseria: Aleksander Zalewski, produkcja: Aksamit, producentka: Anna Kubik-Sobala;

Wyróżnienie European Documentary Network, udział w warsztatach i pitchingach Lisbon Docs: LEKCJE  Z DEMOKRACJI, reżyseria: Michał Helwak, produkcja: Metro Films, producent: Marcin Wierzchosławski.

​Po pitchingu DOCS TO START

Nagrody w ramach pitchngu DOCS TO GO!:

  Nagroda ColorOffOn – bon postprodukcyjny o wartości 25 000 zł: LEKCJA MIŁOŚCI, reżyseria: Małgorzata Goliszewska, Kasia Mateja, produkcja: Fundacja Widok, producentka: Anna Stylińska;

Wyróżnienie East Doc Platform, udział w spotkaniach koprodukcyjnych East Doc Market: ZWYCZAJNY KRAJ, reżyseria: Tomasz Wolski, produkcja: Kijora Film, producentka: Anna Gawlita.


Uczestnicy Docs to Start! fot. A. Fiejka

Druga sesja DOC LAB POLAND odbyła się w ramach 58. Krakowskiego Festiwalu Filmowego - KFF Industry. Złożyły się na nią warsztaty i konsultacje, dwa pitchingi projektów dokumentalnych: na etapie developmentu (DOCS TO START) i prac końcowych (DOCS TO GO!), a także międzynarodowy market koprodukcyjny ze specjalnym udziałem Estonii – dla kolejnych 50 producentów. W ramach wszystkich wydarzeń związanych z drugą sesją DOC LAB POLAND odbyło się blisko 800 indywidualnych spotkań branżowych.

Na 58. Krakowskim Festiwalu Filmowym można też było zobaczyć 8 filmów dokumentalnych, rozwijanych w ramach wcześniejszych edycji DOC LAB POLAND. 7 z nich w konkursach: „Koncert na dwoje” Tomasza Drozdrowicza był filmem otwarcia. Pokazano także filmy: “Jerzy i Jerzy na jeziorach” (reż. i prod. Piotr Malecki), “Krzyżoki” (reż. i prod. Anna Gawlita), “Miłość bezwarunkowa” (reż. Rafał Łysak, prod. Victoria Ogneva, Jacek Bławut), “Mistrz świata” (reż. Kacper Lisowski, prod. Krzysztof Szpetmański) i “Urosłam kiedy spałaś” (reż. i prod. Marcin Sauter). W cyklu Laureaci festiwali pokazano filmu „Książę i dybuk” (reż. reż. Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski, prod. Małgorzata Zacharko).

 
DOC LAB POLAND to program rozwoju projektów dla filmowców-dokumentalistów mających już za sobą pierwsze zrealizowane produkcje. Pierwszym elementem są intensywne warsztaty reżyserskie, producenckie, poświęcone promocji, strategiom dystrybucyjnym i festiwalowym etc. Wśród polskich tutorów znaleźli się do tej pory m.in. reżyserzy Paweł Łoziński, Lidia Duda, Maria Zmarz-Koczanowicz, Bartek Konopka, Wojciech Staroń, montażyści: Dorota Wardęszkiewicz, Jarosław Kamiński i Rafał Listopad. Eksperci z zagranicy to m.in. szefowa festiwalu DOK Leipzig – Leena Pasanen, dyrektor EDN European Documentary Network – Paul Pauwels, Brigid O’Shea – specjalistka strategii festiwalowej dla projektów dokumentalnych, dyrektor programowy EDN Mikael Opstrup, agenci sprzedaży – Peter Jäger, Irena Taskovski, szefowa produkcji HBO Europe Hanka Kastelicova, czy selekcjonerka festiwalu IDFA i Sarajevo FF Rada Šešić.

Drugim ważnym elementem programu są prezentacje (pitchingi) dla międzynarodowego grona ekspertów oraz indywidulane spotkania z nimi, które odbywają się w ramach Industry Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy komponentu START spotykają się z potencjalnymi koproducentami i instytucjami finansującymi produkcję, uczestnicy komponentu GO – z selekcjonerami festiwalowymi i potencjalnymi kupcami i dystrybutorami filmu. Najciekawsze projekty i najlepsze prezentacje otrzymują nagrody.

Filmy rozwijane i konsultowane w ramach trzech poprzednich edycji DOC LAB POLAND są prezentowane na ważnych światowych imprezach filmowych. Zeszłoroczny uczestnik DOC LAB POLAND, film „Książę i Dybuk” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego (prod. Małgorzata Zacharko i Matthias Miegel) otrzymał nagrodę dla najlepszego filmu dokumentalnego o kinie na 74. Festiwal Filmowym w Wenecji. „Miss Holocaust” w reżyserii Michaliny Musielak (produkcja: Karolina Galuba i Małgorzata Małysa z Furia Film) miał premierę na 67. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Berlinale. W prezentacjach DOCS TO GO! wzięły też udział: nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej i wyróżniony Orłem 2018 „21 x Nowy Jork” Piotra Stasika oraz „Komunia” Anny Zamęckiej, która zdobyła EFA. W zeszłym roku aż pięć polskich filmów na najważniejszym europejskim festiwalu dokumentalnym IDFA to projekty po DOC LAB POLAND, a od trzech lat jedyne projekty na DOK Leipzig Market – to absolwenci programu.

Organizatorem DOC LAB POLAND jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a głównym partnerem i współorganizatorem sesji krakowskiej – Krakowski Festiwal Filmowy. Program jest organizowany we współpracy z DOK Leipzig, najważniejszym niemieckim festiwalem filmów dokumentalnych, EDN - European Documentary Network, czeskim  Institute of Documentary Film oraz Warszawskim Festiwalem Filmowym. Partnerami edycji 2018 są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Instytut Adama Mickiewicza i Culture.pl, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, HBO Europe, Creative Europe Desk Polska, FINA Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, Centrum Łowicka, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Krakowski Klaster Filmowy, Mazovia Warsaw Film Commission i Mazowiecki Instytut Kultury, kancelaria MKZ Partnerzy, ColorOffOn, Lightcraft, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Partnerami Marketu Koprodukcyjnego są: Krakowski Park Technologiczny i Telewizja Polska S.A.

Więcej na: www.doclab.pl

WRÓB
Doc Lab Poland
Ostatnia aktualizacja:  3.06.2018
Zobacz również
37. Młodzi i Film: Znamy jurorów
58. KFF: Oto laureaci!
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll