Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
"Historie Przyszłości. Reinterpretacje Polskiego Kina" to druga edycja doskonale ocenionego projektu edukacyjnego, firmowanego przez Narodowe Centrum Kultury Filmowej.
Tak, jak w poprzednim roku, grupy gimnazjalistów, licealistów i studentów pod okiem profesjonalnych edukatorów i filmowców przez osiem tygodni będą oglądać, dekodować, rozkładać i składać na nowo polskie filmy. We współpracy ze scenarzystami, storyboardzistami, reżyserem, operatorem, dźwiękowcami, oświetleniowcami, montażystami, dźwiękowcami i scenografami powstanie pięć nowych scen i pięć filmowych esejów.
– Projektując „Historie Przyszłości” chcieliśmy połączyć naukę o filmie z kształceniem kompetencji medialnych. Ale przede wszystkim mieliśmy ambicje nauczyć uczestników, jak się naprawdę realizuje filmy – mówi Michał Pabiś-Orzeszyna, kierownik Działu Edukacji Filmowej w NCKF.
Jak to wygląda w praktyce? Najpierw uczestnicy oglądają pięć polskich filmów; tym razem będą to m.in. „Psy” Władysława Pasikowskiego, „Pętla” Wojciecha Jerzego Hasa i „Demon” Marcina Wrony. Potem – już w grupach – poddają je analizie: poznają zasady budowy scenariusza, konstrukcję świata przedstawionego i zabiegi estetyczne, by następnie wymyślić dodatkowe sceny, których w oryginalnych wersjach nie było. Pomysły przekładane są na scenariusze i dialogi, a następnie na storyboardy; uczestnicy opracowują każde ujęcie: kompozycję kadru, rekwizyty, scenografię.
Kolejna odsłona warsztatów to praca na planie: sceny są realizowane z pomocą praktyków i z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu, a uczestnicy poznają tajniki oświetlenia, planują ruch i sposób gry aktorskiej; sami stają się aktorami i członkami ekipy. Gotowy materiał montują i udźwiękawiają.
Na koniec powracają do oryginalnych wersji filmów i eksperymentują z nimi. Sprawdzają, jak się zmienia się ich znaczenie, kiedy przemontowują sceny, zmieniają dźwięk i kolor.
Projekt rusza 6 kwietnia. Koszt udziału, obejmujący udział w projekcjach i warsztatach, to 150 zł. Karnety można kupować online na stronach EC1 Łódź – Miasta Kultury.
Jak to wygląda w praktyce? Najpierw uczestnicy oglądają pięć polskich filmów; tym razem będą to m.in. „Psy” Władysława Pasikowskiego, „Pętla” Wojciecha Jerzego Hasa i „Demon” Marcina Wrony. Potem – już w grupach – poddają je analizie: poznają zasady budowy scenariusza, konstrukcję świata przedstawionego i zabiegi estetyczne, by następnie wymyślić dodatkowe sceny, których w oryginalnych wersjach nie było. Pomysły przekładane są na scenariusze i dialogi, a następnie na storyboardy; uczestnicy opracowują każde ujęcie: kompozycję kadru, rekwizyty, scenografię.
Kolejna odsłona warsztatów to praca na planie: sceny są realizowane z pomocą praktyków i z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu, a uczestnicy poznają tajniki oświetlenia, planują ruch i sposób gry aktorskiej; sami stają się aktorami i członkami ekipy. Gotowy materiał montują i udźwiękawiają.
Na koniec powracają do oryginalnych wersji filmów i eksperymentują z nimi. Sprawdzają, jak się zmienia się ich znaczenie, kiedy przemontowują sceny, zmieniają dźwięk i kolor.
Projekt rusza 6 kwietnia. Koszt udziału, obejmujący udział w projekcjach i warsztatach, to 150 zł. Karnety można kupować online na stronach EC1 Łódź – Miasta Kultury.
WRÓB
NCKF w Łodzi
Ostatnia aktualizacja: 17.03.2018
Wystawa o Marcu w Muzeum Kinematografii
Warszawski Festiwal Filmowy: Rozpoczął się nabór
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024