Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Szykuje się kolejne świetne spotkanie z cyku "Eviva l'arte" organizowane przez Natalię Adaszyńską. Pod hasłem "Powrót do przeszłości" spotkamy się z Agnieszką Smoczyńską i Janem Młynarskim. Zapraszamy 31 stycznia 2018 roku o godz.19.00, Teatr IMKA, ul. Konopnickiej 6. Prowadzenie Rafał Sławoń, wstęp wolny.
Agnieszka Smoczyńska jest reżyserką, warszawianką z wyboru. Jan Młynarski, perkusista, multiinstrumentalista, członek i współtwórca różnych zespołów, na czele z Warszawskim Combo Tanecznym i Jazz Bandem Młynarski-Masecki - warszawiakiem jest z urodzenia. Oboje w swojej twórczości zajęli się rozrywkową Warszawą, której już nie ma. Ona – w filmie "Córki Dancingu" nawiązała do muzyki, klimatu, prawdziwych wnętrz błyszczących neonami i cekinami warszawskich dancingów z szaroburych lat 80. On – na płycie Noc w wielkim mieście odkrywa na nowo przedwojenne piosenki z repertuaru Adama Astona i braci Gold; wcześniej poszukiwał warszawskiego brzmienia z wielkim powodzeniem śpiewając przeboje Henryka Warsa, Jerzego Petersburskiego i innych.
„Inspirujący był dla nas fakt – mówi Młynarski - że polski show-biznes przez 20 międzywojennych lat dokonał takiego skoku, że w zapóźnionej kulturowo i cywilizacyjnie Polsce powstawała muzyka na światowym poziomie. To było wspaniałe pokolenie.” Także świat dancingów z głębokiego PRL-u zdaje się bliski dzisiejszym odbiorcom, nie tylko w Polsce. Agnieszka Smoczyńska opowiada, że gdy przed amerykańską premierą rozmawiała z producentami „byli przekonani, że kontekst <Córek Dancingu> będzie sporą przeszkodą dla zagranicznego odbiorcy. Że film się nie spodoba, nie będzie zrozumiały. Okazało się, że dancingi, lata 80. i PRL zyskały w oczach amerykańskich widzów dodatkową wartość”.
O sztuce przybliżania publiczności uniwersalnych i ponadczasowych historii, o tym, jakie pożytki płyną z zanurzenia się w świecie, którego już nie ma, o „swojej” Warszawie – i zapewne o wielu innych ważnych kwestiach opowiedzą goście najbliższego spotkania w cyklu Evviva l’arte.
https://www.facebook.com/events/162138601075428/
„Inspirujący był dla nas fakt – mówi Młynarski - że polski show-biznes przez 20 międzywojennych lat dokonał takiego skoku, że w zapóźnionej kulturowo i cywilizacyjnie Polsce powstawała muzyka na światowym poziomie. To było wspaniałe pokolenie.” Także świat dancingów z głębokiego PRL-u zdaje się bliski dzisiejszym odbiorcom, nie tylko w Polsce. Agnieszka Smoczyńska opowiada, że gdy przed amerykańską premierą rozmawiała z producentami „byli przekonani, że kontekst <Córek Dancingu> będzie sporą przeszkodą dla zagranicznego odbiorcy. Że film się nie spodoba, nie będzie zrozumiały. Okazało się, że dancingi, lata 80. i PRL zyskały w oczach amerykańskich widzów dodatkową wartość”.
O sztuce przybliżania publiczności uniwersalnych i ponadczasowych historii, o tym, jakie pożytki płyną z zanurzenia się w świecie, którego już nie ma, o „swojej” Warszawie – i zapewne o wielu innych ważnych kwestiach opowiedzą goście najbliższego spotkania w cyklu Evviva l’arte.
https://www.facebook.com/events/162138601075428/
WRÓB
Natalia Adaszyńska
Ostatnia aktualizacja: 28.01.2018
fot. Borys Skrzyński / SFP
Kanał dziecięcy Nicktoons w ofercie TVN
Konferencja naukowa "Film – między realizmem a fikcją": zgłoszenia
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024