PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
MENU
Technologia SMODO – motion capture dla animacji poklatkowej - rozwijana przez Animoon, ma szansę zrewolucjonizować przemysł animacji lalkowej. SMODO oferuje nowe możliwości tworzenia animacji, jakie daje połączenie tego, co najlepsze w technologii CGI i animacji poklatkowej. Artykuły poświęcone SMODO publikowały m.in. zagraniczne portale Skwigly oraz Zippy Frames.
SMODO to nowatorska technologia stop-motion, która łączy klasyczną animację lalkową z innowacyjną techniką przechwytywania ruchu. Używając SMODO animator, zamiast z lalką, pracuje z samym szkieletem, wyposażonym w kolorowe znaczniki. Specjalny system śledzący znaczniki przenosi pozę szkieletu do programu do edycji 3D, w którym na szkielet nakładany jest cyfrowy model lalki. W efekcie, na ekranie komputera animator obserwuje całą lalkę, tak jak w klasycznej animacji. Dzięki temu czyszczenie klatek z analogowych rigów lub błędów w oświetleniu już nie będzie konieczne. Jedną z licznych korzyści SMODO jest ponadto możliwość dowolnej zmiany pozycji kamery obserwującej scenę, jak i dowolnej modyfikacji oświetlenia – nawet dla już zrealizowanego ujęcia!

- Dzięki wykorzystaniu technologii SMODO można zaoszczędzić nawet do 25 procent budżetu produkcji - wyjaśnia Grzegorz Wacławek, pomysłodawca SMODO. - Ponadto narzędzie daje możliwość wprowadzania zmian i poprawek do ujęć, nawet gdy kosztowny i czasochłonny proces animacji się skończy - dodaje Wacławek.


  Technologia SMODO upraszczając proces animacji poklatkowej i eliminując konieczność konstruowania całych lalek, a także planów filmowych, stanie się również doskonałym narzędziem edukacyjnym. Technologia wraz z dodatkowymi narzędziami (instrukcje filmowe, gotowe szkielety) pozwoli na atrakcyjniejsze, szybsze i tańsze przekazywanie wiedzy, a także kształtowanie umiejętności przyszłych animatorów.

Prace nad technologią SMODO prowadzone są od 2013 roku. Dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju produkt znajduje się obecnie w ostatniej fazie prac. Wszystkie elementy systemu SMODO (kamery rejestrujące ruchy lalki, oprogramowanie CGI, narzędzia kalibracji systemu) mieszczą się w pudełku o średnim rozmiarze. Specjalne zestawy zawierające gotowe szkielety i ich modele 3D zostaną przygotowane do celów edukacyjnych.

Technologia SMODO została już zaprezentowana we Francji podczas targów MIFA 2017, poświęconych animacji, w Meksyku podczas Pixelatl Festival, gdzie wzbudziła duże zainteresowanie wśród przedstawicieli światowej branży filmowej, a także w Londynie w ramach konferencji ad:tech.


AK
Animoon
Ostatnia aktualizacja:  5.01.2018
Zobacz również
Więckiewicz, Cielecka i "Twój Vincent" na wyjątkowych aukcjach na rzecz WOŚP
Od stołów do kin
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2019
Scroll