Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
ARRI zaprasza na seminaria i warsztaty w trakcie 25. jubileuszowej edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE. Firma ma też swoje stoisko na Camerimage Market w Operze Nova.
WTOREK, 14 LISTOPADA
11:30-13:00
Centrum Konferencyjne Opera Nova
Sala seminaryjna, 1. piętro
SEMINARIUM ARRI: „Kreatywność w ruchu” o pracy z TRINITY. Prowadzi Joerg Schenten
STABILIZATOR DO KAMERY ARRI TRINITY, flagowy produkt z serii systemów do stabilizacji kamer ARRI, to pierwszy hybrydowy stabilizator, który łączy stabilizację mechaniczną z aktywną elektroniczną stabilizacją przegubu kardanowego. Urządzenie oferuje dzięki temu pięć osi sterowania i pozwala operatorowi na uzyskanie niezwykle płynnego, a zarazem precyzyjnie kontrolowanego ruchu kamery, co przekłada się na nieograniczoną swobodę pracy.
Uczestnicy seminarium otrzymają przekrojowe informacje dotyczące stabilizatora TRINITY i obejrzą na żywo demonstrację jego zastosowań. Przedstawione zostaną konkretne przykłady opatrzone fragmentami nagrań z materiałów pokazowych i szkoleniowych. Widzowie będą mogli również zadawać własne pytania.
Seminarium poprowadzą Curt Schaller, kierownik ds. produktu z firmy ARRI, oraz niemiecki operator kamery Joerg Schenten, SOA, BVK, który korzystał ze stabilizatora TRINITY podczas wielu projektów realizowanych w Niemczech, w tym podczas pracy nad filmami Spielmacher i Mittelreich oraz serialami Pastewka i Sankt Maik.
– Jako profesjonalista lubię korzystać z najlepszych dostępnych narzędzi, a do takich zalicza się TRINITY – mówi Schenten. – Pozwala mi na zupełnie swobodne sterowanie kamerą i uzyskanie pięknego, eleganckiego ruchu, jakiego nie daje żaden inny montowany system stabilizacji. Tradycyjne metody stabilizacji mechanicznej osiągnęły już pełnię swego potencjału, ale firma ARRI zdecydowała się pójść o krok dalej. Warto przybliżyć publiczności wyjątkowe cechy tego urządzenia i jego liczne zastosowania.
ŚRODA, 15 LISTOPADA
14:00-15:30
Centrum Konferencyjne Opera Nova
Sala seminaryjna, 1. piętro
SEMINARIUM ARRI: Międzynarodowy program wsparcia
Siła współpracy (Let’s Work Together)
Seminarium poświęcone wsparciu ARRI dla początkujących filmowców
Z reżyserką Wanuri Kahiu (Rafiki) i operatorem Tobym Oliverem, ACS (Wildling)
MIĘDZYNARODOWY PROGRAM WSPARCIA
Mandy Rahn z firmy ARRI przedstawi plan Międzynarodowego Programu Wsparcia – globalnej inicjatywy, która ma za zadanie wspomóc kolejne pokolenie filmowców w drodze do kariery. Za pośrednictwem programu producenci mogą się ubiegać o kompleksowe wsparcie ze strony ARRI: od współpracy podczas produkcji, przez udostępnienie najnowocześniejszego sprzętu, po pomoc podczas postprodukcji i sprzedaży filmu na całym świecie.
Podczas seminarium zostaną omówione dwa filmy pełnometrażowe, które zrealizowano w ramach programu od momentu jego założenia w 2016 r. Kenijska reżyserka Wanuri Kahiu opowie o swoim filmie "Rafiki", do którego zdjęcia nakręcił Christopher Wessels, a operator filmowy Toby Oliver, ACS, przybliży swą współpracę nad obrazem "Wildling" z debiutującym reżyserem Fritzem Böhmem.
Film "From a Whisper", debiut filmowy Kahiu, zdobył nagrody na galach Africa Movie Academy Awards i Kenya Film and TV Awards oraz podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego na Zanzibarze. Jej najnowszy krótkometrażowy film "Pumzi" został nagrodzony na Festiwalu Filmowym Carthage oraz Niezależnym Festiwalu Filmowym w Cannes.
Urodzony w Australii Toby Oliver ma w swoim dorobku zdjęcia do filmów pełnometrażowych oraz dokumentalnych i programów telewizyjnych. Magazyn Variety określił go mianem jednego z dziesięciu najbardziej obiecujących operatorów filmowych 2017 r. Wśród jego najnowszych filmów należy wymienić Uciekaj! (wyświetlany na Camerimage), Śmierć nadejdzie dziś i Duchy kanionu.
18:00-19:15
Centrum Kongresowe Opera Nova
Główne audytorium
ARRI NA WIELKIM EKRANIE
Okiem filmowca (The Filmmaker’s View)
Film dokumentalny złożony z wywiadów
z okazji 100 lat istnienia ARRI
Zapraszamy na pokaz filmu dokumentalnego stworzonego specjalnie na festiwal Camerimage. Film stanowi zbiór fragmentów ponad 200 wywiadów przeprowadzonych przez ARRI z filmowcami z całego świata z okazji przypadającej w 2017 r. setnej rocznicy założenia firmy.
We wrześniu 1917 roku August Arnold i Robert Richter wynajęli były warsztat szewski przy Türkenstrasse w Monachium i założyli w nim biuro nowej firmy zajmującej się technologią filmową. Nazwę przedsiębiorstwa – ARRI – utworzyli z pierwszych liter swoich nazwisk.
Z okazji setnych urodzin firmy przedstawiciele ARRI nawiązali kontakt z operatorami filmowymi, reżyserami, technikami oświetlenia, wynalazcami i historykami. Odzew przeszedł ich najśmielsze oczekiwania – setki osób wyraziły chęć udzielenia wywiadu. Opowiedziały o swej pasji do przekazywania opowieści, o miłości do filmu oraz o indywidualnych doświadczeniach z produktami ARRI.
Na stronie internetowej ARRI można obejrzeć wszystkie wywiady, jak również interaktywną oś czasu, na której zapisano pełną historię produktów, usług, użytkowników i przełomowych momentów w historii istnienia przedsiębiorstwa. Wszystkie te wydarzenia i anegdoty łączy wspólny element: misja ARRI, której celem jest umożliwianie filmowcom realizacji pełnego potencjału ich wizji.
Filozofia ta przyświeca firmie od stu lat i zawsze będzie stała u podstaw jej działalności.
CZWARTEK, 17 LISTOPADA
11:30-16:00
Centrum Warsztatowe
Wyższa Szkoła Gospodarki, budynek M
WARSZTATY ARRI: Sztuka oświetlenia, filmowania i postprodukcji obrazu HDR
Sztuka doboru oświetlenia, filmowania i postprodukcji na potrzeby obrazu HDR
z Karlem Walterem Lindenlaubem, ASC
Przekrojowe omówienie cyklu produkcyjnego na potrzeby obrazu High Dynamic Range
AKADEMIA ARRI – HDR MASTER CLASS
Podczas pierwszej części wydarzenia „Akademia ARRI – Master Class” operator filmowy Karl Walter Lindenlaub, ASC, pokaże widzom, jak prawidłowo oświetlić plan i wykonywać zdjęcia z myślą o obrazie HDR. Następnie specjaliści z firm ARRI i FilmLight opracują materiał nakręcony przez Lindenlauba, przedstawiając proces postprodukcji obrazu na potrzeby wyświetlania na ekranach telewizyjnych i kinowych korzystających z formatu HDR.
Lindenlaub pracuje obecnie z reżyserem Nickiem Hammem nad filmem "Driven". Wśród jego najnowszych obrazów należy wymienić "Underworld: Wojny krwi" i "Revolt" oraz dwuodcinkowy miniserial "Houdini", za który otrzymał nominację do nagrody Emmy. Zasłynął również pracą nad filmami takimi jak "Rob Roy" Michaela Catona-Jonesa, "Pamiętnik księżniczki" Garry’ego Marshalla, "Namiętności" Jona Avneta, "Dzień niepodległości" i "Gwiezdne wrota" Rolanda Emmericha, "Nawiedzony" Jana de Bonta, "Czarna księga" Paula Verhoevena oraz "Opowieści z Narni" Andrew Adamsona.
– Czy nam się to podoba, czy nie, nadchodzi era HDR. Operatorzy filmowi muszą poznać tajniki tego formatu – mówi Lindenlaub. – Najważniejszym aspektem jest dla nas zachowanie pełnej kontroli nad obrazem bez względu na ostateczny sposób jego wyświetlania. To my powinniśmy decydować o tym, co będzie widoczne w plamach światła, a co ma być czarne. Im więcej dowiemy się o nowym formacie, tym lepiej będziemy go mogli wykorzystać w swojej pracy.
Ze względu na charakter wydarzenia i specyfikę lokalu liczba miejsc siedzących jest ograniczona. Miejsca będą dostępne na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”.
25. Camerimage odbywa się w Bydgoszczy w dniach od 11 do 18 listopada 2017 roku.
WRÓB
Camerimage
Ostatnia aktualizacja: 12.11.2017
„Twój Vincent” i „Magiczna Zima Muminków” w wyścigu po nominację do Oscara
Wielki tryumf Polaków w Cottbus: "Dzikie róże" i "Jestem mordercą"
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024