PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Kolejny odcinek cyklu „Swoich nie znacie” Beata Poprawa poświęciła Mateuszowi Jarmulskiemu. Oto fragment tekstu, który w całości będzie można przeczytać na łamach nowego numeru „Magazynu Filmowego” (nr 6/2017) już 12 czerwca.
Mimo imponującego dorobku, swoją skromnością onieśmiela. Mateusz Jarmulski urodził się w 1983 roku w Chełmży, jest reżyserem filmów animowanych, scenarzystą i animatorem. Ukończył studia w PWSFTviT w Łodzi na kierunku Animacja i Filmowe Efekty Specjalne. Oprócz swoich filmów szkolnych realizował animacje i efekty specjalne do takich etiud reżyserskich, jak "Moje miejsce" Leszka Dawida czy „DominoRafała Kotasa. Przez kilka lat tworzył czołówki festiwalu filmów animowanych ReAnimacja w Łodzi. Pracował w studiu „Se-Ma-For”, gdzie zajmował się efektami do „Piotrusia i Wilka” (Kryształ Annecy 2007, Oscar 2008). Współpracował także przy produkcji filmu "Świteź" Kamila Polaka, który zdobył ponad 100 prestiżowych nagród na całym świecie. Wraz z Jakubem Rebelką stworzyli krótkie animacje do gry Wiedźmin 2. Jako layout artist pracował w firmie Break Thru Films przy tytule „Latająca maszyna”. Pracował również w zespole tworzącym multimedialne projekcje dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Jego filmy były pokazywane i nagradzane na wielu festiwalach, m.in. w Stuttgarcie, Seulu, Belgradzie czy Hiroszimie. Obecnie uczy animacji w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych na wydziale Sztuka Nowych Mediów (ścieżka anglojęzyczna). Jego autorytetem jest Piotr Dumała, a mistrzem – producent dyplomu Marek Serafiński. Pozostaje pod ogromnym wrażeniem plastyki i stylu Tomma Moora („Sekrety morza”, „Sekret księgi z Kells”).

Jego ostatnimi powodami do dumy są: teledysk do klipu „Nightjar” dla polskiej wiolonczelistki Karoliny Rec, nagrywającej jako Resina oraz animowany serial „Przytul mnie”. „Już w scenariuszu urzekła mnie trafnie opisana relacja rodzicielska i motyw radzenia sobie z problemami i przeciwnościami. Reżyserowanie 13-odcinkowej produkcji dla dzieci było dla mnie wyzwaniem” – mówi Jarmulski. 15 kwietnia kanał Puls 2 rozpoczął emisję. Za produkcję odpowiedzialne jest warszawskie studio Animoon i pomysłodawca-producent Grzegorz Wacławek. Serial jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. W czerwcu powalczy w kategorii „Film telewizyjny” w Annecy.

„Przytul mnie” powstało na podstawie książki „Proszę mnie przytulić” Przemysława Wechterowicza i Emilii Dziubak. Serial, jak i książkowy pierwowzór, w zabawny sposób uczy dzieci i ich rodziców, by zwracać uwagę na gesty i słowa, dzięki którym tworzymy i utrzymujemy dobre relacje. Fabuła jest prosta. Pewnego dnia Tata Niedźwiedź powiedział w sekrecie Niedźwiadkowi, że wystarczy się mocno do kogoś przytulić, a świat stanie się piękniejszy. I tak zaczęła się niezwykła przygoda ojca i syna. Wędrują razem przez las i przytulają każdego, kogo spotkają na swojej drodze – malutką gąsienicę, wielką anakondę, a nawet myśliwego ze strzelbą w dłoni... Jak mówi reżyser: „»Przytul mnie« uczy afirmacji rzeczy małych, takiego epikureizmu na dziecięcą skalę. Chcieliśmy pokazać, że można żyć wolniej, skupić się na tym co między nami”.

Beata Poprawa
Magazyn Filmowy 06/2017
Ostatnia aktualizacja:  26.05.2017
Zobacz również
fot. Karolina Rec
70. MFF w CANNES: Złota Palma dla „The Square” Rubena Östlunda
Rusza 57. Krakowski Festiwal Filmowy
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll