Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Na tydzień przed zbliżającymi się świętami na rynku kinowym panuje stagnacja.
Do kin w bieżący weekend przyszło jeszcze mniej widzów, niż przed tygodniem. Przed ekranami zasiadło w sumie 314 271 widzów. Filmy notowały na ogół niewielkie spadki, niektóre nawet wzrost widowni, jednak jeśli chodzi o premiery, żadna nie wzbudziła większego zainteresowania.
Najwyżej notowanym filmem, po raz czwarty został film "Piękna i Bestia" Billa Condona. Produkcja Disneya z Emmą Watson odnotowała jedynie 12 proc. spadek oglądalności. W ten sposób film obejrzało kolejnych 58 853 kinomanów. W sumie, od premiery - 811 tys. sprzedanych biletów.
Oczko niżej znalazło się widowisko "Ghost in the Shell" Ruperta Sandersa. Film science - fiction ze Scarlett Johansson odnotował blisko 36 proc. spadek widowni i przyciągnął jeszcze 43 134 widzów. Po dziesięciu dniach dystrybucji, produkcja ma już na koncie 161 tys. widzów.
Scarlett Johansson w filmie "Ghost in the Shell", fot. UIP.
Na trzecie miejsce awansowała animacja kojarząca się ze świętami. Niemiecka propozycja "Zając Max ratuje Wielkanoc" odnotowała 86 proc. wzrostu oglądalności i zainteresowała 32 908 widzów. Po trzech tygodniach wyświetlania - 104 tys. sprzedanych biletów.
Kadr z filmu "Zając Max ratuje Wielkanoc", fot. Kino Świat.
Pozostałe produkcje przyciągnęły dużo mniejszą ilość widzów. Najlepiej z nich poradziła sobie premierowa pozycja "Małżeńskie porachunki". Duńska komedia kryminalna Ole Bornedala zainteresowała na starcie 15 469 widzów. Tak przyzwoity rezultat jest wynikiem zaangażowania do filmu polskiej gwiazdy, Marcina Dorocińskiego, w jednej z głównych ról.
Marcin Dorociński w filmie "Małżeńskie porachunki", fot. M2 Films.
Inne premiery gromadziły już zupełnie znikomą widownię. Thriller "Pakt krwi" z udziałem Nicolasa Cage'a obejrzało 3 292 osób na 57 kopiach. Niezależna amerykańska komedia "Carrie Pilby" przyciągnęła 1 342 osób na 23 kopiach. Z kolei estoński dramat "Matka" zainteresował 920 kinomanów na 23 kopiach.
Nicolas Cage w filmie "Pakt krwi", fot. Kino Świat.
Premiery od najbliższego piątku: brak. Wesołych Świąt!
Najwyżej notowanym filmem, po raz czwarty został film "Piękna i Bestia" Billa Condona. Produkcja Disneya z Emmą Watson odnotowała jedynie 12 proc. spadek oglądalności. W ten sposób film obejrzało kolejnych 58 853 kinomanów. W sumie, od premiery - 811 tys. sprzedanych biletów.
Oczko niżej znalazło się widowisko "Ghost in the Shell" Ruperta Sandersa. Film science - fiction ze Scarlett Johansson odnotował blisko 36 proc. spadek widowni i przyciągnął jeszcze 43 134 widzów. Po dziesięciu dniach dystrybucji, produkcja ma już na koncie 161 tys. widzów.
Scarlett Johansson w filmie "Ghost in the Shell", fot. UIP.
Na trzecie miejsce awansowała animacja kojarząca się ze świętami. Niemiecka propozycja "Zając Max ratuje Wielkanoc" odnotowała 86 proc. wzrostu oglądalności i zainteresowała 32 908 widzów. Po trzech tygodniach wyświetlania - 104 tys. sprzedanych biletów.
Kadr z filmu "Zając Max ratuje Wielkanoc", fot. Kino Świat.
Pozostałe produkcje przyciągnęły dużo mniejszą ilość widzów. Najlepiej z nich poradziła sobie premierowa pozycja "Małżeńskie porachunki". Duńska komedia kryminalna Ole Bornedala zainteresowała na starcie 15 469 widzów. Tak przyzwoity rezultat jest wynikiem zaangażowania do filmu polskiej gwiazdy, Marcina Dorocińskiego, w jednej z głównych ról.
Marcin Dorociński w filmie "Małżeńskie porachunki", fot. M2 Films.
Inne premiery gromadziły już zupełnie znikomą widownię. Thriller "Pakt krwi" z udziałem Nicolasa Cage'a obejrzało 3 292 osób na 57 kopiach. Niezależna amerykańska komedia "Carrie Pilby" przyciągnęła 1 342 osób na 23 kopiach. Z kolei estoński dramat "Matka" zainteresował 920 kinomanów na 23 kopiach.
Nicolas Cage w filmie "Pakt krwi", fot. Kino Świat.
Premiery od najbliższego piątku: brak. Wesołych Świąt!
Paweł Zwoliński
Informacja własna/ BoxOffice.pl
Ostatnia aktualizacja: 12.04.2017
fot. Disney
Marta Nieradkiewicz laureatką Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego
„Koniec widzenia” w konkursie w Cannes
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024