Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi został uznany za „wschodzącą gwiazdą sztuki operatorskiej” przez prestiżowy magazyn American Cinematographer.
W artykule "American Cinematographer" Jim Hemphlin wskazuje dziesięciu autorów zdjęć, których zawodowym drogom warto się przyglądać, nazywa ich "wschodzącymi gwiazdami" – wśród nich jest Kuba Kijowski, absolwent Wydziału Sztuki Operatorskiej i Realizacji Telewizyjnej Szkoły Filmowej w Łodzi. Tekst "Rising stars of Cinematography" ukazał się w lutowym wydaniu pisma.
Autor artykułu wskazuje na edukację Kuby Kijowskiego w „prestiżowej Szkole Filmowej w Łodzi”, w której uczył się od Witolda Sobocińskiego, Jerzego Wójcika czy Jolanty Dylewskiej. Jak dla magazynu mówi Jakub Kijowski, wykładowcy Szkoły uczyli go, że sztuka operatorska nie polega na technicznych trickach, ale na umiejętności opowiadania historii. Dla Kuby Kijowskiego – operatora - inicjacją zawodową był plan filmu „W ciemności” w reżyserii Agnieszki Holland. Do współpracy zaprosiła go wówczas autorka zdjęć do filmu – Jolanta Dylewska. Kijowski podkreślał, że bardzo doceniał możliwość pracy w międzynarodowej ekipie, przy tak niezwykłym filmie.
„American Cinematographer” szczególnie wyróżnia pracę Kijowskiego przy „Córkach dancingu” Agnieszki Smoczyńskiej i cytuje „Wierzę, że znalezienie odpowiedniej wizualnej formy dla historii przyczynia się do jej sukcesu”. W filmografii autora zdjęć oprócz "Córek dancingu" znajdziemy ponadto: „Sekret” Przemysława Wojcieszka (za zdjęcia do tego filmu Kijowski otrzymał przyznawaną przez Szkołę Filmową w Łodzi Nagrodę im. Andrzeja Munka) oraz „Płynące wieżowce” Tomasza Wasilewskiego. American Cinematographer to prestiżowe amerykańskie pismo dedykowane sztuce operatorskiej.
Autor artykułu wskazuje na edukację Kuby Kijowskiego w „prestiżowej Szkole Filmowej w Łodzi”, w której uczył się od Witolda Sobocińskiego, Jerzego Wójcika czy Jolanty Dylewskiej. Jak dla magazynu mówi Jakub Kijowski, wykładowcy Szkoły uczyli go, że sztuka operatorska nie polega na technicznych trickach, ale na umiejętności opowiadania historii. Dla Kuby Kijowskiego – operatora - inicjacją zawodową był plan filmu „W ciemności” w reżyserii Agnieszki Holland. Do współpracy zaprosiła go wówczas autorka zdjęć do filmu – Jolanta Dylewska. Kijowski podkreślał, że bardzo doceniał możliwość pracy w międzynarodowej ekipie, przy tak niezwykłym filmie.
„American Cinematographer” szczególnie wyróżnia pracę Kijowskiego przy „Córkach dancingu” Agnieszki Smoczyńskiej i cytuje „Wierzę, że znalezienie odpowiedniej wizualnej formy dla historii przyczynia się do jej sukcesu”. W filmografii autora zdjęć oprócz "Córek dancingu" znajdziemy ponadto: „Sekret” Przemysława Wojcieszka (za zdjęcia do tego filmu Kijowski otrzymał przyznawaną przez Szkołę Filmową w Łodzi Nagrodę im. Andrzeja Munka) oraz „Płynące wieżowce” Tomasza Wasilewskiego. American Cinematographer to prestiżowe amerykańskie pismo dedykowane sztuce operatorskiej.
MR
Szkoła Filmowa w Łodzi
Ostatnia aktualizacja: 7.02.2017
fot. materiały prasowe
Europejski Trybunał Sprawiedliwości przyznał rację SFP
Leszek Kopeć dyrektorem Festiwalu Filmowego w Gdyni
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024