Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Tegoroczna edycja koszalińskiego festiwalu będzie obfitować w m.in. warsztat operatorski Arkadiusza Tomiaka, panel dyskusyjny na temat reżyserii castingowej czy debatę poświęconą finansowaniu niezależnych debiutów filmowych.
Oto lista wydarzeń branżowych podczas 35. Koszalińskiego Festiwalu Debiutów Filmowych "Młodzi i Film":
JAKOŚĆ CZY GŁOŚNOŚĆ? TOYA STUDIOS O DYNAMICE DŹWIĘKU W FILMIE
Odpowiednie brzmienie, które nie wywołuje u widza dyskomfortu, to nadrzędny cel wielomiesięcznej pracy nad ścieżką audialną. Podczas spotkania obalimy mity, zastępując je faktami. Współczesna technologia nie stawia ograniczeń dla dynamiki. Bariery powstają w warunkach odsłuchu, którym warto się przyjrzeć. Porozmawiamy o tym, jakie standardy odsłuchu są potrzebne w studiu zgrań, w kinie, czy np. w studiu montażowym do tego, aby zrealizować profesjonalnie udźwiękowione dzieło. Dowiemy się także więcej na temat poszczególnych elementów warstwy audialnej. Jakich zasad trzeba przestrzegać, żeby mieć doskonały dźwięk? Czy dialog musi być głośny, aby był zrozumiały? Czy naprawdę stoimy przed wyborem między jakością a głośnością?
W podstawy pracy z dźwiękiem, bazując na konkretnych przykładach i swoich doświadczeniach, wprowadzą wybitni eksperci, operatorzy dźwięku: Piotr Knop, Franek Kozłowski, Sebastian Witkowski i Mateusz Adamczyk.
JAK PRZYGOTOWAĆ STRATEGIĘ FESTIWALOWĄ? WYKŁAD MISTRZOWSKI KATHLEEN MCINNIS (wykład w języku angielskim)
Kathleen McInnis jest festiwalowym strategiem i doradcą do spraw reklamy i promocji filmów z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w branży. Pracowała jako dziennikarz (była m.in. redaktorem „MovieMaker Magazine”) i producent. Wykłada na najważniejszych amerykańskich uczelniach (NYU Tisch/Asia, UCLA School of Television, Film and Theater).
Przez lata prowadziła festiwale. Pracowała jako dyrektor reklamy i promocji wydarzeń branżowych i główny programer Seattle International Film Festival, dyrektor Slamdance Film Festival oraz dyrektor Palm Springs ShortFest.
Obecnie prowadzi firmę konsultingową See-Through Films, która reprezentuje produkcje pełno- i krótkometrażowe, a także dokumentalne na największych międzynarodowych festiwalach – m.in. Sundance, Cannes, Berlinie, Karlowych Warach czy Toronto. Wśród jej klientów były takie osobowości jak Jennifer Lynch, John Carpenter czy István Szabó.
W swojej pracy McInnis wykorzystuje potencjał festiwali filmowych w celu zmaksymalizowania świadomości o filmie oraz zainteresowania mediów i publiczności nie tylko tytułem, ale także reżyserem.
W trakcie wykładu opowie o przygotowaniu strategii festiwalowych produkcji, a także odpowie na pytania publiczności oraz prowadzącej spotkanie – Joanny Szymańskiej.
WARSZTATY DLA REŻYSERÓW I PRODUCENTÓW
prowadzenie: Kathleen McInnis
Warsztaty mają charakter zamknięty
W warsztatach z Kathleen McInnis biorą udział cztery pary reżyserów i producentów, którzy przygotowują się do pełnometrażowych debiutów fabularnych. W trakcie czterodniowych zajęć poruszone zostaną tematy związane z rozwojem projektów debiutujących twórców – przede wszystkim kreowanie własnej marki. Uczestnicy będą rozmawiać o tym, jak dotrzeć do jak największej liczby widzów i przedstawicieli branży oraz jak sprzedać swoje dzieło.
Uczestnicy warsztatów będą pracować na własnych projektach, dzięki czemu strategię promocyjną i festiwalową przygotują jeszcze przed początkiem zdjęć.
Organizatorem wykładu mistrzowskiego oraz warsztatów z Kathleen McInnis jest Studio Munka – Stowarzyszenie Filmowców Polskich oraz CK 105 w Koszalinie.
POKAŻ SWÓJ FILM ŚWIATU!
Panel dyskusyjny organizowany przez Studia Munka – Stowarzyszenie Filmowców Polskich poszuka odpowiedzi na pytania: na czym polega dobra strategia festiwalowa i do czego potrzebny jest agent sprzedaży?
Strategia festiwalowa to obecnie jeden z ważniejszych elementów towarzyszących twórcom przy produkcji filmowej. Od jej dobrego opracowania zależy międzynarodowy sukces filmu. To także istotna kwestia, która pomaga w znalezieniu agenta sprzedaży i dalszej dystrybucji obrazu.
O tym jak dobrze przygotować kampanię festiwalową, gdzie po raz pierwszy pokazać swój film, jak prowadzić go przez festiwale oraz w jaki sposób pracują agenci sprzedaży opowiedzą przedstawiciele polskich instytucji filmowych. W trakcie panelu przybliżona zostanie także współpraca filmowców z Krakowską Fundacją Filmową oraz Polskim Instytutem Sztuki Filmowej.
W spotkaniu udział wezmą: Marzena Cieślik (Polski Instytut Sztuki Filmowej), Michalina Fabijańska (Studio Munka – Stowarzyszenie Filmowców Polskich), Zofia Horszczaruk (New Europe Film Sales) i Marta Świątek (Krakowska Fundacja Filmowa). Prowadzenie: Joanna Szymańska.
PROFESJONALNY DEBIUT Z OFFOWYM BUDŻETEM. DEBATA
Co jest jednym z większych problemów młodych reżyserów i początkujących producentów? Pieniądze. Zawsze o nie chodzi. A jednak talenty filmowe za wszelką cenę chcą udowodnić światu, że potrafią zrobić dobry film. Tylko jak go zrealizować, żeby tego braku adekwatnego budżetu nie było widać? Co trzeba poświęcić, by spełnić swoje marzenie za niewielkie pieniądze? Jak się przygotować do skoku na głęboką wodę, jeśli ma się do dyspozycji tylko tratwę? Zapytamy o to, co znaczy dzisiaj skutecznie zadebiutować – „skutecznie”, czyli jak? Czy bardziej liczy się zaplecze finansowe, czy może pomysł lub, po prostu, talent? Chcemy poruszyć kwestie możliwości technicznych, które nie zawsze idą w parze z wielkim budżetem i wsparciem dużego producenta. Postaramy się zanalizować, na czym polega wyjątkowość niezależnych produkcji, bo przecież niewielki budżet często przekłada się na lepszą energię i większą determinację.
O sukcesach, marzeniach, bolączkach, roli i znaczeniu młodego kina oraz swoich debiutach opowiedzą nasi goście: Sebastian Petryk, Grzegorz Jankowski, Przemysław Wojcieszek, Magdalena Kamińska, Tomasz Wasilewski. Debatę poprowadzi Anna Serdiukow.
CZY JEST MOŻLIWY FILM BEZ REŻYSERA... CASTINGU? PANEL DYSKUSYJNY
Często jako pierwsi czytają scenariusz. Muszą umieć dać opór próbom przekupstwa, szantażu, a czasem i gróźb. Ich wprawne oko potrafi wyłowić talent z tłumu, a wyobraźnia podpowiedzieć, czy ktoś idealnie nadaje się do danej roli. Aktorzy mówią o nich z przekąsem: master od puppets – to od ich wyborów zależy nie tylko ostateczny kształt filmu, ale też to, jak potoczą się losy adeptów aktorstwa. Światowi reżyserzy – m.in. Woody Allen, Martin Scorsese czy Steven Spielberg – mają swoich ulubionych reżyserów castingowych, z którymi pracują nieprzerwanie od lat. A jak jest w Polsce? Nasi rodzimi specjaliści opowiedzą o kulisach pracy – czym jest i jak wygląda casting, na czym polega współpraca z reżyserem, czy bardziej przydaje się tu wrażliwość, czy asertywność? Poruszymy też dwie najważniejsze kwestie polaryzujące środowisko filmowe od lat: czy nazwiska reżyserów castingowych powinny być widoczne już w czołówce filmu i czy ta profesja zasługuje na osobną kategorię Oscarową? Rozmowę poprowadzi Anna Serdiukow.
WARSZTATY OPERATORSKIE Z ARKADIUSZEM TOMIAKIEM
Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych PSC i Magazyn „FilmPRO” zapraszają na warsztaty operatorskie prowadzone przez Arkadiusza Tomiaka. Uczestnicy będą mieli możliwość zgłębiać tajniki sztuki operatorskiej w warunkach profesjonalnego planu zdjęciowego przy wykorzystaniu najlepszego sprzętu filmowego i oświetleniowego.
Oświetlenie planu filmowego, świadome budowanie kadru, dobieranie odpowiednich ogniskowych obiektywu, ruch kamery – na przykładzie własnych doświadczeń filmowych Arkadiusz Tomiak opowie, jakimi środkami wyrazu dysponuje autor zdjęć oraz w jaki sposób może je twórczo wykorzystywać. Na co trzeba zwracać uwagę, jak budować zamierzony efekt wizualny, w jaki sposób współpracować z innymi na planie – uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość zdobywać tę wiedzę nie tylko w teorii, ale w trakcie praktycznych zajęć.
ROLA ZDJĘĆ W BUDOWANIU NARRACJI FILMOWEJ – spotkanie z Arkadiuszem Tomiakiem, laureatem Nagrody PSC 2016 za zdjęcia do filmu „Karbala"
Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych PSC i Magazyn „FilmPRO” zapraszają na spotkanie pt. „Rola zdjęć w budowaniu narracji filmowej”. Po projekcji filmu „Karbala" Arkadiusz Tomiak opowie, na czym polega praca autora zdjęć od procesu dokumentacji aż do efektu końcowego w postaci gotowego filmu na ekranie kinowym.
Na przykładzie filmu wojennego "Karbala", który w głównej mierze był realizowany na warszawskim Żeraniu (ekipa miała jedynie 8 dni zdjęciowych w Jordanii), Arkadiusz Tomiak opowie, przed jakimi wyzwaniami staje autor zdjęć, a także jaka jest jego rola na każdym z etapów powstawania dzieła filmowego.
Pieczołowitość scenograficzna, inscenizacyjna i dobór środków zdjęciowych pozwoliły połączyć ze sobą całkowicie niedostrzegalnie ujęcia realizowane w odległych od siebie miejscach i w ciągu kilku lat.
Spotkaniu towarzyszyć będzie pokaz zdjęć z planu, a także materiału filmowego przybliżającego widzom proces postprodukcji filmu. Współprowadzenie spotkania Witold Płóciennik.
PAPAYA YOUNG DIRECTORS. Spotkanie z organizatorami i finalistą konkursu Papaya Young Directors.
Podczas spotkania organizatorzy opowiedzą o idei konkursu, a finalista o tym jak wyglądała jego przygoda z konkursem, zobaczymy finałowe filmy III edycji konkursu i zwycięskie z poprzednich edycji.
Papaya Young Directors to jedyny w Polsce konkurs dla młodych twórców, którzy marzą o karierze w świecie filmu i reklamy. Warunkiem uczestnictwa jest napisanie eksplikacji reżyserskiej, której tematem są produkty sponsorów konkursu. W tym roku byli to: H&M, Allegro, O2, Play, Rossmann i Link4. Najlepsze propozycje są realizowane przez uczestników. Finaliści zostają też zaproszeni na warsztaty filmowe z twórcami filmowymi (m.in. z Jankiem Komasą, Jarkiem Barzanem, Tomkiem Naumiukiem, Adamem Torczyńskim, Natalią Gizą czy Pawłem Czajorem). Podczas gali konkursu prezentowane są finałowe filmy i ogłaszani laureaci. W konkursie mogą uczestniczyć wszyscy, którzy ukończyli 18 lat i nie przekroczyli 35. W tym roku pula nagród wyniosła 45 tysięcy złotych.
Laureaci konkursu w 2014 roku Jan Foryś i Filip Załuska, zrealizowali wspólnie kampanie reklamowe m.in. dla McDonald’s, Rainbow Tours, Festiwalu Przemiany, Fundacji Itaka, PZU, Milki czy Homebase. Julia Rogowska, zwyciężczyni drugiej edycji, w ciągu ostatnich miesięcy pracowała m.in. dla PZU, Microsoft, Virgin Mobile, Gratka.pl. Road Safety Awerness Project oraz Pandory.
Finalista Michał Dymek, dzięki reklamie stworzonej dla Prosto, znalazł się na liście dziesięciu najbardziej obiecujących reżyserów światowych wg. SHOTS.
Konkurs, organizowany od trzech lat, stał się najważniejszym wydarzeniem dla młodych filmowców, wspieranym przez prestiżowych sponsorów oraz wybitnych przedstawicieli środowiska filmowego i reklamowego.
Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Papaya Films, niezależny dom produkcyjny. Papaya realizuje swoje produkcje na całym świecie, prowadząc równocześnie biuro w Warszawie i Londynie.
Więcej informacji: www.papayayoungdirectors.com
BIZNES NA PLANIE FILMOWYM. Spotkanie z Klaudią Błach-Morysińską z kancelarii Zaborski-Morysiński
Przed wejściem na plan dobrze się zastanowić, jak zabezpieczyć swoje interesy. Czy działać w pojedynkę? A może założyć spółkę? A jeśli spółkę, to o czym należy pamiętać i jakie zapisy zamieścić, żeby po skończonej pracy nie wchodzić w spory ze wspólnikami? O czym pamiętać? Na co zwrócić uwagę? To przykładowe pytania, na które odpowiemy podczas spotkania. Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane profesjonalną produkcją filmową.
Organizatorami 35. Koszalińskiego Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film są: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Miasto Koszalin i Centrum Kultury 105 w Koszalinie. Festiwal Młodzi i Film jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski.
JAKOŚĆ CZY GŁOŚNOŚĆ? TOYA STUDIOS O DYNAMICE DŹWIĘKU W FILMIE
Odpowiednie brzmienie, które nie wywołuje u widza dyskomfortu, to nadrzędny cel wielomiesięcznej pracy nad ścieżką audialną. Podczas spotkania obalimy mity, zastępując je faktami. Współczesna technologia nie stawia ograniczeń dla dynamiki. Bariery powstają w warunkach odsłuchu, którym warto się przyjrzeć. Porozmawiamy o tym, jakie standardy odsłuchu są potrzebne w studiu zgrań, w kinie, czy np. w studiu montażowym do tego, aby zrealizować profesjonalnie udźwiękowione dzieło. Dowiemy się także więcej na temat poszczególnych elementów warstwy audialnej. Jakich zasad trzeba przestrzegać, żeby mieć doskonały dźwięk? Czy dialog musi być głośny, aby był zrozumiały? Czy naprawdę stoimy przed wyborem między jakością a głośnością?
W podstawy pracy z dźwiękiem, bazując na konkretnych przykładach i swoich doświadczeniach, wprowadzą wybitni eksperci, operatorzy dźwięku: Piotr Knop, Franek Kozłowski, Sebastian Witkowski i Mateusz Adamczyk.
JAK PRZYGOTOWAĆ STRATEGIĘ FESTIWALOWĄ? WYKŁAD MISTRZOWSKI KATHLEEN MCINNIS (wykład w języku angielskim)
Kathleen McInnis jest festiwalowym strategiem i doradcą do spraw reklamy i promocji filmów z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w branży. Pracowała jako dziennikarz (była m.in. redaktorem „MovieMaker Magazine”) i producent. Wykłada na najważniejszych amerykańskich uczelniach (NYU Tisch/Asia, UCLA School of Television, Film and Theater).
Przez lata prowadziła festiwale. Pracowała jako dyrektor reklamy i promocji wydarzeń branżowych i główny programer Seattle International Film Festival, dyrektor Slamdance Film Festival oraz dyrektor Palm Springs ShortFest.
Obecnie prowadzi firmę konsultingową See-Through Films, która reprezentuje produkcje pełno- i krótkometrażowe, a także dokumentalne na największych międzynarodowych festiwalach – m.in. Sundance, Cannes, Berlinie, Karlowych Warach czy Toronto. Wśród jej klientów były takie osobowości jak Jennifer Lynch, John Carpenter czy István Szabó.
W swojej pracy McInnis wykorzystuje potencjał festiwali filmowych w celu zmaksymalizowania świadomości o filmie oraz zainteresowania mediów i publiczności nie tylko tytułem, ale także reżyserem.
W trakcie wykładu opowie o przygotowaniu strategii festiwalowych produkcji, a także odpowie na pytania publiczności oraz prowadzącej spotkanie – Joanny Szymańskiej.
WARSZTATY DLA REŻYSERÓW I PRODUCENTÓW
prowadzenie: Kathleen McInnis
Warsztaty mają charakter zamknięty
W warsztatach z Kathleen McInnis biorą udział cztery pary reżyserów i producentów, którzy przygotowują się do pełnometrażowych debiutów fabularnych. W trakcie czterodniowych zajęć poruszone zostaną tematy związane z rozwojem projektów debiutujących twórców – przede wszystkim kreowanie własnej marki. Uczestnicy będą rozmawiać o tym, jak dotrzeć do jak największej liczby widzów i przedstawicieli branży oraz jak sprzedać swoje dzieło.
Uczestnicy warsztatów będą pracować na własnych projektach, dzięki czemu strategię promocyjną i festiwalową przygotują jeszcze przed początkiem zdjęć.
Organizatorem wykładu mistrzowskiego oraz warsztatów z Kathleen McInnis jest Studio Munka – Stowarzyszenie Filmowców Polskich oraz CK 105 w Koszalinie.
POKAŻ SWÓJ FILM ŚWIATU!
Panel dyskusyjny organizowany przez Studia Munka – Stowarzyszenie Filmowców Polskich poszuka odpowiedzi na pytania: na czym polega dobra strategia festiwalowa i do czego potrzebny jest agent sprzedaży?
Strategia festiwalowa to obecnie jeden z ważniejszych elementów towarzyszących twórcom przy produkcji filmowej. Od jej dobrego opracowania zależy międzynarodowy sukces filmu. To także istotna kwestia, która pomaga w znalezieniu agenta sprzedaży i dalszej dystrybucji obrazu.
O tym jak dobrze przygotować kampanię festiwalową, gdzie po raz pierwszy pokazać swój film, jak prowadzić go przez festiwale oraz w jaki sposób pracują agenci sprzedaży opowiedzą przedstawiciele polskich instytucji filmowych. W trakcie panelu przybliżona zostanie także współpraca filmowców z Krakowską Fundacją Filmową oraz Polskim Instytutem Sztuki Filmowej.
W spotkaniu udział wezmą: Marzena Cieślik (Polski Instytut Sztuki Filmowej), Michalina Fabijańska (Studio Munka – Stowarzyszenie Filmowców Polskich), Zofia Horszczaruk (New Europe Film Sales) i Marta Świątek (Krakowska Fundacja Filmowa). Prowadzenie: Joanna Szymańska.
PROFESJONALNY DEBIUT Z OFFOWYM BUDŻETEM. DEBATA
Co jest jednym z większych problemów młodych reżyserów i początkujących producentów? Pieniądze. Zawsze o nie chodzi. A jednak talenty filmowe za wszelką cenę chcą udowodnić światu, że potrafią zrobić dobry film. Tylko jak go zrealizować, żeby tego braku adekwatnego budżetu nie było widać? Co trzeba poświęcić, by spełnić swoje marzenie za niewielkie pieniądze? Jak się przygotować do skoku na głęboką wodę, jeśli ma się do dyspozycji tylko tratwę? Zapytamy o to, co znaczy dzisiaj skutecznie zadebiutować – „skutecznie”, czyli jak? Czy bardziej liczy się zaplecze finansowe, czy może pomysł lub, po prostu, talent? Chcemy poruszyć kwestie możliwości technicznych, które nie zawsze idą w parze z wielkim budżetem i wsparciem dużego producenta. Postaramy się zanalizować, na czym polega wyjątkowość niezależnych produkcji, bo przecież niewielki budżet często przekłada się na lepszą energię i większą determinację.
O sukcesach, marzeniach, bolączkach, roli i znaczeniu młodego kina oraz swoich debiutach opowiedzą nasi goście: Sebastian Petryk, Grzegorz Jankowski, Przemysław Wojcieszek, Magdalena Kamińska, Tomasz Wasilewski. Debatę poprowadzi Anna Serdiukow.
CZY JEST MOŻLIWY FILM BEZ REŻYSERA... CASTINGU? PANEL DYSKUSYJNY
Często jako pierwsi czytają scenariusz. Muszą umieć dać opór próbom przekupstwa, szantażu, a czasem i gróźb. Ich wprawne oko potrafi wyłowić talent z tłumu, a wyobraźnia podpowiedzieć, czy ktoś idealnie nadaje się do danej roli. Aktorzy mówią o nich z przekąsem: master od puppets – to od ich wyborów zależy nie tylko ostateczny kształt filmu, ale też to, jak potoczą się losy adeptów aktorstwa. Światowi reżyserzy – m.in. Woody Allen, Martin Scorsese czy Steven Spielberg – mają swoich ulubionych reżyserów castingowych, z którymi pracują nieprzerwanie od lat. A jak jest w Polsce? Nasi rodzimi specjaliści opowiedzą o kulisach pracy – czym jest i jak wygląda casting, na czym polega współpraca z reżyserem, czy bardziej przydaje się tu wrażliwość, czy asertywność? Poruszymy też dwie najważniejsze kwestie polaryzujące środowisko filmowe od lat: czy nazwiska reżyserów castingowych powinny być widoczne już w czołówce filmu i czy ta profesja zasługuje na osobną kategorię Oscarową? Rozmowę poprowadzi Anna Serdiukow.
WARSZTATY OPERATORSKIE Z ARKADIUSZEM TOMIAKIEM
Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych PSC i Magazyn „FilmPRO” zapraszają na warsztaty operatorskie prowadzone przez Arkadiusza Tomiaka. Uczestnicy będą mieli możliwość zgłębiać tajniki sztuki operatorskiej w warunkach profesjonalnego planu zdjęciowego przy wykorzystaniu najlepszego sprzętu filmowego i oświetleniowego.
Oświetlenie planu filmowego, świadome budowanie kadru, dobieranie odpowiednich ogniskowych obiektywu, ruch kamery – na przykładzie własnych doświadczeń filmowych Arkadiusz Tomiak opowie, jakimi środkami wyrazu dysponuje autor zdjęć oraz w jaki sposób może je twórczo wykorzystywać. Na co trzeba zwracać uwagę, jak budować zamierzony efekt wizualny, w jaki sposób współpracować z innymi na planie – uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość zdobywać tę wiedzę nie tylko w teorii, ale w trakcie praktycznych zajęć.
ROLA ZDJĘĆ W BUDOWANIU NARRACJI FILMOWEJ – spotkanie z Arkadiuszem Tomiakiem, laureatem Nagrody PSC 2016 za zdjęcia do filmu „Karbala"
Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych PSC i Magazyn „FilmPRO” zapraszają na spotkanie pt. „Rola zdjęć w budowaniu narracji filmowej”. Po projekcji filmu „Karbala" Arkadiusz Tomiak opowie, na czym polega praca autora zdjęć od procesu dokumentacji aż do efektu końcowego w postaci gotowego filmu na ekranie kinowym.
Na przykładzie filmu wojennego "Karbala", który w głównej mierze był realizowany na warszawskim Żeraniu (ekipa miała jedynie 8 dni zdjęciowych w Jordanii), Arkadiusz Tomiak opowie, przed jakimi wyzwaniami staje autor zdjęć, a także jaka jest jego rola na każdym z etapów powstawania dzieła filmowego.
Pieczołowitość scenograficzna, inscenizacyjna i dobór środków zdjęciowych pozwoliły połączyć ze sobą całkowicie niedostrzegalnie ujęcia realizowane w odległych od siebie miejscach i w ciągu kilku lat.
Spotkaniu towarzyszyć będzie pokaz zdjęć z planu, a także materiału filmowego przybliżającego widzom proces postprodukcji filmu. Współprowadzenie spotkania Witold Płóciennik.
PAPAYA YOUNG DIRECTORS. Spotkanie z organizatorami i finalistą konkursu Papaya Young Directors.
Podczas spotkania organizatorzy opowiedzą o idei konkursu, a finalista o tym jak wyglądała jego przygoda z konkursem, zobaczymy finałowe filmy III edycji konkursu i zwycięskie z poprzednich edycji.
Papaya Young Directors to jedyny w Polsce konkurs dla młodych twórców, którzy marzą o karierze w świecie filmu i reklamy. Warunkiem uczestnictwa jest napisanie eksplikacji reżyserskiej, której tematem są produkty sponsorów konkursu. W tym roku byli to: H&M, Allegro, O2, Play, Rossmann i Link4. Najlepsze propozycje są realizowane przez uczestników. Finaliści zostają też zaproszeni na warsztaty filmowe z twórcami filmowymi (m.in. z Jankiem Komasą, Jarkiem Barzanem, Tomkiem Naumiukiem, Adamem Torczyńskim, Natalią Gizą czy Pawłem Czajorem). Podczas gali konkursu prezentowane są finałowe filmy i ogłaszani laureaci. W konkursie mogą uczestniczyć wszyscy, którzy ukończyli 18 lat i nie przekroczyli 35. W tym roku pula nagród wyniosła 45 tysięcy złotych.
Laureaci konkursu w 2014 roku Jan Foryś i Filip Załuska, zrealizowali wspólnie kampanie reklamowe m.in. dla McDonald’s, Rainbow Tours, Festiwalu Przemiany, Fundacji Itaka, PZU, Milki czy Homebase. Julia Rogowska, zwyciężczyni drugiej edycji, w ciągu ostatnich miesięcy pracowała m.in. dla PZU, Microsoft, Virgin Mobile, Gratka.pl. Road Safety Awerness Project oraz Pandory.
Finalista Michał Dymek, dzięki reklamie stworzonej dla Prosto, znalazł się na liście dziesięciu najbardziej obiecujących reżyserów światowych wg. SHOTS.
Konkurs, organizowany od trzech lat, stał się najważniejszym wydarzeniem dla młodych filmowców, wspieranym przez prestiżowych sponsorów oraz wybitnych przedstawicieli środowiska filmowego i reklamowego.
Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Papaya Films, niezależny dom produkcyjny. Papaya realizuje swoje produkcje na całym świecie, prowadząc równocześnie biuro w Warszawie i Londynie.
Więcej informacji: www.papayayoungdirectors.com
BIZNES NA PLANIE FILMOWYM. Spotkanie z Klaudią Błach-Morysińską z kancelarii Zaborski-Morysiński
Przed wejściem na plan dobrze się zastanowić, jak zabezpieczyć swoje interesy. Czy działać w pojedynkę? A może założyć spółkę? A jeśli spółkę, to o czym należy pamiętać i jakie zapisy zamieścić, żeby po skończonej pracy nie wchodzić w spory ze wspólnikami? O czym pamiętać? Na co zwrócić uwagę? To przykładowe pytania, na które odpowiemy podczas spotkania. Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane profesjonalną produkcją filmową.
Organizatorami 35. Koszalińskiego Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film są: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Miasto Koszalin i Centrum Kultury 105 w Koszalinie. Festiwal Młodzi i Film jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski.
AK
Młodzi i Film 2016
Ostatnia aktualizacja: 2.06.2016
fot. Next Film
Koniec zdjęć do "Wołynia"
„Pielgrzym” będzie wydany na DVD
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024