Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Nowe filmy fabularne Doroty Kędzierzawskiej, Łukasza Palkowskiego i Bartosza Konopki oraz dokumenty Janusza Zaorskiego i Krzysztofa Kunerta podzieliły między siebie 1 300 000 zł z X Dolnośląskiego Konkursu Filmowego.
Dolnośląski Konkurs Filmowy (Wrocław Film Commission) dysponował w tej edycji kwotą 1 300 000 zł, złożyły się nią pieniądze z budżetów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego (500 000 zł) i Urzędu Miejskiego Wrocławia (800 000 zł).
Komisja Konkursowa postanowiła przyznać wkłady koprodukcyjne netto (koproducentem będzie Odra-Film - Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego) następującym filmom:
Filmy fabularne:
1. Niemy, reż. Bartosz Konopka (Otter Films) – 400 000 zł
2. Double Ironman, reż. Łukasz Palkowski (Iron Films) – 400 000 zł
3. Żużel, reż. Dorota Kędzierzawska (KID FILM) – 300 000 zł
Filmy dokumentalne:
1. Pokolenia, reż. Janusz Zaorski (Studio Filmowe Kronika) – 130 000 zł
2. Pionierzy, reż. Krzysztof Kunert (Rokam Media) – 70 000 zł
Komisja Konkursowa zebrała się 10 maja 2016 roku w składzie: Rafał Bubnicki (Odra-Film, przewodniczący komisji), Agnieszka Dziedzic (Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego), Dominik Kłosowski (Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego), Jerzy Pietraszek (Urząd Miejski, Wrocław).
Bartosz Konopka. Fot. Borys Skrzyński/SFP.
31 zgłoszonych projektów
Na X Dolnośląski Konkurs Filmowy wpłynęło 31 projektów filmów fabularnych i dokumentalnych, w tym 3 projekty zakwalifikowane do III etapu w IX Konkursie (2015), które nie otrzymały dofinansowania w ubiegłym roku i zgodnie z regulaminem, mogły się o nie ubiegać w X Konkursie oraz 1 projekt dofinansowany w 2015 roku z prośbą o ponowne dofinansowanie. W tegorocznej edycji Konkursu producenci wystąpili o dofinansowanie w wysokości 7 773 245 zł.
Na etapie oceny formalnej wniosków 2 projekty zostały odrzucone ze względów formalnych oraz 2 wycofane przez producentów. Na etapie oceny eksperckiej 6 projektów nie otrzymało minimum kwalifikacyjnego. Do III etapu X Konkursu zostało zakwalifikowanych łącznie 21 projektów: 11 filmów fabularnych i 10 filmów dokumentalnych.
Konkursowe wymogi
Podejmując decyzję o wkładach koprodukcyjnych komisja kierowała się opiniami ekspertów, związkiem tematyki filmów z Dolnym Śląskiem, udziałem firm dolnośląskich w produkcji filmów, wysokością kwoty deklarowanej przez producentów do wydatkowania na terenie województwa dolnośląskiego, dotychczasowym dorobkiem producenta i reżysera w tym rezultatami artystycznymi i ekonomicznymi ich poprzednich realizacji i spodziewanym efektem promocyjnym filmu dla województwa dolnośląskiego.
Pełna punktacja
Komisja podała listę filmów – wraz z punktacją ekspertów – które zostały zakwalifikowane do III etapu Konkursu. Punkty oznaczają średnią ocen trzech ekspertów (filmy fabularne) i 2 ekspertów (filmy dokumentalne).
Filmy fabularne (minimum kwalifikacyjne 43 pkt, maksimum – 70 pkt):
1. Pokot, reż. Agnieszka Holland (Studio Filmowe TOR) – 62 pkt (IX DKF)
2. Niemy, reż. Bartosz Konopka (Otter Films) – 59,7 pkt
3. Double Ironman, reż. Łukasz Palkowski (Iron Films) – 56,7 pkt
4. Żużel, reż. Dorota Kędzierzawska (KID FILM) – 55 pkt
5. Powrót Giganta, reż. Adam Sikora (Fala Nowa) – 54 pkt
6. Ciemno, prawie noc, reż. Borys Lankosz (AURUM FILM) – 53,3 pkt
7. Wilkołak, reż. Adrian Panek (Filmpolis Agata Szymańska) – 53 pkt (IX DKF)
8. Powrót, reż. Magdalena Łazarkiewicz (The Chimney Pot) – 52,3 pkt
9. Fuga, reż. Agnieszka Smoczyńska (MD4) – 50 pkt
10. Wieża, jasny dzień, reż. Jagoda Szelc (Studio Filmowe INDEKS PWSFTViT) – 48,3 pkt
11. Atlas, reż. Maciej Kawalski (SFP-Studio Munka) – 45 pkt
Minimum kwalifikacyjnego do III etapu nie otrzymały filmy fabularne:
1. Die Familie/Rodzina, reż. Constanze Knoche (Film Art. Production)
2. Dziura w głowie, reż. Piotr Subbotko (ARGOMEDIA)
3. High life, reż. Claire Denis (MADANTS)
4. Odludzie, reż. Artur Więcek (Bereś Media)
5. Sleeper car/Wagon sypialny, reż. Guy Moshe (Film Kartel)
Dorota Kędzierzawska. Fot. Borys Skrzyński/SFP.
Filmy dokumentalne (minimum kwalifikacyjne 40 pkt, maksimum – 65 pkt):
1. Pokolenia, reż. Janusz Zaorski (Studio Filmowe Kronika) – 62 pkt
2. Dobra zmiana, reż. Konrad Szołajski (ZK Studio) – 56 pkt
3. Odejście Fausta, reż. Krzysztof Kaszewski (4 Picture) – 54,5 pkt
4. Pionierzy, reż. Krzysztof Kunert (Rokam Media Sylwester Banaszkiewicz) – 54 pkt (IX DKF)
5. Głowa Orfeusza, reż. Tomasz Orlicz (Wrocławskie Przedsiębiorstwo Hala Ludowa) – 54 pkt
6. Ossolińczycy – 200 lat historii, reż. Krzysztof Kunert (MediaBrigade) – 51,5 pkt
7. Inka w sieci, reż. Piotr Bartos (Manifiesta) – 50 pkt
8. Marzenie wrestlera, reż. Artur Wierzbicki (Before My Eyes) – 48,5 pkt
9. Dolina Pałaców i Ogrodów, reż. Maciej Kieres (Ośrodek Kultury i Sztuki) – 40,5 pkt (IX DKF)
10. Wielki ptak o barwach tęczy, reż. Andrzej B. Czulda (Wytwórnia Filmów Oświatowych) – 40 pkt
Minimum kwalifikacyjnego nie otrzymał film:
1. Kino przez nie wiadomo jakie k, reż. Mirosław Majeran (Najpierw Drugie Danie)
Andrzej i Janusz Zaorscy. Fot. Borys Skrzyński/SFP.
Dolnośląski Konkurs Filmowy (Wrocław Film Commission) powstał w 2008 roku.
Komisja Konkursowa postanowiła przyznać wkłady koprodukcyjne netto (koproducentem będzie Odra-Film - Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego) następującym filmom:
Filmy fabularne:
1. Niemy, reż. Bartosz Konopka (Otter Films) – 400 000 zł
2. Double Ironman, reż. Łukasz Palkowski (Iron Films) – 400 000 zł
3. Żużel, reż. Dorota Kędzierzawska (KID FILM) – 300 000 zł
Filmy dokumentalne:
1. Pokolenia, reż. Janusz Zaorski (Studio Filmowe Kronika) – 130 000 zł
2. Pionierzy, reż. Krzysztof Kunert (Rokam Media) – 70 000 zł
Komisja Konkursowa zebrała się 10 maja 2016 roku w składzie: Rafał Bubnicki (Odra-Film, przewodniczący komisji), Agnieszka Dziedzic (Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego), Dominik Kłosowski (Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego), Jerzy Pietraszek (Urząd Miejski, Wrocław).
Bartosz Konopka. Fot. Borys Skrzyński/SFP.
31 zgłoszonych projektów
Na X Dolnośląski Konkurs Filmowy wpłynęło 31 projektów filmów fabularnych i dokumentalnych, w tym 3 projekty zakwalifikowane do III etapu w IX Konkursie (2015), które nie otrzymały dofinansowania w ubiegłym roku i zgodnie z regulaminem, mogły się o nie ubiegać w X Konkursie oraz 1 projekt dofinansowany w 2015 roku z prośbą o ponowne dofinansowanie. W tegorocznej edycji Konkursu producenci wystąpili o dofinansowanie w wysokości 7 773 245 zł.
Na etapie oceny formalnej wniosków 2 projekty zostały odrzucone ze względów formalnych oraz 2 wycofane przez producentów. Na etapie oceny eksperckiej 6 projektów nie otrzymało minimum kwalifikacyjnego. Do III etapu X Konkursu zostało zakwalifikowanych łącznie 21 projektów: 11 filmów fabularnych i 10 filmów dokumentalnych.
Podejmując decyzję o wkładach koprodukcyjnych komisja kierowała się opiniami ekspertów, związkiem tematyki filmów z Dolnym Śląskiem, udziałem firm dolnośląskich w produkcji filmów, wysokością kwoty deklarowanej przez producentów do wydatkowania na terenie województwa dolnośląskiego, dotychczasowym dorobkiem producenta i reżysera w tym rezultatami artystycznymi i ekonomicznymi ich poprzednich realizacji i spodziewanym efektem promocyjnym filmu dla województwa dolnośląskiego.
Pełna punktacja
Komisja podała listę filmów – wraz z punktacją ekspertów – które zostały zakwalifikowane do III etapu Konkursu. Punkty oznaczają średnią ocen trzech ekspertów (filmy fabularne) i 2 ekspertów (filmy dokumentalne).
Filmy fabularne (minimum kwalifikacyjne 43 pkt, maksimum – 70 pkt):
1. Pokot, reż. Agnieszka Holland (Studio Filmowe TOR) – 62 pkt (IX DKF)
2. Niemy, reż. Bartosz Konopka (Otter Films) – 59,7 pkt
3. Double Ironman, reż. Łukasz Palkowski (Iron Films) – 56,7 pkt
4. Żużel, reż. Dorota Kędzierzawska (KID FILM) – 55 pkt
5. Powrót Giganta, reż. Adam Sikora (Fala Nowa) – 54 pkt
6. Ciemno, prawie noc, reż. Borys Lankosz (AURUM FILM) – 53,3 pkt
7. Wilkołak, reż. Adrian Panek (Filmpolis Agata Szymańska) – 53 pkt (IX DKF)
8. Powrót, reż. Magdalena Łazarkiewicz (The Chimney Pot) – 52,3 pkt
9. Fuga, reż. Agnieszka Smoczyńska (MD4) – 50 pkt
10. Wieża, jasny dzień, reż. Jagoda Szelc (Studio Filmowe INDEKS PWSFTViT) – 48,3 pkt
11. Atlas, reż. Maciej Kawalski (SFP-Studio Munka) – 45 pkt
Minimum kwalifikacyjnego do III etapu nie otrzymały filmy fabularne:
1. Die Familie/Rodzina, reż. Constanze Knoche (Film Art. Production)
2. Dziura w głowie, reż. Piotr Subbotko (ARGOMEDIA)
3. High life, reż. Claire Denis (MADANTS)
4. Odludzie, reż. Artur Więcek (Bereś Media)
5. Sleeper car/Wagon sypialny, reż. Guy Moshe (Film Kartel)
Dorota Kędzierzawska. Fot. Borys Skrzyński/SFP.
Filmy dokumentalne (minimum kwalifikacyjne 40 pkt, maksimum – 65 pkt):
1. Pokolenia, reż. Janusz Zaorski (Studio Filmowe Kronika) – 62 pkt
2. Dobra zmiana, reż. Konrad Szołajski (ZK Studio) – 56 pkt
3. Odejście Fausta, reż. Krzysztof Kaszewski (4 Picture) – 54,5 pkt
4. Pionierzy, reż. Krzysztof Kunert (Rokam Media Sylwester Banaszkiewicz) – 54 pkt (IX DKF)
5. Głowa Orfeusza, reż. Tomasz Orlicz (Wrocławskie Przedsiębiorstwo Hala Ludowa) – 54 pkt
6. Ossolińczycy – 200 lat historii, reż. Krzysztof Kunert (MediaBrigade) – 51,5 pkt
7. Inka w sieci, reż. Piotr Bartos (Manifiesta) – 50 pkt
8. Marzenie wrestlera, reż. Artur Wierzbicki (Before My Eyes) – 48,5 pkt
9. Dolina Pałaców i Ogrodów, reż. Maciej Kieres (Ośrodek Kultury i Sztuki) – 40,5 pkt (IX DKF)
10. Wielki ptak o barwach tęczy, reż. Andrzej B. Czulda (Wytwórnia Filmów Oświatowych) – 40 pkt
Minimum kwalifikacyjnego nie otrzymał film:
1. Kino przez nie wiadomo jakie k, reż. Mirosław Majeran (Najpierw Drugie Danie)
Andrzej i Janusz Zaorscy. Fot. Borys Skrzyński/SFP.
TS/MZ
wroclawfilmcommission.pl
Ostatnia aktualizacja: 14.06.2016
fot. Borys Skrzyński/SFP
Superkomputer NCBJ wspomoże polskich filmowców
Grupa Polsat będzie inwestować w produkcję i dystrybucję kinową
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024