PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  20.04.2016
Zakończył się pierwszy etap największego w Polsce programu dla profesjonalnych dokumentalistów.
Konsultacje w ramach warsztatów Doc Lab Poland 2016 prowadzili m.in. szefowa festiwalu DOK Leipzig, szef European Documentary Network oraz czołowi polscy dokumentaliści. Warsztaty odbywały się w Mazowieckim Instytucie Kultury i Narodowym Instytucie Audiowizualnym. Druga część warsztatów, konsultacji i prezentacji projektów dokumentalnych odbędzie się podczas 56. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

W trwających dwa tygodnie spotkaniach Doc Lab Poland uczestniczyło 35 reżyserów i producentów. Wśród nich m.in. nominowani do Oscara Tomasz Śliwiński i Magda Hueckel, nagradzana na festiwalach Edyta Wróblewska („Małe instrumenty”, „Ala z elementarza”, „PRL de Luxe”), zwyciężczyni Krakowskiego Festiwalu Filmowego Aleksandra Maciuszek, czy producentka Agnieszka Wasiak (nagrodzona na zeszłorocznym Docs to Go! za "21 x New York" Piotra Stasika). 

– Mieliśmy duże szczęście, ponieważ dostaliśmy mnóstwo świetnych zgłoszeń z międzynarodowym potencjałem i mogliśmy wybrać prawdziwe perełki – mówi Adam Ślesicki, dyrektor Doc Lab Poland. – Część z nich ma w sobie duży ładunek humoru i śmiało można je uznać za komedie dokumentalne, niektóre za tragikomedie. Przykładem może być „Najbrzydszy samochód świataGrzegorza Szczepaniaka o wiekowych właścicielach równie wiekowego wartburga, „Sztuka zrozumieniaMateja Bobrika przedstawiająca perypetie japońskich studentów polonistyki, „Wieś pływających krów” Katarzyny Trzaski, która opowiada o berlińskich neo-hipisach zderzonych z rzeczywistością podlaskiej wsi, „FuriaKrzysztofa Kasiora o zawodniczce uprawiającej MMA (walki w klatce), czy „Miłość bezwarunkowaRafała Łysaka – opowieść o akceptacji i trudnych relacjach między 80-letnia słuchaczką radia Maryja i jej ukochanym wnukiem, który przyznaje się do homoseksualizmu.

Na zaproszenie programu do Warszawy przyjechali czołowi przedstawiciele europejskiego rynku dokumentalnego: Leena Pasanen, dyrektor najstarszego na świecie festiwalu dokumentalnego DOK Leipzig oraz Paul Pauwels, dyrektor generalny European Documentary Network, by poprowadzić warsztaty prezentowania projektów i ocenić powstające filmy pod katem potencjału międzynarodowego. Każdy uczestnik miał także okazję skonsultować swój projekt z czołowymi polskimi dokumentalistami: Marią Zmarz-Koczanowicz, Lidią Dudą, Pawłem Łozińskim i Bartkiem Konopką oraz doskonałymi montażystami: Dorotą Wardęszkiewicz i Jarosławem Kamińskim.

Praktyczne warsztaty z finansowania produkcji poprowadziła nominowana do Oscara producentka Anna Wydra, właścicielka Otter Films. Zasady skutecznego PR i promocji omawiali Agnieszka Niburska, szefowa PR  HBO Polska i Marcin Pieńkowski, szef działu kinowego Kino Świat. O tym jak zrobić interesujący trailer filmu opowiedział Szymon Lenkowski, operator filmowy, współzałożyciel Trailer and More, a Barbara Orlicz i Katarzyna Wilk z Krakowskiego Festiwalu Filmowego mówiły o  strategii festiwalowej i o tym, jakimi kryteriami kierują się festiwalowi selekcjonerzy. Okazją do spojrzenia na swój projekt oczami agenta sprzedaży było spotkanie z Aleksandrą Derewienko z Taskovski Films. Na zakończenie warsztatów było zabawnie i pożytecznie zarazem – Joanna Pawluśkiewicz i Aleksandra Markowska z Klubu Komediowego zdradziły jak opanować stres i tremę, które często dopadają nas przed wystąpieniami publicznymi.

Kolejnym etapem Doc Lab Poland będzie spotkanie w czasie 56. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy Doc Lab Poland wezmą udział w pitchingu Docs To Start i Docs to Go!. Swoje dokumenty prezentować będą przez europejskimi ekspertami branży filmowej: producentami agentami sprzedaży, selekcjonerami festiwalowymi i przedstawicielami telewizji. Do Krakowa na zaproszenie Doc Lab Poland przyjedzie szefowa festiwalu DOK Leipzig Leena Pasanen, dyrektor programowy EDN Mikael Opstrup, selekcjonerka IDFA Rada Šešić, szefowa sekcji industry festiwalu Hot Docs Elizabeth Radshaw i wieloletni szef Autlook Filmsales Peter Jäger. Celem tej części programu jest pomoc przy nawiązaniu koprodukcji oraz wsparcie dystrybucji i szans festiwalowych realizowanych filmów.

Projekty DOC LAB START
"Bieg", reż. Kacper Lisowski, prod. Krzysztof Szpetmański, Iron Films
"Blizny", reż. i prod. Agnieszka Zwiefka, Chilli Productions
"Boyleska", reż. Bogna Kowalczyk, prod. Tomasz Morawski, Boffo
"Budynek", reż. i prod. Aleksandra Maciuszek,
"Furia", reż. Krzysztof Kasior, prod. Agata Sikora, Spirala Film
"Generacja Youtube", reż. Stefan Łazarski, prod. Joanna Szymańska, Dawid Janicki, Shipsboy
"Jerozolima", reż. Łukasz Konopa, prod. Aleksandra Leszczyńska, Anna Kardaszewska, Last Moment Productions
"Miss H", reż. Michalina Musielak, prod. Karolina Galuba, Furia Film
"Moody", reż. Karolina Karwan, Tomasz Ratter, prod. Studio Munka
"Opus Magnum", reż. Monika Krupa, prod. Dorota Mandziara, Trzyfilm
"Studium Chaosu", reż. Tomasz Śliwiński, Magda Hueckel, prod. Marika Kuźmicz, Fundacja Arton
"Trucking Girl", reż. Edyta Wróblewska, prod. Stanisław Zaborowski, Silver Frame
"Wolta", reż. Monika Kotecka, Karolina Poryzała, prod. Agnieszka Wasiak, Lava Films

Projekty Doc Lab Go
"Wieś pływających krów", reż. i prod. Katarzyna Trzaska, Zygizaga
"Sztuka zrozumienia", reż. Matej Bobrik, prod. Agnieszka Dziedzic, Koi Studio
"Niezły dyrygent, ale dobry człowiek", reż. Tomasz Drozdowicz, prod. Beata Hyczko, Autograf Studio Filmowe
"Najbrzydszy samochód świata", reż. i prod. Grzegorz Szczepaniak, Anagram
"Miłość bezwarunkowa", reż. Rafał Łysak, prod. Victoria Ogneva, Jacek Bławut, Film Production Jacek Bławut
"Hübner", reż. Edyta Wróblewska, prod. Marta Golba, Endorfina Studio
"Fugazi– nie wszystko zostało spieprzone", reż. Leszek Gnoiński, prod. Aneta Zagórska, Maciej Ostatek, Stowarzyszenie Film Kraków


PZ
DOC LAB POLAND
Ostatnia aktualizacja:  20.04.2016
Zobacz również
fot. Doc Lab Poland
Dokument "Mów mi Marianna" z nagrodą w USA
„Księga dżungli” podbija kina
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll