PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Zakończyły się zdjęcia do wideoklipu tworzonego jako sferyczny film 3D w reżyserii Jacka Nagłowskiego.
Jest to pierwszy w Europie teledysk tego typu. Produkcję klipu przygotowała Centrala, firma wielokrotnie nagradzana na międzynarodowych festiwalach, odpowiedzialna m.in. za filmy "W cieniu" Davida Ondricka, czy "Las 4 rano" Jana Jakuba Kolskiego. Choreografię opracowała solistka Polskiego Baletu Narodowego: Dominika Krysztoforska, która wystąpiła w teledysku razem z Adamem Kozalem. Wśród pozostałych twórców wideoklipu znajdziemy Anię Giemzik i Przemka Mastelę (VFX), Patryka Jordanowicza (zdjęcia), Monikę Onoszko (kostiumy) i Izę Andrys (charakteryzacja). Wideoklip jest realizowany do piosenki "Tiger in a cocoon" grupy Loa Frida.



Zdjęcia zostały zrealizowane w hali zdjęciowej Łódzkiej Szkoły Filmowej i stanowią element przygotowania do projektu badania języka filmu VR. Projekt będzie realizowany w ramach Interdyscyplinarnego Centrum Badawczego szkoły i jest przygotowywany przez Milenię Fiedler, Iwonę Pomianowską i Jacka Nagłowskiego we współpracy z fundacją Leitmotif oraz firmami Centrala i Circus Digitalis. Zespół przewiduje realizację ponad dwudziestu krótkich filmów VR 3D, eksperymentujących m.in. z użyciem charakterystycznych dla tego medium środków, takich jak operowanie przestrzenią, zagadnienie obecności i imersji, czy relacja między bohaterami a odbiorcą.

Pierwsze eksperymenty z nowym medium  rozpoczęły się na świecie nieco ponad dwa lata temu, a ich efekty są wykorzystywane głównie na polu filmu dokumentalnego VR lub stanowią demonstracje technologii. Do tej pory powstało kilka wideoklipów tego typu, wszystkie w Stanach Zjednoczonych, między innymi realizowany przez Chrisa Milka film dla U2, czy Guya Shelmerdine dla Muse. Teledysk do "Tiger in a cocoon" jest jednocześnie jedną z pierwszych na świecie produkcji wykorzystujących techniki asynchronicznej rejestracji obrazu sferycznego 3D i montażu przestrzennego rozwijanych przez firmę Circus Digitalis. Technika ta daje twórcom znacznie większą kontrolę artystyczną niż w przypadku użycia systemów kamer sferycznych, które są standardowym narzędziem w tego typu filmach.



Sferyczny film 3D, lub inaczej film VR 3D, po tegorocznym festiwalu w Sundance został określony przez magazyn Variety mianem nowego medium filmowego. Podobnie jak w przypadku coraz popularniejszych filmów 360 stopni, oglądając je w goglach wirtualnej rzeczywistości znajdujemy się w środku filmu. Film VR 3D daje jednak dużo głębsze poczucie zanurzenia w opowiadanej historii, niż w przypadku produkcji posługujących się płaskim obrazem 360 stopni. Aby osiągnąć ten efekt w trzy i półminutowym filmie twórcy teledysku wykorzystują aż 60 minut materiału zrealizowanego w jakości 5K i uzupełniają przestrzennymi elementami generowanymi komputerowo.



Teledysk powstaje we współpracy z wybitnymi specjalistami filmowymi na polskim rynku. Postprodukcją teledysku, która jest w tym wypadku kluczowym elementem procesu powstawania filmu, zajęli się Anna Giemzik i Przemek Mastela z Circus Digitalis, specjaliści w zakresie tworzenia cyfrowych scenografii i efektów wizualnych do filmów. Za kamerą stanął Patryk Jordanowicz, doświadczony operator i autor zdjęć do filmów fabularnych i dokumentalnych. Własną technologię rejestracji video obrazu stereoskopowego CinemaVision oraz kamery Red Epic, z pomocą których zrealizowane zostały zdjęcia do klipu, dostarczyła firma Isyrius. Przygotowania przestrzennej wersji utworu Loa Fridy podjęło się studio Dream Sound – jedyne w Polsce studio postprodukcji dźwięku filmowego pracujące w technologii Dolby Atmos. Autorką kostiumów jest Monika Onoszko, projektantka współpracująca z takimi markami jak Warner Bros, LG Electrics czy japońskie Marino Wedding. Charakteryzacją zajęła się Iza Andrys pracująca m. in przy filmach "Chopin. Pragnienie miłości" (2002), "Wymyk" (2011) czy "Serce, serduszko" (2014).
PZ
centralafilm.pl
Ostatnia aktualizacja:  25.02.2016
Zobacz również
fot. CentralaFilm.pl
„Wajdart” - filmy i wystawa na 90. urodziny Andrzeja Wajdy w NInA
Filmowa ekranizacja obrazu Jana Matejki
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll