PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Warszawska Szkoła Filmowa dalej się rozwija! Obecnie otwiera pierwsze w kraju Liceum Kreacji Gier Wideo. Dzień Otwarty w szkole zaplanowany jest 5 marca 2016.
Nowe Liceum będzie działać na prawach szkoły publicznej i współpracować z Liceum Filmowym, które szczyci się 100-procentową zdawalnością egzaminu maturalnego, Warszawską Szkołą Filmową, współpracującą stale z jednym z największych producentów gier komputerowych – Techlandem.

„Uczniowie Liceum otrzymają wykształcenie ogólnokształcące na wysokim poziomie i dodatkowo unikatowe, zawodowe umiejętności, które będą zdobywać na zajęciach projektowania i produkcji gier wideo”, czytamy w komunikacie.

  Tworzenie gier komputerowych jest rozwijającym zajęciem, wymagającym równocześnie wiedzy technicznej i umiejętności artystycznych. Dobry projektant gier komputerowych jest jednocześnie programistą, animatorem i grafikiem 3D. Programowanie, rysunek, projektowanie graficzne i animacja komputerowa to umiejętności, które przydadzą się nie tylko podczas pracy nad grami komputerowymi ale również w kształtowaniu manualnych i percepcyjnych zdolności młodego człowieka. Dodatkowe przedmioty, które oferuje szkoła, dadzą solidne podstawy do wyboru kariery w rozwijających się prężnie branżach: produkcji mediów, informatyki, projektowania komputerowego.

„Szkoła ma na celu pokazać uczniom, że gry komputerowe można również tworzyć, a nie tylko w nie grać. Licealiści zwykle spędzają dużo czasu przed komputerem. Mogą ten czas wykorzystać w sposób bardziej twórczy i kreatywny - przestać być zwykłymi graczami, a stać się prawdziwymi twórcami. Rynek gier komputerowych nieustannie się rozwija. Jest to zajęcie z przyszłością. Już teraz budżety wielu gier przekraczają budżety filmów fabularnych produkowanych w Hollywood. Tworzy się coraz więcej gier i powstaje coraz więcej firm produkcyjnych - także w Polsce”, piszą pomysłodawcy szkoły.

Wykładowcy Warszawskiej Szkoły Filmowej, którzy będą uczyć licealistów, tworzą ze studentami gry z wykorzystaniem najnowszych technologii, m.in. gogli rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift, kamer stereoskopowych do skanowania modeli 3D oraz kombinezonów Perception Mocap, służących do rejestrowania ruchu. Przygotowują gry zarówno na komputery osobiste jak i urządzenia mobilne. Wykorzystują także technologię Augmented Reality - rzeczywistości rozszerzonej, za pomocą której można wprowadzać wirtualne postacie i przedmioty do otaczającego nas świata.

http://liceumgier.pl

WRÓB
Warszawska Szkoła Filmowa
Ostatnia aktualizacja:  13.12.2015
Zobacz również
fot. Kuba Kiljan / Kuźnia Zdjęć
Nabór na MARATON - Festiwal Telewizyjnych Filmów Sportowych
Polski montażysta z nagrodą EFA!
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll