Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Warszawska Szkoła Filmowa dalej się rozwija! Obecnie otwiera pierwsze w kraju Liceum Kreacji Gier Wideo. Dzień Otwarty w szkole zaplanowany jest 5 marca 2016.
Nowe Liceum będzie działać na prawach szkoły publicznej i współpracować z Liceum Filmowym, które szczyci się 100-procentową zdawalnością egzaminu maturalnego, Warszawską Szkołą Filmową, współpracującą stale z jednym z największych producentów gier komputerowych – Techlandem.
„Uczniowie Liceum otrzymają wykształcenie ogólnokształcące na wysokim poziomie i dodatkowo unikatowe, zawodowe umiejętności, które będą zdobywać na zajęciach projektowania i produkcji gier wideo”, czytamy w komunikacie.
Tworzenie gier komputerowych jest rozwijającym zajęciem, wymagającym równocześnie wiedzy technicznej i umiejętności artystycznych. Dobry projektant gier komputerowych jest jednocześnie programistą, animatorem i grafikiem 3D. Programowanie, rysunek, projektowanie graficzne i animacja komputerowa to umiejętności, które przydadzą się nie tylko podczas pracy nad grami komputerowymi ale również w kształtowaniu manualnych i percepcyjnych zdolności młodego człowieka. Dodatkowe przedmioty, które oferuje szkoła, dadzą solidne podstawy do wyboru kariery w rozwijających się prężnie branżach: produkcji mediów, informatyki, projektowania komputerowego.
„Szkoła ma na celu pokazać uczniom, że gry komputerowe można również tworzyć, a nie tylko w nie grać. Licealiści zwykle spędzają dużo czasu przed komputerem. Mogą ten czas wykorzystać w sposób bardziej twórczy i kreatywny - przestać być zwykłymi graczami, a stać się prawdziwymi twórcami. Rynek gier komputerowych nieustannie się rozwija. Jest to zajęcie z przyszłością. Już teraz budżety wielu gier przekraczają budżety filmów fabularnych produkowanych w Hollywood. Tworzy się coraz więcej gier i powstaje coraz więcej firm produkcyjnych - także w Polsce”, piszą pomysłodawcy szkoły.
Wykładowcy Warszawskiej Szkoły Filmowej, którzy będą uczyć licealistów, tworzą ze studentami gry z wykorzystaniem najnowszych technologii, m.in. gogli rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift, kamer stereoskopowych do skanowania modeli 3D oraz kombinezonów Perception Mocap, służących do rejestrowania ruchu. Przygotowują gry zarówno na komputery osobiste jak i urządzenia mobilne. Wykorzystują także technologię Augmented Reality - rzeczywistości rozszerzonej, za pomocą której można wprowadzać wirtualne postacie i przedmioty do otaczającego nas świata.
http://liceumgier.pl
„Uczniowie Liceum otrzymają wykształcenie ogólnokształcące na wysokim poziomie i dodatkowo unikatowe, zawodowe umiejętności, które będą zdobywać na zajęciach projektowania i produkcji gier wideo”, czytamy w komunikacie.
„Szkoła ma na celu pokazać uczniom, że gry komputerowe można również tworzyć, a nie tylko w nie grać. Licealiści zwykle spędzają dużo czasu przed komputerem. Mogą ten czas wykorzystać w sposób bardziej twórczy i kreatywny - przestać być zwykłymi graczami, a stać się prawdziwymi twórcami. Rynek gier komputerowych nieustannie się rozwija. Jest to zajęcie z przyszłością. Już teraz budżety wielu gier przekraczają budżety filmów fabularnych produkowanych w Hollywood. Tworzy się coraz więcej gier i powstaje coraz więcej firm produkcyjnych - także w Polsce”, piszą pomysłodawcy szkoły.
Wykładowcy Warszawskiej Szkoły Filmowej, którzy będą uczyć licealistów, tworzą ze studentami gry z wykorzystaniem najnowszych technologii, m.in. gogli rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift, kamer stereoskopowych do skanowania modeli 3D oraz kombinezonów Perception Mocap, służących do rejestrowania ruchu. Przygotowują gry zarówno na komputery osobiste jak i urządzenia mobilne. Wykorzystują także technologię Augmented Reality - rzeczywistości rozszerzonej, za pomocą której można wprowadzać wirtualne postacie i przedmioty do otaczającego nas świata.
http://liceumgier.pl
WRÓB
Warszawska Szkoła Filmowa
Ostatnia aktualizacja: 13.12.2015
fot. Kuba Kiljan / Kuźnia Zdjęć
Nabór na MARATON - Festiwal Telewizyjnych Filmów Sportowych
Polski montażysta z nagrodą EFA!
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024