PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
MENU
WYDARZENIA
  21.11.2015
Muzeum Kinematografii w Łodzi ma nowy logotyp. – 30-lecie Muzeum to doskonały moment, by zaproponować nową identyfikację wizualną naszej instytucji – mówi Marzena Bomanowska, dyrektor Muzeum, utworzonego decyzją prezydenta miasta 18 grudnia 1985 roku. ­– O zaprojektowanie logo poprosiłam światowej klasy artystę, który studiował w Łodzi, a sławę i uznanie zyskał we Francji i innych krajach europejskich. Cieszę się, że się zgodził, mamy teraz oryginalny, stylowy, wyrazisty i nowoczesny znak, komunikujący, czym zajmuje się Muzeum Kinematografii.
Autorem logo jest Michał Batory, mieszkający w Paryżu grafik i autor plakatów, absolwent łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. ­– Kiedy jeżdżę po świecie, widzę, że wszędzie ludzie są dumni ze swojej przeszłości, co symbolizuje krzywa wieża, wiatrak, zamek. W pracy nad logo dla Muzeum Kinematografii punktem wyjścia była lokalizacja: w zabytkowym miejscu, blisko fabryki, w sąsiedztwie Szkoły Filmowej, w otoczeniu Łodzi z cegieł, z kominami – mówi Michał Batory. ­– Myślałem też o przeszłości polskiej kinematografii,  w Łodzi nakręcono dziesiątki filmów, artyści tworzyli wspólnotę, wcześniej tutaj rozwijał się konstruktywizm ­– i to są korzenie Łodzi, jaką pamiętamy. Dzisiaj fabryki stały się zabytkami, pełnią nowe funkcje. Zrobiłem panoramę Łodzi z taśmy filmowej, bo większość filmów powstała na materiale tradycyjnym, do tego nowoczesnego ujęcia wybrałem typografię, która leciutko, nie dosłownie, przypomina taśmę filmową i napisy z szablonów na skrzyniach podróżnych, to pasuje do motywu podróży wszechobecnego w sferze filmowej.



  Prace Batorego są pokazywane na całym świecie – od Polski po Ekwador, od Francji po Chiny. Artysta, jako drugi Polak po Romanie Cieślewiczu, miał swoją wystawę w Luwrze (2011 rok), natomiast łodzianie mogli oglądać jego prace w Muzeum Włókiennictwa. Batory jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, wśród nich Nagrody Publiczności na Festiwalu Plakatu w Chaumont za plakat "La Femme sur le lit" (1996 rok), I nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Plakatu w Chaumont za plakat "Power Book" (2004 rok), nagrody na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Meksyku za plakat do książki Paulo Coelho „Zwycięzca jest sam” (2010 rok). Zaprojektował logo Łazienek Królewskich w Warszawie, zrobił większość okładek wydawnictwa Drzewo Babel. „Nie chciałem być artystą, który widzi ludzi tylko na wernisażu. Zależało mi na komunikacji, żeby to, co robię, funkcjonowało na ulicy, w mieście” – mówił Katarzynie Bielas w wywiadzie dla „Gazety Wyborczej”.

 




WRÓB
Muzeum Kinematografii
Ostatnia aktualizacja:  21.11.2015
Zobacz również
Kreatywna Europa: granty na festiwale
Zorika Zarzycka: Niezawodna prawa ręka
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2021
Scroll