PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  4.11.2015
Janusz Daszczyński, prezes Telewizji Polskiej, podsumował pierwszy kwartał swojej pracy i zapowiedział, co zamierza zrobić w kolejnych miesiącach i latach.
- Narracja publiczna jest solą telewizji publicznej i to odróżnia ją od telewizji komercyjnych. Wszyscy obawiali się spadku oglądalności, jednak kazałem im robić programy tak, żebyśmy byli z nich dumni. Zamiast wieszczonego spadku, oglądalność poszybowała do góry. To oznacza, że dobrze zdefiniowaliśmy oczekiwania odbiorcy TVP – powiedział Janusz Daszczyński, prezes TVP, podczas konferencji prasowej podsumowującej pierwsze trzy miesiące swoich rządów w gmachu przy ul. Woronicza. Podkreślił, że w szczytowych momentach Wiadomości w TVP 1 oglądało nawet 4,5 mln widzów. Teraz ustabilizowało się to na poziomie 3,5 – 3,7 mln widzów.

Prezes TVP za swoje najważniejsze, dotychczasowe osiągnięcia uznał: odtabloidyzowanie programów informacyjnych, wspomniany wzrost oglądalności i zmiany organizacyjne przeprowadzane bez rewolucji personalnej oraz uporządkowanie spraw pracowniczych (m.in. odblokowanie funduszu świadczeń socjalnych). - TVP może być animatorem produkcji zewnętrznych i niezależnych, udostępniać swoją antenę, ale powinna dla siebie zachować segment publicystyki społeczno-politycznej. Powinna samodzielnie produkować takie programy, wykształcić własne autorytety – uważa prezes telewizji publicznej, w której na etacie zatrudnionych jest obecnie ok, 2700-2800 osób, a roczny budżet wynosi ok. 1,7 mld zł.

- Można odnieść wrażenie, że organizacja TVP nie jest skupiona wokół jej istoty funkcjonowania, czyli programu. Zrobił się z niej taki urząd, trochę za mało jest pracy twórczej. Będę chciał to zmienić tak, aby całość pracy skupić wokół programu i twórców – zadeklarował Daszczyński. Aby tak się stało prezes TVP zapowiedział wprowadzenie daleko zakrojonych zmian organizacyjnych w spółce, które już się rozpoczęły i zostały podzielone na trzy etapy. Pierwszy został właśnie zakończony. Obejmował stworzenie trzech nowych bytów organizacyjnych. Pierwszym z nich jest Agencja - Redakcja Filmu, Seriali i Teatru TV, która ma ruszyć od początku 2016 roku i będzie odpowiedzialna za całościową ofertę programową gatunków: film, serial, teatr TV. - Chcemy uzupełnić ofertę o własne produkcje serialowe, wynikające z talentu i pracy polskich twórców. W agencji zostanie utworzony fundusz na ten cel - zapowiedział prezes. Ma to być wspólna agencja dla wszystkich anten, umożliwiająca powrót do rozwiązania wyraźnego sprofilowania dwóch głównych anten: TVP1 i TVP2. - Anteny powinny mieć swój własny charakter. TVP1 powinna być dostępna dla szerszej publiczności, a TVP2 dla widza bardziej wyrobionego - wyjaśnił Janusz Daszczyński. Drugim bytem jest uruchamiany właśnie Ośrodek Mediów Interaktywnych, koordynujący działania TVP w internecie, a także wyznaczający kierunki rozwoju i standardy tworzenia treści. W jego kompetencjach będzie też zarządzanie mediami społecznościowymi i promocja publicznego nadawcy w internecie. Wreszcie trzecią, nową jednostką organizacyjną jest Impresariat TVP, który ma odpowiadać za profesjonalną opiekę nad młodymi debiutantami, osobowościami telewizyjnymi, twarzami telewizji i specjalistami branżowymi. Prezes zapowiedział również wzmocnienie roli wszystkich 16 ośrodków regionalnych TVP. - Chcemy dać sobie spokój z telewizją regionalną na rzecz telewizji regionów: Gdańska, Opola itp. Mówimy o 16 antenach regionów, a nie jednej antenie TVP Regionalna – tłumaczył Janusz Daszczyński. Głównym celem jest odświeżenie ofert programowej każdej z tych anten i poprawa ich wizerunku w społecznościach lokalnych.

- Drugi etap zmian w TVP będzie polegał na konsolidacji kilku jednostek organizacyjnych w jedną. Efektem trzeciego i zarazem najtrudniejszego etapu, który chciałbym zrealizować do końca pierwszego kwartału 2016 roku, będzie utworzenie redakcji gatunkowych i tematycznych oraz skupienie tej całej struktury organizacyjnej w jednym biurze - przyznał Janusz Daszczyński. Trwają również prace nad "Strategią TVP na lata 2016-2020". Dokument ma zostać zaprezentowany jeszcze przed końcem tego roku. Prezes zapowiedział też emisję kanału TVP Kultura na multiplexie 8 (MUX8), ale już w rozdzielczości HD. Odniósł się również do opłaty abonamentowej. - W swojej istocie ustawa o radiofonii i telewizji z 1992 roku jest cały czas aktualna. Natomiast bezsensowna jest ustawa medialna z 2005 roku, która petryfikuje ten przestarzały przepis, że opłatę abonamentową ściąga się za posiadanie odbiornika telewizyjnego. Trzeba pracować nad innym rozwiązaniem - podkreślił Janusz Daszczyński.


Marcin Zawiśliński
SFP
Ostatnia aktualizacja:  7.11.2015
Zobacz również
Niezwykły przegląd filmowy: Co słychać w polskim kinie?
Najważniejsza jest pamięć wrażeniowa
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll