PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Pięknie się tu żyje, spędzając czas w kinie! W rzeczywistości w której świat wolniej płynie!

Już od godzin porannych Krzysztof Kiersznowski i Eryk Lubos wkroczyli w nasz świat usuwając stare budki telefoniczne w pełnometrażowym filmie „Arizona w mojej głowieMatthiasa Husera. Dalej Anna Dymna zachęcała okradającego „na wnuczka” nastolatka do zagrania roli… wnuczka przed opieką społeczną. Co ciekawe, w roli napisanej specjalnie dla niej przez Miłosza Sakowskiego


Wszystkie elementy tej historii aktorka zdradziła na spotkaniu z publicznością z cyklu „Zawód: aktor”. Sakowski dzwonił do Anny Dymnej z propozycją przesłania jej scenariusza. Aktorka usłyszawszy o szczegółach roli, grzecznie odmówiła, ponieważ miała inne zobowiązania teatralne. Sakowski i tak wysłał scenariusz! Dymna przeczytała i scenariusz bardzo się jej spodobał. Ta doświadczona aktorka mówiła zresztą z ogromnym podziwem o spokojnej i niezwykle zorganizowanej ekipie młodych filmowców. „Dzień babci” zaliczony, pędzimy dalej!


Miłosz Sakowski, Mateusz Nędza i Anna Dymna, fot. Sylwia Olszańska.


 

Następnie zainteresowani mogli udać na panelowe spotkanie o dźwięku w filmie zorganizowanego przez TOYA Studios. W filmie – nie ważne, czy mamy do czynienie z dokumentem, fabułą, czy animacją – wszystko jest kreacją. Wrażenie naturalności to tylko pozory oparte na umiejętnościach i sprycie dźwiękowców. Sama natura, nawet stuprocentowo odwzorowana, nie wystarcza. Dźwięki z planu wymagają cierpliwego wysłuchania, a cały materiał - uważnej selekcji i dostosowania do atmosfery filmu. Pretekstem do rozmowy były dwa krótkometrażowe filmy dokumentalne: „MiejsceJulii Popławskiej oraz „Obiekt” (świetne!) Pauliny Skibińskiej, zrealizowane w Studiu Munka w ramach programu „Pierwszy Dokument”. Tajnikami pracy z naturą podzieli się: Piotr Knop – wieloletni operator dźwięku, obecnie związany z Toya Studios, Katarzyna Szczerba (dźwięk do „Obiektu”!) i Radosław Ochnio – realizatorzy dźwięku młodego pokolenia. 


Przy okazji pędząc na kolejne spotkanie/film mijałem ludzi, również pędzących, na drugi seans filmów długometrażowych z konkursu głównego – już widziałem na ich twarzach zaskoczenie jakie przyniesie im "Kebab i Horoskop"Grzegorza Jaroszuka. Ale ja zmierzałem dalej, czas naglił, na niebie pochmurno, a w innym kinie… film. Bo wiele się ich tu ogląda.


Interesujące wrażenie robiła „Noc Walpurgi” Marcina Bortkiewicza. Młody dziennikarz (Philippe Tłokiński) przeprowadza wywiad z divą operową (Małgorzata Zajączkowska). Rozmowa nieoczekiwanie przeradza się w misterną grę erotyczną. Dochodzi do pewnej konfrontacji dwóch sposobów myślenia, w jakiś sposób do siebie zbliżonych. I nie chodzi tu tylko o różnicę pokoleń.


Organizatorami 34. Koszalińskiego Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” są: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Miasto Koszalin i Centrum Kultury 105 w Koszalinie. Festiwal „Młodzi i Film” jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski. 

Albert Kiciński
Informacja własna
Ostatnia aktualizacja:  25.06.2015
Zobacz również
fot. Robert Jaworski
Andrzej Wajda uroczyście otworzył Jack's Cinema
Kultura, na którą stać każdego, jest w zasięgu ręki
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll