Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Byliśmy na planie filmu "Locus", animacji dyplomowej Anity Kwiatkowskiej-Naqvi. Oto nasza relacja.
Anita Kwiatkowska-Naqvi to jedna z bez wątpienia najzdolniejszych reżyserek filmów animowanych w Polsce. Świadczą o tym już dwie pierwsze zrealizowane przez nią animacje. W debiutanckim "Carnalis" poddała oku kamery rozkładające się mięso. Jednak prawdziwy sukces przyniósł jej kolejny projekt "Abo ovo", w którym zaprezentowała studium kobiety w ciąży. Przy czym specjalnie na potrzeby tej produkcji główna bohaterka została ulepiona z plasteliny i w tejże plasteliny zanimowana. Film przyniósł młodej artystce wiele laurów. Wśród nich główne nagrody na prestiżowym festiwalu w Annecy (w kategorii studenckiej) oraz na polskim Animatorze.
Powstający obecnie "Locus" to trzeci obraz w dorobku pochodzącej z Krakowa artystki i zarazem jej film dyplomowy. Jego opiekunem artystycznym jest Mariusz Wilczyński. - To jest opowieść o miejscu kobiety w świecie, o jej życiu - zdradza reżyserka. Jest to animacja stop-motion. Do jej realizacji animatorka wykorzystuje światło ultrafioletowe. Po raz pierwszy korzysta też z pomocy animatorów. Dwa poprzednie projekty zrobiła bowiem sama.
"Locus" to koprodukcja WJTeam oraz Szkoły Filmowej w Łodzi. Film jest dofinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Powstający obecnie "Locus" to trzeci obraz w dorobku pochodzącej z Krakowa artystki i zarazem jej film dyplomowy. Jego opiekunem artystycznym jest Mariusz Wilczyński. - To jest opowieść o miejscu kobiety w świecie, o jej życiu - zdradza reżyserka. Jest to animacja stop-motion. Do jej realizacji animatorka wykorzystuje światło ultrafioletowe. Po raz pierwszy korzysta też z pomocy animatorów. Dwa poprzednie projekty zrobiła bowiem sama.
"Locus" to koprodukcja WJTeam oraz Szkoły Filmowej w Łodzi. Film jest dofinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Marcin Zawiśliński/ MK
SFP
Ostatnia aktualizacja: 24.03.2015
fot. MZ
Trwają prace nad kontynuacją „Warszawy 1935”
Od sceny pudełkowej do e-scenografii
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024