Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Ponad 100 badaczy akademickich z 46 krajów zaangażowanych jest w projekt mający na celu badanie widowni filmu "Hobbit". Weź udział w badaniu!
Podobne przedsięwzięcie przeprowadzone zostało kilka lat temu – wówczas dotyczyło filmowej trylogii "Władca pierścieni" i obejmowało mniejszą liczbę krajów (nie było wśród nich Polski). Wyniki opublikowano w dwóch monografiach: "Watching the Lord of the Rings. Tolkien’s World Audiences" i "Lord of the Rings: Popular Culture in Global Context".
Kierownikami projektu są Profesorowie: Martin Barker i Matt Hills (Aberystwyth University, Wielka Brytania) oraz Ernest Mathijs (University of British Columbia, Kanada). Koordynatorem polskiej części badań jest dr Konrad Klejsa (Uniwersytet Łódzki). Projekt jest finansowany przez British Academy i nie jest w żaden sposób związany z New Line Cinema ani lokalnymi dystrybutorami.
"Jest wiele pytań, na które szukamy odpowiedzi. Jakie znaczenie mają te filmy dla widzów? Dlaczego je oglądano? Co usatysfakcjonowało widzów, a co rozczarowało? Za pośrednictwem jakich mediów widzowie oglądali te filmy? Czy dostrzec można różnice w sposobie rozumienia i interpretacji tych fabuł wśród widzów różnych narodowości i grup społecznych? To tylko niektóre z zagadnień, które będą przedmiotem namysłu", piszą badacze.
Na stronie http://www.worldhobbitproject.org opublikowana została (w kilkudziesięciu językach) ankieta internetowa. Będzie ona aktywna do końca maja 2015 roku; po opracowaniu ostatecznych wyników baza danych stanie się dostępna dla wszystkich zainteresowanych. Do wypełnienia ankiety zaproszeni są widzowie, którzy obejrzeli, bez względu na to, gdzie i kiedy, co najmniej jeden film z serii "Hobbit" Petera Jacksona.
Ankieta w języku polskim jest tutaj: http://www.worldhobbitproject.org/pl/home/
Kontakt: dr Konrad Klejsa, Zakład Historii i Teorii Filmu Uniwersytetu Łódzkiego (konrad.klejsa@interia.pl)
WRÓB
organizatorzy projektu
Ostatnia aktualizacja: 6.01.2015
fot. materiały promocyjne
Wbrew stereotypom. Jak trafić do nauczycieli i uczniów?
Stanisław Śliskowski – Czym skorupka za młodu…
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024