PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Rzecznik TVP SA Jacek Rakowiecki zaprezentował ostatnio opublikowane dane Europejskiej Unii Nadawców – Media Intelligence Service Dataset 2014. - "TVP jest absolutnym fenomenem, który za bardzo małe pieniądze zdobywa najwięcej widzów." – pisze rzecznik.
TVP jest 12. publicznym nadawcą w Europie pod względem średnich udziałów w oglądalności telewizyjnej, ale już piątym, jeśli idzie o liczebność widowni i to przed stacjami z krajów większych od naszego, jak ZDF z Niemiec czy RTVE z Hiszpanii.  Jacek Rakowiecki zwraca na dane, które określają, ile który nadawca publiczny musi wydać pieniędzy z zasilenia publicznego, by uzyskać każdy 1 proc. widowni. Z nich wynika, że TVP  zdobywa najwięcej widzów stosunkowo niewielkim kosztem.

Konkretnie: by zdobyć każdy 1 proc. widzów TVP wydaje rocznie 12 mln złotych. Ten sam 1 proc. niemiecką ARD kosztuje 64 razy więcej (czyli 769 mln zł), BBC – 55 razy więcej (655 mln zł), niemiecką ZDF – 37 razy (442 mln zł). France Televisions musi w tym samym celu wydać 30 razy więcej od TVP (367 mln zł), hiszpańska RTVE – 17 razy (201 mln zł), a włoska RAI – 16 razy (191 mln zł).






„Ta różnica dotyczy jednak  nie tylko bogatych krajów Zachodu. Wypracowanie 1 proc. udziałów w rynku telewizyjnym niebogatych Portugalczyków kosztuje bowiem czterokrotnie więcej, niż Telewizję Polską, Słowacy i Czesi muszą w ten sam wynik zainwestować około trzykrotnie więcej od nas środków, a półtora razy tyle – nawet zdecydowanie od nas biedniejsi Bułgarzy.





"Nie dziwi więc, że wg najnowszych danych Europejskiej Unii Nadawców, które szerzej wykorzystujemy w dołączonej prezentacji, roczna wartość finansowania publicznego przypadającego na jednego widza jest w Polsce najniższa  - to wręcz drastycznie - z wszystkich krajów Unii” - pisze Rakowiecki. Wynosi ona 187 zł, podczas gdy w Szwajcarii – prawie 22 tys. zł, w Wielkiej Brytanii – ponad 7 tys. zł, w Niemczech – ponad 4 tys. zł, na Węgrzech – ponad 3,6 tys. zł, w Czechach – ponad 2,3 tys. zł, a nawet na Litwie i Łotwie – ponad 1,5 tys. zł. - "Warto te dane mieć przed oczyma, gdy ktoś twierdzi, że TVP jest droga czy rozrzutna" - komentuje Jacek Rakowiecki.


 

Pełne prezentacje z danymi można obejrzeć tutaj:
http://centruminformacji.tvp.pl/18078014/tvp-najtansza-w-unii-europejskiej


WRÓB
TVP
Ostatnia aktualizacja:  27.12.2014
Zobacz również
fot. Marysia Gąsecka
Gratka dla miłośników plakatu artystycznego
Warszawa - miasto ze snów. Powstaje niezwykły film
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll