PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  31.08.2014
Zapraszamy naszych Czytelników do tradycyjnego już, kwartalnego raportu na temat wyników finansowych wybranych spółek medialnych.



W drugim kwartale 2014 roku Grypa Cyfrowy Polsat zanotowała  106 mln zł zysku netto w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej co oznacza wzrost o 39 proc.

- Telewizja Polsat odnotowała w drugim kwartale  bardzo dobre wyniki oglądalności, utrzymując kanał główny na pozycji lidera, mimo postępującego procesu fragmentaryzacji rynku oraz transmisji przez kanały z grupy TVP mundialu w Brazylii. Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły znacznie szybciej niż rynek, dzięki skutecznej strategii sprzedaży na rosnącym rynku reklamowym - uważa Maciej Stec, Członek Zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o. Telewizja Polsat odnotowała ponad 19proc. wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu do 267 mln zł w drugim kwartale, zapewniając sobie 24,8proc. udziału w rynku. W pierwszym półroczu  przychody z reklamy i sponsoringu Telewizji Polsat wzrosły o 16,8proc. do 475 mln zł, głównie w wyniku poprawy sytuacji na rynku reklamy TV, wzrostu organicznego kanałów Telewizji Polsat w tempie wyższym niż rynek oraz konsolidacji wyników TV4 i TV6, dzięki czemu udział Grupy w rynku wzrósł do 24,9proc..

Zdaniem zarządu spółki, dobre wyniki są spowodowane m.in. konsolidacją usług telefonicznych, internetowych i telewizyjnych, ofertą programową kanałów oraz  wzrostem przychodów z reklamy i sponsoringu, wspartym konsolidacją nowo nabytych kanałów TV4 i TV6.


 
Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w drugim kwartale 2014 roku 115,08 mln zł i okazał się zgodny z konsensusem na poziomie 109,2 mln zł zysku. Prognozy analityków wahały się w przedziale 93,5-133 mln zł zysku netto.

Przychody ze sprzedaży grupy wyniosły w tym okresie 433,9 mln zł i były zbliżone do konsensusu na poziomie 446,9 mln zł.

TVN poinformował, że platforma nC+ na dzień 30 czerwca miała 2,2 mln abonentów (- 6 proc. rok do roku).  Udział TVN w zysku nC+ osiągnął w pierwszym półroczu 22,3 mln zł, na tle 4,7 mln zł straty w pierwszej połowie 2013 roku.  Z kolei udział w zysku Onet osiągnął 1,7 mln zł, w porównaniu do 4 mln zł w pierwszej połowie 2013 roku.

Udział całego portfolio kanałów TVN w całodziennej oglądalności w komercyjnej grupie docelowej spadł rok do roku do 21,9 proc. w drugim kwartale. TVN podał, że główną przyczyną spadku była „słaba popularność oferty programowej głównego kanału wśród widzów”.

- Wyciągnęliśmy wnioski z wyników naszej wiosennej ramówki programowej i wprowadziliśmy znaczne zmiany do oferty w sezonie jesiennym, który, jak oczekujemy, będzie korzystniejszy dla TVN. Bieżące poziomy sprzedaży wskazują, że w trzecim kwartale można oczekiwać wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą – powiedział Markus Tellenbach, prezes TVN. TVN oczekuje średniego jednocyfrowego wzrostu przychodów z reklamy w 2014 roku.

Jak pisze analityk rynku Magdalena Lemańska, analitycy podsumowali  drugi kwartał w spółce jako mało udany. – „Firma odnotowała gorsze wyniki na poziomie operacyjnym od naszych prognoz na drugi kwartał 2014 roku.  Po wyłączeniu zysku wygenerowanego przez spółki powiązane, nie stwierdziliśmy poprawy po stronie operacyjnej, mimo dobrych wyników na rynku reklamy telewizyjnej”, cytuje dziennikarka w piśmie „Parkiet” słowa Vaclava Kminka, analityka Erste Group. Wynik operacyjny TVN sięgnął w II kwartale 165 mln zł, o 20,6 proc. więcej niż przed rokiem, a wynik netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 115,8 mln zł.
 
Jednak zdaniem Dominika Niszcza, analityka DM Reiffeisen, niewystarczające przychody z reklamy zostały zrównoważone wzrostem wpływów platformy cyfrowej nc+ w drugim  kwartale w porównaniu z pierwszym. Prawdopodobnie zahamowany został tam odpływ klientów będący skutkiem fuzji. Wpływy w drugim kwartale sięgnęły 540 mln zł przy 532 mln zł w pierwszym, utrzymany został poziom przychodów z jednego abonenta.



 

  W pierwszym półroczu 2014 roku Grupa Agora zanotowała spadek przychodów, mocno spadł też wskaźnik EBITDA (czyli zysk przedsiębiorstwa, jaki  może uzyskać tuż przed potrąceniem odsetek od posiadanych kredytów i innych obciążeń w postaci podatków oraz amortyzacji).

Przychody Agory w pierwszym półroczu 2014 roku. wyniosły 524,8 mln zł, o 1,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie w 2013. W dół o 6,6 proc. do 257,3 mln zł spadły jej przychody reklamowe, zaś o 4,9 proc. do 65,6 mln zł zmalały przychody ze sprzedaży wydawnictw. Pozytywną dynamikę wykazały zaś przychody ze sprzedaży biletów do kin (wzrost o 7,1 proc. do 66,1 mln zł) i usług poligraficznych (wzrost o 9,7 proc. do 81,8 mln zł).
 
Agora na poziomie operacyjnym w pierwszym półroczu tego roku wykazała 9,6 mln zł straty, przy 4 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei zysk EBITDA firmy wyniósł w analizowanym okresie 38,3 mln zł, aż o 28 proc. mniej niż wcześniej.  W pierwszym półroczu 2014 roku  spółka odnotował stratę netto wynoszącą 10,5 mln zł. Rok wcześniej jej starta na poziomie netto była zdecydowanie niższa i wyniosła tylko 0,8 mln zł.

W samym drugim kwartale 2014 roku  przychody Agory wyniosły 271,9 mln zł, o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej, a strata netto uplasowała się na poziomie 1,5 mln zł (rok wcześniej spółka miała 0,6 mln zł zysku netto).



O dobrych wynikach mówi ATM Grupa.

Przychody skonsolidowane ze sprzedaży ogółem w pierwszym półroczu 2014 roku wzrosły o 11 mln 851 tys. zł, z 50 mln 920 tys. zł do 62mln 771 tys. zł, a zysk skonsolidowany netto o 6 mln 168 tys. zł,  do 6 mln 236 tys. zł. Grupa Kapitałowa ATM działa w czterech segmentach operacyjnych – produkcja telewizyjna, zarządzanie aktywami trwałymi, nadawanie oraz działalność pozostała. Każdy z segmentów odnotował wzrost przychodów w pierwszym półroczu 2014 roku.

Produkcja telewizyjna to główne źródło przychodów Grupy Kapitałowej ATM. Mimo oszczędnościowej polityki nadawców, ze sprzedaży pochodzącej od zewnętrznych kontrahentów uzyskano 57,7 proc. przychodów, co daje wzrost o 21,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego. Wzrost ten, zdaniem spółki,  jest związany przede wszystkim z uruchomieniem nowych produkcji, takich jak serial „Pielęgniarki” czy film dokumentalny „Seks – kup teraz”, jak i realizacją większej liczby odcinków produkcji kontynuowanych, np. „Świat według Kiepskich”. Kontynuowano realizację  najlepiej oglądanych produkcji dla wiodących stacji telewizyjnych: „Pierwsza miłość”, „Świat według Kiepskich”, „Ojciec Mateusz” oraz serial kryminalny „Na krawędzi 2” . Wszystkie te produkcje ponownie znalazły się w jesiennych ramówkach  największych stacji. Jesienią 2014 roku HBO Polska wyemituje serial ATM Grupy „Wataha” - produkcji serialowej HBO Europe. Wysoką oglądalnością, przekraczającą nawet milion widzów miał nowy codzienny serial „Pielęgniarki”, nadawany od początku marca w Telewizji Polsat, który wraca na antenę we wrześniu 2014 roku. Produkcja będzie kontynuowana.
 

Anna Wróblewska
wirualnemedia.pl, interia.pl, Parkiet, media2.pl., ATM, wyborcza.pl
Ostatnia aktualizacja:  31.08.2014
Zobacz również
fot. Kuba Kiljan / Kuźnia zdjęć
Kampania wrześniowa w polskim filmie
Medialne Mazowsze z Warszawską Szkołą Filmową
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll