PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  19.05.2014
Drgnął rynek reklam. Rynek telewizyjny wolniutko wzrasta. Spółki notowane na giełdzie podały wyniki po I kwartale 2014 roku. Na giełdę wraca Multimedia Polska.
Przychody TVN wzrosły w pierwszym kwartale o 2,5 proc. rok do roku osiągając poziom 352 milionów zł dzięki dalszemu ożywieniu na rynku reklamy telewizyjnej oraz dobrym wynikom usług brokerskich Premium TV i nieliniowej dystrybucji treści video. Przychody z reklamy i sponsoringu wzrosły w tym okresie o 7 milionów zł, czyli o 2,5 proc., podczas gdy rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4,8 proc.

Wynik EBITDA  (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) to 95,8 mln zł  -  o 2 proc. niższy niż przed rokiem, ale wynik operacyjny spółka zanotowała na poziomie 78,7 mln zł (co oznacza wzrost o 3 proc.) oraz 11,1 mln zł zysku netto (przy 43,8 mln zł straty przed rokiem).   „Choć w I kwartale przychody TVN rosły wolniej niż odżywający po kryzysie rynek reklamy, optymistyczne oczekiwania zarządu poprawiły nastrój inwestorów”, komentuje wynik w „Parkiecie” analityk rynku Magdalena Lemańska. „Niższe wyniki TVN były spowodowane osiągnięciem pełnego zasięgu nowych kanałów telewizji naziemnej oraz oglądalnością Olimpiady Zimowej”, wyjaśnia Markus Tellenbach, Prezes Zarządu. - „Obecna sytuacja na rynku jest zgodna z przewidywaniami, przy czym TVN oczekuje wyraźniejszego wzrostu w drugiej połowie roku oraz lepszych wyników oglądalności naszej oferty programowej, wyłączając potencjalne znaczące wydarzenia jednorazowe. Dlatego też podtrzymujemy naszą opinię, że oczekiwany wzrost rynku reklamy telewizyjnej w tym roku będzie na średnim jednocyfrowym poziomie”.



Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w I kwartale 2014 roku były rekordowo wysokie i wyniosły 727 mln zł, o 4 proc. więcej niż przed rokiem. Jak podaje Polsat, dzięki ograniczeniu kosztów zysk EBITDA grupy urósł w tym czasie o 15 proc. i wyniósł 281 mln zł.  „Gdyby powtórzył się w kolejnych kwartałach, grupa (i to jeszcze bez przejętej 7 maja sieci komórkowej Plus) miałaby w ciągu całych 12 miesięcy ponad 1,1 mld zł. Wiadomo jednak, że od 7 maja Cyfrowy Polsat uwzględnia w wynikach także rezultaty sieci komórkowej Polkomtel. Jak podano w prezentacji, roczny wynik EBITDA pro forma takiej grupy to około 4 mld z, a przychody mogą się zbliżyć do 9,6 mld zł”, komentuje Puls Biznesu. 

Zysk netto Cyfrowego Polsatu powiększył się o 3 proc., do 98 mln zł. Liczba abonentów platformy  satelitarnej na koniec I kwartału 2014 roku wyniosła 3,53 mln i utrzymała się na stabilnym  poziomie. Przychody grupy sięgnęły 727 mln zł, a zysk 98 mln zł, co oznacza 3-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jak zaznacza Puls Biznesu, jest jednak haczyk. - Wyniki przekraczają oczekiwania, zwłaszcza jeśli chodzi o poziom zysku. Dynamicznie rosły nam przychody z reklam i sponsoringu, a wiosenna ramówka miała wysoką oglądalność. Wyniki nie są jednak do końca porównywalne z ubiegłym rokiem, bo teraz konsolidowaliśmy również spółkę Polskie Media (TV4 i TV6) – cytuje "PB" Tomasza Szeląga, członka zarządu ds. finansowych.
 
Po I kwartale 2014 roku grupa AGORA zanotowała stratę w wysokości  9,6 mln zł zarówno operacyjnie, jak i netto na minusie. Ale według jej szacunków w I kwartale rynek reklamy wzrósł po raz pierwszy od trzeciego kwartału 2011 roku.

Przychody Agory wyniosły w I kwartale 254 mln zł i były o 3 proc. niższe niż przed rokiem, EBITDA wynosiła 14,2 mln zł, co oznacza spadek rok do roku o 43 proc. Na wartość przychodów miał wpływ spadek na rynku reklamy prasowej oraz sprzedaży prasy, a także spadek w segmencie reklamy zewnętrznej – tłumaczy prezes Agory Bartosz Hojka. Jak czytamy w komunikacie prasowym, na taki wynik wpływ miały niższe przychody ze sprzedaży usług reklamowych, które wyniosły 111,0 mln zł (spadek o blisko 13 proc.) oraz ze sprzedaży wydawnictw w wysokości 33,1 mln zł (spadek o 7  proc.). O ok. 10 proc. zmniejszyły się również przychody z pozostałej sprzedaży. Istotny wpływ na dynamikę tej ostatniej pozycji miała działalność z zakresu koprodukcji i dystrybucji filmowej prowadzona w pierwszym kwartale 2013 roku. Pozytywnie na wartość przychodów Grupy wpłynęły natomiast rosnące o ok. 18 proc. do 41,5 mln zł wpływy ze sprzedaży biletów do kin oraz o 22,6 proc. do 40,7 mln zł wpływy ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym.

Działająca obecnie wspólnie z Agorą Kino Polska TV w I kwartale wykazało się bardzo wysokimi zyskami, które jednak były spowodowane sprzedażą Agorze udziałów w Stopklatce. Sama spółka dominująca grupy zamknęła I kwartał na minusie netto. Grupa obniżyła  prognozę zysku EBITDA na 2014 rok. „Optymizm inwestorów mogła ostudzić podana wraz z wynikami korekta całorocznej prognozy zysku EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.)  z podawanych wcześniej 55 mln zł na 42 mln zł”, komentuje rp.pl. - Obniżenie prognozy zysku EBITDA za rok 2014 jest w głównej mierze następstwem fuzji nc+ i związanego z nią odpływu części abonentów  platformy, co wpłynęło na zmniejszenie przychodów grupy kapitałowej Kino Polska TV pozyskiwanych od tego kontrahenta o ok. 35 proc. - uważa Kino Polska TV.

Po raz kolejny znakomicie sobie radzi  Grupa Kapitałowa ATM, która zanotowała ponad 4 mln zysku netto po I kwartale 2014 roku. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku  sprzedaż wzrosła o 18 proc. Znacząco poprawiła się rentowność na każdym poziomie działalności - o 3,9 mln wzrósł zysk ze sprzedaży a o 4,4 mln zysk netto.Grupa Kapitałowa ATM prowadzi działalność w czterech segmentach operacyjnych – produkcja telewizyjna, zarządzanie aktywami trwałymi, nadawanie oraz działalność pozostała. Główne źródło przychodów Grupy to produkcja telewizyjna. Mimo kontynuacji polityki oszczędnościowej przez nadawców, wygenerowała ona o wiele lepsze zyski na poszczególnych poziomach działalności w porównaniu do okresu analogicznego roku ubiegłego.



  Na giełdę wraca jedna z trzech największych telewizji kablowych Multimedia Polska. Właściciele firmy chcą sprzedać 49,2 proc. jej akcji. Jak pisze Urszula Zielińska w „Parkiecie”, lektura sprawozdania finansowego za I kwartał tego roku rzuca na ofertę dodatkowe światło.–  „Sam model biznesowy firmy jest ciekawy. Rośnie ona organicznie dzięki sprzedaży kolejnych usług użytkownikom i poprawie ich jakości, a także przez przejęcia – ocenia Konrad Księżopolski, analityk Espirito Santo Investment Bank. – <Kablarze> są dobrym przykładem dla telekomów, jak można powiększać przychód z jednego klienta. Ze względu na technologię, której używają, nie mają wielkiej konkurencji. Może ją zwiększyć wyjęcie spod regulacji Orange Polska w niektórych miastach”, cytuje „Parkiet”.

Spółka zanotowała w I kwartale lekki spadek przychodów i zysku netto: 175,7 mln zł przychodów, 34 mln zł zysku operacyjnego i 12,6 mln zł zysku netto. W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej dane te - z wyjątkiem zysku operacyjnego, który był stabilny - oznaczają osłabienie. Firma wykazuje się wynikiem w postaci 176,9 mln zł przychodów i 14,4 mln zł zysku netto.


Anna Wróblewska
Agora, TVN, Polsat, pb.pl, rp.pl, wirtualnemedia.pl
Ostatnia aktualizacja:  19.05.2014
Zobacz również
fot. Kuba Kiljan / Kuźnia zdjęć
DocFilmMusic w stołecznym kinie Kultura
Magia animacji. Jubileuszowa wystawa w Łodzi
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll