Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Przez ostatnie cztery miesiące Sławomir Idziak pracował w Izraelu na planie ekranizacji powieści Amosa Oza.
Sławomir Idziak zakończył właśnie zdjęcia do "A Tale of Love and Darkness", filmowej adaptacji powieści izraelskiego pisarza Amosa Oza z 2002 roku pt. "Opowieść o miłości i mroku". Jest to reżyserski debiut znanej amerykańskiej aktorki Natalie Portman, która do tego filmu napisała również scenariusz, wystąpiła w jednej z dwu głównych ról i wyprodukowała go.
Polski operator współpracował z Portman w oparciu o nowoczesny system pracy na planie, stworzony podczas Film Spring Open – warsztatów dla młodych filmowców, prowadzonych w myśl zasady "nauka poprzez pracę". Inicjatywa Sławomira Idziaka bardzo spodobała się artystce. - Wybory jakich wspólnie dokonaliśmy na wczesnym etapie przygotowań do zdjęć (preprodukcji) pozwoliły oszczędzić czas i wysiłek całego zespołu. Inicjatywa Film Spring Open, która rozwija i stale udoskonala ten proces wydaje się być wielką szansą dla młodych debiutujących artystów – napisała w swoim liście Natalie Portman.
Sławomir Idziak i Łukasz Baka na planie filmu "A Tale of Love and Darkness". Fot. Materiały prasowe.
Nominowany do Oscara operator stara się wychodzić naprzeciw dynamicznie postępującym zmianom w produkcji filmowej Przemodelowanie systemu pracy na planie filmowym może przynieść niezwykle pozytywne skutki dla debiutujących twórców, jeśli chodzi o jakość filmów oraz koszty ich realizacji – wyznał Sławomir Idziak. – Na planie "A Tale of Love and Darkness" zwiększyliśmy efektywność pracy w małym zespole, przy napiętym harmonogramie, jednocześnie zapewniając bogaty materiał zdjęciowy - dodał. Przy filmie pomagał mu inny polski operator - Łukasz Baka, syn aktora Mirosława Baki, z którym Idziak ponad ćwierć wieku temu współpracował na planie słynnego "Krótkiego filmu o zabijaniu" Krzysztofa Kieślowskiego.
Polski operator współpracował z Portman w oparciu o nowoczesny system pracy na planie, stworzony podczas Film Spring Open – warsztatów dla młodych filmowców, prowadzonych w myśl zasady "nauka poprzez pracę". Inicjatywa Sławomira Idziaka bardzo spodobała się artystce. - Wybory jakich wspólnie dokonaliśmy na wczesnym etapie przygotowań do zdjęć (preprodukcji) pozwoliły oszczędzić czas i wysiłek całego zespołu. Inicjatywa Film Spring Open, która rozwija i stale udoskonala ten proces wydaje się być wielką szansą dla młodych debiutujących artystów – napisała w swoim liście Natalie Portman.
Sławomir Idziak i Łukasz Baka na planie filmu "A Tale of Love and Darkness". Fot. Materiały prasowe.
Nominowany do Oscara operator stara się wychodzić naprzeciw dynamicznie postępującym zmianom w produkcji filmowej Przemodelowanie systemu pracy na planie filmowym może przynieść niezwykle pozytywne skutki dla debiutujących twórców, jeśli chodzi o jakość filmów oraz koszty ich realizacji – wyznał Sławomir Idziak. – Na planie "A Tale of Love and Darkness" zwiększyliśmy efektywność pracy w małym zespole, przy napiętym harmonogramie, jednocześnie zapewniając bogaty materiał zdjęciowy - dodał. Przy filmie pomagał mu inny polski operator - Łukasz Baka, syn aktora Mirosława Baki, z którym Idziak ponad ćwierć wieku temu współpracował na planie słynnego "Krótkiego filmu o zabijaniu" Krzysztofa Kieślowskiego.
MZ
Film Spring Open/SFP
Ostatnia aktualizacja: 31.03.2014
fot. Materiały prasowe
Zgłoś film na 43. edycję Lubuskiego Lata Filmowego
"Wilq Negocjator": Nie chcieliśmy animacją popsuć komiksu
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024