PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Przez ostatnie cztery miesiące Sławomir Idziak pracował w Izraelu na planie ekranizacji powieści Amosa Oza.
Sławomir Idziak zakończył właśnie zdjęcia do "A Tale of Love and Darkness", filmowej adaptacji powieści izraelskiego pisarza Amosa Oza z 2002 roku pt. "Opowieść o miłości i mroku". Jest to reżyserski debiut znanej amerykańskiej aktorki Natalie Portman, która do tego filmu napisała również scenariusz, wystąpiła w jednej z dwu głównych ról i wyprodukowała go.

Polski operator współpracował z Portman w oparciu o nowoczesny system pracy na planie, stworzony podczas Film Spring Open – warsztatów dla młodych filmowców, prowadzonych w myśl zasady "nauka poprzez pracę". Inicjatywa Sławomira Idziaka bardzo spodobała się artystce. - Wybory jakich wspólnie dokonaliśmy na  wczesnym etapie przygotowań do zdjęć (preprodukcji) pozwoliły oszczędzić czas i wysiłek całego zespołu. Inicjatywa Film Spring Open, która rozwija i stale udoskonala ten proces wydaje się być wielką szansą dla młodych debiutujących artystów – napisała w swoim liście Natalie Portman.


Sławomir Idziak i Łukasz Baka na planie filmu "A Tale of Love and Darkness". Fot. Materiały prasowe.

Nominowany do Oscara operator stara się wychodzić naprzeciw dynamicznie postępującym zmianom w produkcji filmowej Przemodelowanie systemu pracy na planie filmowym może przynieść niezwykle pozytywne skutki dla debiutujących twórców, jeśli chodzi o jakość filmów oraz koszty ich realizacji – wyznał Sławomir Idziak. – Na planie "A Tale of Love and Darkness" zwiększyliśmy efektywność pracy w małym zespole, przy napiętym harmonogramie, jednocześnie zapewniając bogaty materiał zdjęciowy - dodał. Przy filmie pomagał mu inny polski operator - Łukasz Baka, syn aktora Mirosława Baki, z którym Idziak ponad ćwierć wieku temu współpracował na planie słynnego "Krótkiego filmu o zabijaniu" Krzysztofa Kieślowskiego.



MZ
Film Spring Open/SFP
Ostatnia aktualizacja:  31.03.2014
Zobacz również
fot. Materiały prasowe
Zgłoś film na 43. edycję Lubuskiego Lata Filmowego
"Wilq Negocjator": Nie chcieliśmy animacją popsuć komiksu
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll