PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  30.11.2013
Kolejny odcinek cyklu „Swoich nie znacie” w najnowszym numerze „Magazynu Filmowego SFP”, który ukaże się 10 grudnia,  wypełni postać znakomitego operatora Jerzego Stawickiego.

Oto jak o artyście pisze Andrzej Bukowiecki: - Oglądając filmy ze zdjęciami Jerzego Stawickiego widzi się obrazy respektujące reguły z operatorskiego elementarza – nienaganne technicznie i służebne wobec fabuły. Wszakże mają one w sobie także to coś, dzięki czemu przekraczają granicę między rzemiosłem a sztuką, wzmacniając jednocześnie oddziaływanie emocjonalne filmu: sugestywne oddanie klimatu psychologicznego poszczególnych scen i atmosfery epoki.


Jerzy Stawicki, fot. Archiwum prywatne

A oto głosy jego przyjaciół, reżyserów, z którymi współpracował: - Przyjaźnimy się od pierwszego roku studiów w szkole filmowej. Połączyła nas jednomyślność poglądów i spojrzenia na świat. Cała moja twórczość jest związana z Jurkiem, bo nawet jeśli nie robił zdjęć do któregoś z filmów, to zawsze coś doradził, podpowiedział i duchem był obecny na planie. Wiele mu zawdzięczam – mówi Tadeusz Chmielewski. - Bardzo liczyłem się ze zdaniem Stawickiego, to był twórczy partner reżysera. Partner czasem niełatwy we współpracy, która jednak dawała znakomite efekty, bo Jurek miał świetnie opanowany warsztat i ogromne wyczucie plastyczne. Wystarczy przypomnieć jak pięknie oświetlił ciało roznegliżowanej Grażyny Szapołowskiej w „Wielkim Szu”. Ten film i „Rozmowy kontrolowane”, oba ze zdjęciami Jerzego Stawickiego, należą do najlepiej sfotografowanych w moim dorobku – wspomina i ocenia Sylwester Chęciński.


 
 


PZ
SFP
Ostatnia aktualizacja:  29.11.2013
Zobacz również
Startuje Węgierska Jesień Filmowa
Kino Polska przejmuje Filmbox
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll