PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  13.08.2013
Jak donosi branżowe pismo „Variety”, Honda wesprze starania właścicieli kin samochodowych, którym grozi bankructwo.

Kina samochodowe, które przed laty stały się – obok rozsławionych przez film Tarantino i Rodrigueza grindhouse’ów – podstawowym elementem krajobrazu filmowej Ameryki, znajdują się w obliczu kryzysu. Nie dość, że ich popularność znacznie spadła, to nieliczne, jakie pozostały, nie mogą wygrać z jakością projekcji, jaką oferują dzisiejsze multipleksy. Kina te korzystają bowiem z taśmy filmowej 35 mm oraz tradycyjnej projektorów optycznych w chwili, kiedy wielkie wytwórnie amerykańskie zamierzają do końca roku przejść na dystrybucję filmów wyłącznie na nośnikach cyfrowych.


Nieczynne kino samochodowe w Santa Barbara, Kalifornia. Fot. Wikipedia

Pierwsze kino samochodowe zostało otwarte w czerwcu 1933 roku w New Jersey, kiedy Richard M. Hollingshed po trwających niemal rok zabiegach uzyskał patent na opracowaną przez siebie instalację. W szczytowym okresie powodzenia, na przełomie lat 50. i 60. działało w całej Ameryce Północnej ponad 4 tysiące kin samochodowych, Cop stanowiło około 25 procent działających wówczas ekranów. Obecnie, w 2013 roku, kina tego typu stanowią zaledwie 1,5 procenta amerykańskich ekranów. Narodowe Stowarzyszenie Właścicieli Kin ocenia, że mniej niż połowa z operatorów kin drive-in zdecyduje się na wymianę projektorów na cyfrowe. Inni wycofają się z branży z powodu wysokich kosztów konwersji projektora i ekranu, wynoszących co najmniej 75 tysięcy dolarów.


Fot. Honda

Pięciu kinom samochodowym pospieszy z pomocą koncern samochodowy Honda, który wyposaży placówki w projektory cyfrowe. Jest efektem wdrażanego przez koncern projektu Driver-In, mającego na celu ochronę nie tyle tradycyjnego sposobu rozpowszechniania filmów, ile miejsc związanych z kulturą motoryzacyjną. Jeszcze nie wiadomo, które kina samochodowe ocaleją: na stronie projektu trwa głosowanie użytkowników i fanów kin samochodowych. Swój głos można też oddać w jednym z ponad tysiąca salonów Hondy w Stanach Zjednoczonych

Hojność Hondy jest elementem kampanii promocyjnej filmu "Klopsiki kontratakują", której koncern jest jednym ze sponsorów. W każdym z odnowionych kin samochodowym 27 września odbędzie się specjalny pokaz.


KJZ
Variety
Ostatnia aktualizacja:  13.08.2013
Zobacz również
Druga odsłona Naukowej Biblioteki Audiowizualnej
Bogumił Godfrejów zrobił zdjęcia do austriackiego filmu
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll