Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Jak donosi branżowe pismo „Variety”, Honda wesprze starania właścicieli kin samochodowych, którym grozi bankructwo.
Kina samochodowe, które przed laty stały się – obok rozsławionych przez film Tarantino i Rodrigueza grindhouse’ów – podstawowym elementem krajobrazu filmowej Ameryki, znajdują się w obliczu kryzysu. Nie dość, że ich popularność znacznie spadła, to nieliczne, jakie pozostały, nie mogą wygrać z jakością projekcji, jaką oferują dzisiejsze multipleksy. Kina te korzystają bowiem z taśmy filmowej 35 mm oraz tradycyjnej projektorów optycznych w chwili, kiedy wielkie wytwórnie amerykańskie zamierzają do końca roku przejść na dystrybucję filmów wyłącznie na nośnikach cyfrowych.
Nieczynne kino samochodowe w Santa Barbara, Kalifornia. Fot. Wikipedia
Pierwsze kino samochodowe zostało otwarte w czerwcu 1933 roku w New Jersey, kiedy Richard M. Hollingshed po trwających niemal rok zabiegach uzyskał patent na opracowaną przez siebie instalację. W szczytowym okresie powodzenia, na przełomie lat 50. i 60. działało w całej Ameryce Północnej ponad 4 tysiące kin samochodowych, Cop stanowiło około 25 procent działających wówczas ekranów. Obecnie, w 2013 roku, kina tego typu stanowią zaledwie 1,5 procenta amerykańskich ekranów. Narodowe Stowarzyszenie Właścicieli Kin ocenia, że mniej niż połowa z operatorów kin drive-in zdecyduje się na wymianę projektorów na cyfrowe. Inni wycofają się z branży z powodu wysokich kosztów konwersji projektora i ekranu, wynoszących co najmniej 75 tysięcy dolarów.
Fot. Honda
Pięciu kinom samochodowym pospieszy z pomocą koncern samochodowy Honda, który wyposaży placówki w projektory cyfrowe. Jest efektem wdrażanego przez koncern projektu Driver-In, mającego na celu ochronę nie tyle tradycyjnego sposobu rozpowszechniania filmów, ile miejsc związanych z kulturą motoryzacyjną. Jeszcze nie wiadomo, które kina samochodowe ocaleją: na stronie projektu trwa głosowanie użytkowników i fanów kin samochodowych. Swój głos można też oddać w jednym z ponad tysiąca salonów Hondy w Stanach Zjednoczonych
Hojność Hondy jest elementem kampanii promocyjnej filmu "Klopsiki kontratakują", której koncern jest jednym ze sponsorów. W każdym z odnowionych kin samochodowym 27 września odbędzie się specjalny pokaz.
Kina samochodowe, które przed laty stały się – obok rozsławionych przez film Tarantino i Rodrigueza grindhouse’ów – podstawowym elementem krajobrazu filmowej Ameryki, znajdują się w obliczu kryzysu. Nie dość, że ich popularność znacznie spadła, to nieliczne, jakie pozostały, nie mogą wygrać z jakością projekcji, jaką oferują dzisiejsze multipleksy. Kina te korzystają bowiem z taśmy filmowej 35 mm oraz tradycyjnej projektorów optycznych w chwili, kiedy wielkie wytwórnie amerykańskie zamierzają do końca roku przejść na dystrybucję filmów wyłącznie na nośnikach cyfrowych.
Nieczynne kino samochodowe w Santa Barbara, Kalifornia. Fot. Wikipedia
Pierwsze kino samochodowe zostało otwarte w czerwcu 1933 roku w New Jersey, kiedy Richard M. Hollingshed po trwających niemal rok zabiegach uzyskał patent na opracowaną przez siebie instalację. W szczytowym okresie powodzenia, na przełomie lat 50. i 60. działało w całej Ameryce Północnej ponad 4 tysiące kin samochodowych, Cop stanowiło około 25 procent działających wówczas ekranów. Obecnie, w 2013 roku, kina tego typu stanowią zaledwie 1,5 procenta amerykańskich ekranów. Narodowe Stowarzyszenie Właścicieli Kin ocenia, że mniej niż połowa z operatorów kin drive-in zdecyduje się na wymianę projektorów na cyfrowe. Inni wycofają się z branży z powodu wysokich kosztów konwersji projektora i ekranu, wynoszących co najmniej 75 tysięcy dolarów.
Fot. Honda
Pięciu kinom samochodowym pospieszy z pomocą koncern samochodowy Honda, który wyposaży placówki w projektory cyfrowe. Jest efektem wdrażanego przez koncern projektu Driver-In, mającego na celu ochronę nie tyle tradycyjnego sposobu rozpowszechniania filmów, ile miejsc związanych z kulturą motoryzacyjną. Jeszcze nie wiadomo, które kina samochodowe ocaleją: na stronie projektu trwa głosowanie użytkowników i fanów kin samochodowych. Swój głos można też oddać w jednym z ponad tysiąca salonów Hondy w Stanach Zjednoczonych
Hojność Hondy jest elementem kampanii promocyjnej filmu "Klopsiki kontratakują", której koncern jest jednym ze sponsorów. W każdym z odnowionych kin samochodowym 27 września odbędzie się specjalny pokaz.
KJZ
Variety
Ostatnia aktualizacja: 13.08.2013
Druga odsłona Naukowej Biblioteki Audiowizualnej
Bogumił Godfrejów zrobił zdjęcia do austriackiego filmu
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024