Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Już we wrześniu nakładem Wydawnictwa Filmowego ukaże się w Polsce książka Sidneya Lumeta "Praca nad filmem".
Książka zmarłego w 2011 roku twórcy "Dwunastu gniewnych ludzi", "Serpico" i "Pieskiego popołudnia" podsumowuje doświadczenia jego kilkudziesięcioletniej kariery. "Praca nad filmem" to pozycja, w której Sidney Lumet pokazuje nam film jako wypadkową ciężkiej pracy, szczęśliwych i nieszczęśliwych przypadków, walki o uzyskanie finansowania i ukończenie pracy w terminie, radzenia sobie z gwiazdami z przerostem ego i wielkimi aktorami, którzy w zamian za szacunek i zaufanie oddają się roli całkowicie. Opowiada o procesie będącym mieszanką magii i prozy życia.
Dlaczego reżyser wybiera ten a nie inny scenariusz? Co musi uczynić, aby utrzymać świeżość i wiarygodność aktora w kolejnych dublach do tej samej sceny? Jak zainscenizować scenę, w której bierze udział ponad stu statystów, trzy zderzające się taksówki, a wszystko dzieje się w środku nowojorskiego diamentowego dystryktu? Jaką cenę trzeba zapłacić, aby bossowie wielkich wytwórni czuli się usatysfakcjonowani? Na kartach napisanej z dystansem i humorem książki spotykamy największych aktorów, reżyserów, operatorów, scenarzystów i wielu innych ludzi ze świata filmu, z którymi autor zetknął się osobiście. Dowiadujemy się, jak traktował Lumet scenariusz, czym według niego jest styl, jak należy traktować prywatność aktora i dlaczego reżyser to najlepszy zawód na świecie. Opierając się na czterdziestoletnim doświadczeniu z produkcji filmów Lumet opisuje, jak ciężka praca i zapadające w ułamku sekundy decyzje mogą przeobrazić się w dwie godziny ekranowej magii.
Książka zmarłego w 2011 roku twórcy "Dwunastu gniewnych ludzi", "Serpico" i "Pieskiego popołudnia" podsumowuje doświadczenia jego kilkudziesięcioletniej kariery. "Praca nad filmem" to pozycja, w której Sidney Lumet pokazuje nam film jako wypadkową ciężkiej pracy, szczęśliwych i nieszczęśliwych przypadków, walki o uzyskanie finansowania i ukończenie pracy w terminie, radzenia sobie z gwiazdami z przerostem ego i wielkimi aktorami, którzy w zamian za szacunek i zaufanie oddają się roli całkowicie. Opowiada o procesie będącym mieszanką magii i prozy życia.
Dlaczego reżyser wybiera ten a nie inny scenariusz? Co musi uczynić, aby utrzymać świeżość i wiarygodność aktora w kolejnych dublach do tej samej sceny? Jak zainscenizować scenę, w której bierze udział ponad stu statystów, trzy zderzające się taksówki, a wszystko dzieje się w środku nowojorskiego diamentowego dystryktu? Jaką cenę trzeba zapłacić, aby bossowie wielkich wytwórni czuli się usatysfakcjonowani? Na kartach napisanej z dystansem i humorem książki spotykamy największych aktorów, reżyserów, operatorów, scenarzystów i wielu innych ludzi ze świata filmu, z którymi autor zetknął się osobiście. Dowiadujemy się, jak traktował Lumet scenariusz, czym według niego jest styl, jak należy traktować prywatność aktora i dlaczego reżyser to najlepszy zawód na świecie. Opierając się na czterdziestoletnim doświadczeniu z produkcji filmów Lumet opisuje, jak ciężka praca i zapadające w ułamku sekundy decyzje mogą przeobrazić się w dwie godziny ekranowej magii.
RP
Wydawnictwo Filmowe
Ostatnia aktualizacja: 7.08.2013
Zanussi pracuje nad rosyjskim spektaklem
Se-ma-for powalczy o nagrody w Argentynie
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024