PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Po wczorajszej premierze "Kongresu" Ariego Folmana na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes zagraniczne media poświęciły mnóstwo uwagi adaptacji powieści Stanisława Lema. Opinie są mieszane.

"To niezwykły, bardzo wzruszający film, który istnieje gdzieś w mrocznej przestrzeni pomiędzy egzystencjalnymi łamigłówkami Charliego Kaufmana a psychodelicznymi cudami Hayao Miyazakiego" - pisze o filmie Folmana korespondent magazynu Empire.



"Fani prezentowanego rok temu “Holy Motors” z pewnością docenią tę podwójną aktorsko-animowaną hybrydę idealną dla miłosników midnight movies i entuzjastów psychodelii" - czytamy z kolei na łamach prestiżowego Variety, w którym autor recenzji docenia aktorstwo Robin Wright i ubolewa nad tym, że Folman nie zdecydował się na zrealizowanie filmu w całości z żywymi aktorami.

Zdecydowanie krytycznie o "Kongresie" wypowiada się recenzent Hollywood Reporter, który stwierdza, że część aktorska z udziałem Harveya Keitela zdecydowanie przewyższa sekwencje animowane. "Początkowa ciekawość widza zastąpiona zostaje niecierpliwością i wreszcie nudą w drugiej połowie filmu"


Kadr z filmu "Kongres", fot. Entre Chien et Loup

"Naprawdę trudno ocenić ten film" - pisze z kolei korespondentka IndieWire, która choć narzeka na nadmiar niewykorzystanych wątków, to podkreśla, że "Kongres" jest filmem wyjątkowym i "ma w sobie o wiele więcej śmiałości niż możemy się spodziewać od któregokolwiek innego filmu pokazywanego w Cannes".

RP
portalfilmowy.pl
Ostatnia aktualizacja:  17.05.2013
Zobacz również
Tadeusz Lubelski nominowany do Nagrody Literackiej Nike 2013
"Bez wstydu" wyróżnione w Berlinie
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll