PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  22.03.2013
12 kwietnia mija termin składania aplikacji o dofinansowanie developmentu projektów filmowych w ramach programu MEDIA Development.

Program MEDIA każdego roku otrzymuje koło tysiąca wniosków o dofinansowanie developmentu i przyznaje je setkom europejskich producentów, w tym również polskich. Wśród najnowszych produkcji wspieranych przez MEDIA znalazły się filmy takie jak „Wirtualna wojna“ Jacka Bławuta (zdobywca nagrody ORZEŁ, 2013); „Jeszcze jeden dzień z życia” – animowany dokument na podstawie prozy Ryszarda Kapuścińskiego realizowany przez studio Platige Image czy „I była miłość w getcie” w reżyserii Jolanty Dylewskiej na podstawie powieści Marka Edelmana o tym samym tytule.


MEDIA jest jednym z najważniejszych elementów polityki audiowizualnej Unii Europejskiej. W ramach programu kraje członkowskie mogą ubiegać się o wsparcie developmentu projektu audiowizualnego w kilku schematach działania: Projektu Pojedynczego (Single Projects), Projektu Interaktywnego (Interactive Works), Pakietu projektów (Slate Funding) . W tym roku Komisja przeznaczyła na ten cel ponad 20 mln euro. Wsparcie dla wszystkich rodzajów projektów indywidualnych wyniesie od 10 000 do 60 000 euro, a dla pełnometrażowych filmów animowanych przeznaczonych do dystrybucji kinowej 80 000 euro.


Kadr z filmu „Wirtualna wojna“. Fot. HBO

Co ciekawe, wielu doświadczonych polskich producentów, których projekty mogłyby spełnić kryteria programu, w ogóle nie ubiega się o dofinansowanie MEDIA. Bywa też, że przegrywamy z zagraniczną konkurencją, ponieważ nasze wnioski nie spełniają tzw. kryterium europejskości, czyli potencjału znalezienia odbiorców oraz rynków dystrybucji filmu na obszarze Europy.

Mimo tych trudności i konkurencji, są producenci, którzy potrafią już sięgać po unijne środki z sukcesem – około 30-40 procent polskich wniosków co roku otrzymuje dofinansowanie MEDIA.

- Cieszymy się, że procent wniosków na wsparcie developmentu, które zostają pozytywnie ocenione przez międzynarodowych ekspertów jest tak wysoki,  mimo że polscy producenci nie mają aż tak dobrze rozwiniętej sieci kontaktów międzynarodowych oraz stałych partnerów europejskich jak ich koledzy z Francji, Anglii czy Niemiec – mówi Joanna Wendorff – Ostergaard, dyrektor MEDIA Desk Polska. Wśród ostatnich beneficjentów programu MEDIA znalazły się między innymi studia: Otter Films, Animoon, Platige Image, Studio Filmowe Rabarbar, AMP Polska czy Produkcja Filmów Jacek Bławut.

Biuro MEDIA Desk Polska zachęca do skorzystania z indywidualnych konsultacji z przedstawicielami programu MEDIA. Szczegółowe zasady przyznawania dofinansowania z Programu MEDIA można znaleźć na stronie www.mediadeskpoland.eu.


KJZ
Portalfilmowy.pl/MEDIA Desk Poland
Ostatnia aktualizacja:  22.03.2013
Zobacz również
Romantyczny plakat festiwalu canneńskiego
Digitalizacja - dylematy i pytania. Raport, część I
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll