Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
25 maja 2012 Komisja Konkursowa, która obradowała w składzie: Rafał Bubnicki (Odra Film, przewodniczący komisji), Tomasz Wołodźko (Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego), Zbigniew Morawski (Urząd Miejski, Wrocław) i Jerzy Pietraszek (Urząd Miejski, Wrocław), rozstrzygnęła VI edycję Dolnośląskiego Konkursu Filmowego.
Komisja dysponowała kwotą 1 617 566, 78 zł, na którą złożyły się pieniądze z budżetów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego i Urzędu Miejskiego Wrocławia (po 800 000 zł) oraz wpływy Odry-Film z tytułu eksploatacji koprodukowanych filmów (30 516, 78 zł). Z budżetu Konkursu zostały sfinansowane wydatki na honoraria dla ekspertów, którzy oceniali projekty filmowe w II etapie Konkursu (12 950 zł).
Do III etapu konkursu zakwalifikowało się 17 filmów (5 filmów fabularnych, 11 filmów dokumentalnych i 1 film animowany), których producenci wnioskowali o wkłady koprodukcyjne w wysokości 5 418 011 zł (netto). Zgodnie z ostateczną decyzją Ministerstwa Finansów, którą Odra-Film otrzymała w czasie trwania Konkursu, wszystkie wkłady koprodukcyjne są opodatkowane podatkiem VAT.
Przed posiedzeniem Komisji Konkursowej producenci filmu fabularnego „Męskie wakacje” (V-Film, Schiwago Film Gmbh, Niemcy) i filmu dokumentalnego "Małe instrumenty" (Wymiatacze. pl Sp. z o. o.) poinformowali o wycofaniu swoich filmów z Konkursu.
Komisja postanowiła przyznać wkłady koprodukcyjne (koproducentem będzie Odra Film, Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego) następującym filmom.
Filmy fabularne:
1. Fotograf, reż. Waldemar Krzystek (Yes To Film) – 984 000 zł
Filmy dokumentalne:
1. Wrocław Vaclava Havla, reż. Paweł Woldan (Pado Studio Film) – 135 300 zł
2. Albert Cinema, reż. Agnieszka Zwiefka (Chilli Productions) –
149 076 zł
3. Lenartowicz – Wędrowiec z Wilna, reż. Krzysztof Rogulski (Studio Filmowe Kronika) – 147 600 zł
4. Stanisław Skrowaczewski, reż. Henryk Urbanek (Dolnośląski Dom Filmowy) – 201 590, 78 zł
Podejmując decyzje o wkładach koprodukcyjnych komisja kierowała się opiniami ekspertów, związkiem tematyki filmów z Dolnym Śląskiem, udziałem firm dolnośląskich w produkcji filmów, wysokością kwoty deklarowanej przez producentów do wydatkowania na terenie województwa dolnośląskiego, dotychczasowym dorobkiem producenta i reżysera w tym rezultatami artystycznymi i ekonomicznymi ich poprzednich realizacji i spodziewanym efektem promocyjnym filmu dla województwa dolnośląskiego.
Komisja podjęła decyzję, że dodatkowe kwoty, o których możliwości uzyskania Odra-Film została poinformowana przed 25.05.2012 roku (pochodzące m. in. z tytułu eksploatacji koprodukowanych filmów) będą traktowane jako część budżetu VI DKF, a o ich rozdysponowaniu Komisja zadecyduje po wpłynięciu ich na konto Odry-Film.
Na VI Dolnośląski Konkurs Filmowy wpłynęło 18 projektów (5 filmów fabularnych, 12 filmów dokumentalnych i 1 animowany). Po ocenie formalnej komisja zakwalifikowała do II etapu (ocena przez ekspertów) 17 projektów (nie przyjęła projektu 1 filmu dokumentalnego). Do III etapu został zakwalifikowany film dokumentalny „Winds of Armine”, który był w finale V DKF, ale nie otrzymał wkładu koprodukcyjnego.
Poniżej komisja podaje listę filmów - wraz z punktacją ekspertów - które zostały zakwalifikowane do III etapu Konkursu. Punkty oznaczają średnią ocen trzech ekspertów (filmy fabularne) i 2 ekspertów (filmy dokumentalne i animowane).
Filmy fabularne (minimum kwalifikacyjne 40 pkt, maksimum – 65 pkt):
1. Fotograf, reż. Waldemar Krzystek (Yes To Film) – 61,3 pkt
2. Genialny Polak, reż. Kordian Piwowarski (Grupa dr. A.R. Kwiecińskiego, Scopas Medien AG (Niemcy) – 39,7 pkt
3. Ja, Olga Hepnarova, reż. Tomas Weinreb, Peter Kazda (Media Brigade, Black Balance (Czechy) – 39 pkt
4. Znowu w trasie, reż. Dominik Matwiejczyk (Paradox Film) – 32,3 pkt
Minimum kwalifikującego do III etapu konkursu nie otrzymały filmy:
1. Genialny Polak, reż. Konrad Piwowarski
2. Ja, Olga Hepnarova, reż. Tomas Weinreb, Peter Kazda
3. Znowu w trasie, reż. Dominik Matwiejczyk
Filmy dokumentalne (minimum kwalifikacyjne 37 pkt, maksimum – 60 pkt):
1. Skrzyżowanie, reż. Bartłomiej Bartos (POP-TV) – 55 pkt
2. Wrocław Vaclava Havla, reż. Paweł Woldan (Pado Studio Film) – 52 pkt
3. Winds of Armine, reż. Nathalie Rosetti (Borak Films asbl) – 51,5 kt
4. Albert Cinema, reż. Agnieszka Zwiefka (Chilli Productions) – 50,5 pkt
5. Mistrzowie drugiego planu, reż. Marcin Gałczyński (DBJ Media s.c.) – 50 pkt
6. Salto, zapamiętajcie ten taniec, reż. Dorota Zgłobicka (Zbig Vision) 49 pkt
7. Sztuka Natalii LL, reż Andrzej Sapija (Kamerovid) – 48 pkt
8. Lenartowicz – wędrowiec z Wilna, reż. Krzysztof Rogulski (Studio Filmowe KRONIKA) – 48 pkt
9. Stanisław Skrowaczewski, reż. Henryk Urbanek (Dolnośląski Dom Filmowy) – 39,5 pkt
10. Łowiąc ryby w Qantab, reż. Julia Popkiewicz (Editing Brigade) – 34,5 pkt
Minimum kwalifikującego do III etapu konkursu nie otrzymały filmy:
1. Łowiąc ryby w Qantab, reż. Julia Popkiewicz
Filmy animowane (minimum kwalifikacyjne 44 pkt, maksimum – 70 pkt):
1. Kreskostoria Polski, reż. Bartosz Kędzierski (Xantus S.A.) – 50 pkt
Wszystkie filmy, które zakwalifikowały się do III etapu Konkursu, ale nie otrzymały wkładu koprodukcyjnego, mogą ubiegać się o wkład koprodukcyjny w następnej edycji konkursu gdzie – zgodnie z regulaminem - będą oceniane od razu w III etapie.
Komisja dysponowała kwotą 1 617 566, 78 zł, na którą złożyły się pieniądze z budżetów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego i Urzędu Miejskiego Wrocławia (po 800 000 zł) oraz wpływy Odry-Film z tytułu eksploatacji koprodukowanych filmów (30 516, 78 zł). Z budżetu Konkursu zostały sfinansowane wydatki na honoraria dla ekspertów, którzy oceniali projekty filmowe w II etapie Konkursu (12 950 zł).
Do III etapu konkursu zakwalifikowało się 17 filmów (5 filmów fabularnych, 11 filmów dokumentalnych i 1 film animowany), których producenci wnioskowali o wkłady koprodukcyjne w wysokości 5 418 011 zł (netto). Zgodnie z ostateczną decyzją Ministerstwa Finansów, którą Odra-Film otrzymała w czasie trwania Konkursu, wszystkie wkłady koprodukcyjne są opodatkowane podatkiem VAT.
Przed posiedzeniem Komisji Konkursowej producenci filmu fabularnego „Męskie wakacje” (V-Film, Schiwago Film Gmbh, Niemcy) i filmu dokumentalnego "Małe instrumenty" (Wymiatacze. pl Sp. z o. o.) poinformowali o wycofaniu swoich filmów z Konkursu.
Komisja postanowiła przyznać wkłady koprodukcyjne (koproducentem będzie Odra Film, Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego) następującym filmom.
Filmy fabularne:
1. Fotograf, reż. Waldemar Krzystek (Yes To Film) – 984 000 zł
Filmy dokumentalne:
1. Wrocław Vaclava Havla, reż. Paweł Woldan (Pado Studio Film) – 135 300 zł
2. Albert Cinema, reż. Agnieszka Zwiefka (Chilli Productions) –
149 076 zł
3. Lenartowicz – Wędrowiec z Wilna, reż. Krzysztof Rogulski (Studio Filmowe Kronika) – 147 600 zł
4. Stanisław Skrowaczewski, reż. Henryk Urbanek (Dolnośląski Dom Filmowy) – 201 590, 78 zł
Podejmując decyzje o wkładach koprodukcyjnych komisja kierowała się opiniami ekspertów, związkiem tematyki filmów z Dolnym Śląskiem, udziałem firm dolnośląskich w produkcji filmów, wysokością kwoty deklarowanej przez producentów do wydatkowania na terenie województwa dolnośląskiego, dotychczasowym dorobkiem producenta i reżysera w tym rezultatami artystycznymi i ekonomicznymi ich poprzednich realizacji i spodziewanym efektem promocyjnym filmu dla województwa dolnośląskiego.
Komisja podjęła decyzję, że dodatkowe kwoty, o których możliwości uzyskania Odra-Film została poinformowana przed 25.05.2012 roku (pochodzące m. in. z tytułu eksploatacji koprodukowanych filmów) będą traktowane jako część budżetu VI DKF, a o ich rozdysponowaniu Komisja zadecyduje po wpłynięciu ich na konto Odry-Film.
Na VI Dolnośląski Konkurs Filmowy wpłynęło 18 projektów (5 filmów fabularnych, 12 filmów dokumentalnych i 1 animowany). Po ocenie formalnej komisja zakwalifikowała do II etapu (ocena przez ekspertów) 17 projektów (nie przyjęła projektu 1 filmu dokumentalnego). Do III etapu został zakwalifikowany film dokumentalny „Winds of Armine”, który był w finale V DKF, ale nie otrzymał wkładu koprodukcyjnego.
Poniżej komisja podaje listę filmów - wraz z punktacją ekspertów - które zostały zakwalifikowane do III etapu Konkursu. Punkty oznaczają średnią ocen trzech ekspertów (filmy fabularne) i 2 ekspertów (filmy dokumentalne i animowane).
Filmy fabularne (minimum kwalifikacyjne 40 pkt, maksimum – 65 pkt):
1. Fotograf, reż. Waldemar Krzystek (Yes To Film) – 61,3 pkt
2. Genialny Polak, reż. Kordian Piwowarski (Grupa dr. A.R. Kwiecińskiego, Scopas Medien AG (Niemcy) – 39,7 pkt
3. Ja, Olga Hepnarova, reż. Tomas Weinreb, Peter Kazda (Media Brigade, Black Balance (Czechy) – 39 pkt
4. Znowu w trasie, reż. Dominik Matwiejczyk (Paradox Film) – 32,3 pkt
Minimum kwalifikującego do III etapu konkursu nie otrzymały filmy:
1. Genialny Polak, reż. Konrad Piwowarski
2. Ja, Olga Hepnarova, reż. Tomas Weinreb, Peter Kazda
3. Znowu w trasie, reż. Dominik Matwiejczyk
Filmy dokumentalne (minimum kwalifikacyjne 37 pkt, maksimum – 60 pkt):
1. Skrzyżowanie, reż. Bartłomiej Bartos (POP-TV) – 55 pkt
2. Wrocław Vaclava Havla, reż. Paweł Woldan (Pado Studio Film) – 52 pkt
3. Winds of Armine, reż. Nathalie Rosetti (Borak Films asbl) – 51,5 kt
4. Albert Cinema, reż. Agnieszka Zwiefka (Chilli Productions) – 50,5 pkt
5. Mistrzowie drugiego planu, reż. Marcin Gałczyński (DBJ Media s.c.) – 50 pkt
6. Salto, zapamiętajcie ten taniec, reż. Dorota Zgłobicka (Zbig Vision) 49 pkt
7. Sztuka Natalii LL, reż Andrzej Sapija (Kamerovid) – 48 pkt
8. Lenartowicz – wędrowiec z Wilna, reż. Krzysztof Rogulski (Studio Filmowe KRONIKA) – 48 pkt
9. Stanisław Skrowaczewski, reż. Henryk Urbanek (Dolnośląski Dom Filmowy) – 39,5 pkt
10. Łowiąc ryby w Qantab, reż. Julia Popkiewicz (Editing Brigade) – 34,5 pkt
Minimum kwalifikującego do III etapu konkursu nie otrzymały filmy:
1. Łowiąc ryby w Qantab, reż. Julia Popkiewicz
Filmy animowane (minimum kwalifikacyjne 44 pkt, maksimum – 70 pkt):
1. Kreskostoria Polski, reż. Bartosz Kędzierski (Xantus S.A.) – 50 pkt
Wszystkie filmy, które zakwalifikowały się do III etapu Konkursu, ale nie otrzymały wkładu koprodukcyjnego, mogą ubiegać się o wkład koprodukcyjny w następnej edycji konkursu gdzie – zgodnie z regulaminem - będą oceniane od razu w III etapie.
GU
informacja prasowa
Ostatnia aktualizacja: 29.05.2012
Filmowcy apelują do Ministra Kultury
Development – koszt ryzyka
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024