Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Warszawska Szkoła Filmowa, założona w 2004 roku przez Macieja Ślesickiego i Bogusława Lindę, przechodzi prawdziwą rewolucję. Od zeszłego roku działa jako szkoła wyższa, kształcąc w systemie licencjackim na kierunku reżyserii, montażu i organizacji produkcji. Od roku 2012/2013 Szkoła rozpoczyna naukę na studiach wyższych na kierunkach: aktorstwo, operatorstwo i zupełnie nowa rzecz – filmoznawstwo praktyczne.
Po raz pierwszy w Polsce będzie można zostać aktorem z wyższym wykształceniem artystycznym już po trzech latach kształcenia, co w przypadku tego zawodu jest niezwykle istotne. - Studenci odbiorą klasyczne wykształcenie w zakresie aktorstwa filmowego i telewizyjnego wzbogacone o wiedzę i umiejętności dotyczące nowych mediów – zapewniają przedstawiciele WSF.
Zajęcia w WSF, fot. www.szkolafilmowa.pl
Z kolei Obraz Multimedialny to kierunek, którego celem jest przygotowanie studentów do pracy w charakterze operatora obrazu. Absolwent będzie przygotowany do pracy zarówno w przestrzeni rzeczywistej (plan filmowy, studio telewizyjne, studio fotograficzne) jak i wirtualnej (efekty komputerowe, animacja, multimedia). Wykładowcami kierunku są m.in. Andrzej Ramlau, Bogdan Dziworski, Piotr Wojtowicz, Andrzej Jaroszewicz.
Filmoznawstwo Praktyczne to jedyny filmoznawczy kierunek w Polsce, który nastawiony jest na kształcenie praktyczne. Propozycja Warszawskiej Szkoły Filmowej adresowana jest do osób, które chcą połączyć wykształcenie kulturoznawcze i filmoznawcze z opanowaniem umiejętności praktycznych. - Nabyte umiejętności mają szerokie zastosowanie we współczesnym świecie mediów, kinematografii i w szeroko rozumianych sektorach kreatywnych. Stanowią także przepustkę do dalszych studiów filmowych, z kierunkiem reżyserii na czele – mówią pomysłodawcy kierunku.
Siedziba Warszawskiej Szkoły Filmowej w postindustrialnym budynku dawnych warsztatów samochodowych przy ulicy Generała Zajączka, fot. www.szkolafilmowa.pl
W ciągu trzech lat studiów studenci poznają historię filmu, kierunki rozwoju kina współczesnego, teorię filmu. Jednocześnie, pod okiem praktyków kina, będą pisać scenariusze i kręcić własne filmy. Studia te odbywają się w ramach kierunku reżyserii, a absolwenci licencjackich studiów na tym kierunku nabierają umiejętności kwalifikujących do pracy na profesjonalnych planach filmowych w charakterze asystenta reżysera, II reżysera lub reżysera krótkich form filmowych. - Znajomość zasad scenariopisarstwa, narracji, reżyserii, techniki filmowej, pracy z aktorem, montażu i udźwiękowienia da naszym absolwentom nie tylko większe szanse zawodowe, ale także większą wiarygodność – będą pisać i mówić o tym, z czym sami zmagali się jako początkujący twórcy filmowi – tłumaczą pomysł przedstawiciele Szkoły. W przygotowaniu programu kierunku uczestniczył Andrzej Kołodyński, Rektor Szkoły i redaktor naczelny „Kina”.
Fot. WSF
Po raz pierwszy w Polsce będzie można zostać aktorem z wyższym wykształceniem artystycznym już po trzech latach kształcenia, co w przypadku tego zawodu jest niezwykle istotne. - Studenci odbiorą klasyczne wykształcenie w zakresie aktorstwa filmowego i telewizyjnego wzbogacone o wiedzę i umiejętności dotyczące nowych mediów – zapewniają przedstawiciele WSF.
Zajęcia w WSF, fot. www.szkolafilmowa.pl
Z kolei Obraz Multimedialny to kierunek, którego celem jest przygotowanie studentów do pracy w charakterze operatora obrazu. Absolwent będzie przygotowany do pracy zarówno w przestrzeni rzeczywistej (plan filmowy, studio telewizyjne, studio fotograficzne) jak i wirtualnej (efekty komputerowe, animacja, multimedia). Wykładowcami kierunku są m.in. Andrzej Ramlau, Bogdan Dziworski, Piotr Wojtowicz, Andrzej Jaroszewicz.
Filmoznawstwo Praktyczne to jedyny filmoznawczy kierunek w Polsce, który nastawiony jest na kształcenie praktyczne. Propozycja Warszawskiej Szkoły Filmowej adresowana jest do osób, które chcą połączyć wykształcenie kulturoznawcze i filmoznawcze z opanowaniem umiejętności praktycznych. - Nabyte umiejętności mają szerokie zastosowanie we współczesnym świecie mediów, kinematografii i w szeroko rozumianych sektorach kreatywnych. Stanowią także przepustkę do dalszych studiów filmowych, z kierunkiem reżyserii na czele – mówią pomysłodawcy kierunku.
Siedziba Warszawskiej Szkoły Filmowej w postindustrialnym budynku dawnych warsztatów samochodowych przy ulicy Generała Zajączka, fot. www.szkolafilmowa.pl
W ciągu trzech lat studiów studenci poznają historię filmu, kierunki rozwoju kina współczesnego, teorię filmu. Jednocześnie, pod okiem praktyków kina, będą pisać scenariusze i kręcić własne filmy. Studia te odbywają się w ramach kierunku reżyserii, a absolwenci licencjackich studiów na tym kierunku nabierają umiejętności kwalifikujących do pracy na profesjonalnych planach filmowych w charakterze asystenta reżysera, II reżysera lub reżysera krótkich form filmowych. - Znajomość zasad scenariopisarstwa, narracji, reżyserii, techniki filmowej, pracy z aktorem, montażu i udźwiękowienia da naszym absolwentom nie tylko większe szanse zawodowe, ale także większą wiarygodność – będą pisać i mówić o tym, z czym sami zmagali się jako początkujący twórcy filmowi – tłumaczą pomysł przedstawiciele Szkoły. W przygotowaniu programu kierunku uczestniczył Andrzej Kołodyński, Rektor Szkoły i redaktor naczelny „Kina”.
Fot. WSF
Anna Wróblewska
Ostatnia aktualizacja: 2.04.2012
Guru scenarzystów w Gdyni
Komisja Europejska prosi filmowców o opinie
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024