Już 11 i 12 kwietnia mury krakowskiej AGH wypełnią się czołowymi postaciami biznesu, twórcami efektów specjalnych, gier komputerowych oraz nowych technologii.
Konferencja ArtBuzz, o niej właśnie mowa, to otwarte szkolenia, której główną ideą jest przedstawienie uczestnikom niesamowitych efektów, jakie można osiągnąć działając na styku nowych technologii i sztuki. Prelegenci z Polski i zagranicy dzielić się będą wiedzą i doświadczeniami, jakie zdobyli pracując przy projektach takich, jak "Essential Killing", gra „Wiedźmin”, czy analiza systemów informatycznych pod kątem rozwiązań biznesowych. Wśród nich znajdą się m. in:
Stefan Cordioli – włoski protoplastyk, rzeźbiący maski, postacie i potwory;
Krzysztof Parzych - analityk biznesowy, członek zarzadu IIBA;
Piotr Żygadło - wiceprezes Artifex Mundi, największego polskiego studia developerskiego zajmującego się tworzeniem gier casual.
fot. ArtBuzz
Inicjatywa powstaje przy zaangażowaniu Alwernia Studios – wytwórni filmowej założonej przez twórcę radia RMF, Stanisława Tyczyńskiego, zaliczaną w poczet najbardziej obiecujących studiów filmowych. ArtBuzz jest unikalną okazją by spotkać się twarzą w twarz z ludźmi, których poznajemy zwykle jedynie przez pryzmat efektów ich pracy – na ekranie srebrnym, lub tym z podpiętą klawiaturą. Konferencja ma charakter otwarty, uczestnictwo jest całkowicie bezpłatne.
Zainteresowani zgłębią tajniki wirtualnego aktorstwa i animacji zwierząt, poznają techniki internetowego marketingu, rozwiną burzliwy temat miejsca praw autorskich w świecie informacji. Będą mogli także spróbować swoich sił w konkursach. Pula nagród zawiera cenne nagrody m. in. tablety Wacom Intuos 5 oraz Bamboo. Zapisy na szkolenia uruchomione zostaną pod koniec marca.
Najbardziej utalentowani uczestnicy także będą mogli zaprezentować swoje odkrycia i rozwiązania techniczne. Twórcy najbardziej fascynujących prezentacji otrzymają nagrody: www.ArtBuzz.edu.pl/blog/artbuzz-technology
Pełny program dostępny jest na stronie: http://www.artbuzz.edu.pl/
Najświeższe informacje oraz informacje o konkursach publikowane będą na:
www.facebook.com/ArtBuzz
Honorowym patronatem wydarzenie objęli:
JM rektor AGH Prof. dr hab. inż. Antoni Tajduś
Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Sowa
Wojewoda Małopolski Jerzy Miller
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE:
Miejsce: Centrum Konferencyjne U2, AGH, Ul. Reymonta 7, Kraków.
Termin:
11.03.2012r. (środa) 9:00 – 20:00 – Dzień Internetu i nowych technologii.
12.03.2012r. (czwartek) 9:00 – 20:00 – Dzień grafiki komputerowej i produkcji filmowej.
Organizatorzy:
Koło Naukowe MediaFrame AGH
Uczelniana Rada Samorządu Studentów AGH
Akademia Górniczo-Hutnicza
Program:
Dzień 1
09:00 - 10:00 Analityk biznesowy - czy potrzebuję go w projekcie ? - Krzysztof Parzych
10:30 - 11:30 Czy personalizacja treści musi być dla geeków? - Paweł Opydo
14:30 - 15:30 Spark CE - Najprostszy sposób na stworzenie gry przygodowej - Piotr Żygadło
16:00 - 17:15 How dead is dead? Cykl życia technologii - Michał Czaicki, Wojciech Ptak
17:45 - 18:45 - Marcin Kordowski
19:15 - 20:15 The liberty to collaborate (EN) - Lennart Regebro
Dzień 2
09:00 - 10:00 Animacja zwierząt w Autodesk Maya - Mariusz Korczak
10:30 - 11:30 Sound Design - Kreacja efektów dźwiękowych: analogowa i cyfrowa. - Michał Fojcik
12:00 - 13:00 Digital Intermediate Process and Colour Correction (EN) - Glen Castino
14:30 - 15:45 Aktorstwo i reżyseria w scenach Motion Capture - przyszłość wirtualnego aktorstwa - Adrian Perdjon
19:30 - 21:00 Design postaci, materiały i procesy przy tworzeniu efektów specjalnych. - Stefan Cordioli
Dotychczas odbyły się dwie edycje ArtBuzza. Pierwsza, jednodniowa, miała miejsce 29 kwietnia 2010 roku. Druga, trwająca już dwa dni (16, 17 kwietnia 2011), podzielona została na 2 bloki tematyczne - Blok Technologii Internetowych oraz Blok Grafiki Komputerowej. W ramach bloków przeprowadzono 60-90 minutowe wykłady, po których uczestnicy mieli możliwość zadania pytań związanych z ich tematyką. W trakcie przeprowadzane były liczne konkursy, których łączna pula nagród rzeczowych wynosiła blisko 10 000 zł . Niezwykle ciekawe prelekcje i wielkość inicjatywy przyciągały ogromną ilość chętnych uczestników - najpopularniejsza prelekcja zgromadziła prawie 400 słuchaczy.