W listopadzie tego roku zostaną wyłączone pierwsze nadajniki naziemnej telewizji analogowej. Rząd chce zachęcić Polaków do przejścia do telewizji cyfrowej. Operatorzy kablowi chcą natomiast dotrzeć z informacją do obecnych i przyszłych klientów.
Dekodery do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej w tym tygodniu mają pojawić się na poczcie (w cenie 99 zł plus 16 zł kosztów przesyłki). Zamówienia można składać sms-ami, przyjmują je także listonosze.
fot. AKPA
Spoty informujące o cyfryzacji są już emitowane w telewizji (przede wszystkim publicznej). W październiku ma ruszyć kampania ulotkowa przygotowana przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.
Kampanię informacyjną pod hasłem „Cyfryzacja bez obaw” prowadzi też Polska Izba Komunkacji Elektronicznej, zrzeszająca operatorów kablowych. Izba uruchomiła stronę http://www.cyfryzacjabezobaw.pl/ - chce za jej pomocą tłumaczyć, że wyłączenie telewizji analogowej nie dotyczy klientów kablówek i że telewizja cyfrowa dostępna jest też u operatorów kablowych. Ogłosiła też konkurs na realizację spotu reklamowego. Akcja, prowadzona i przez PIKE, i przez operatorów, ma objąć emisję spotów w telewizjach lokalnych oraz dystrybucję materiałów drukowanych, m.i. ulotek przygotowanych wspólnie z Federacją Konsumentów.
7 listopada 2012 roku wyłączone zostaną pierwsze analogowe nadajniki naziemne w województwie lubuskim, natomiast 28 listopada w województach wielkopolskim i pomorskim. Wyłączenie telewizji analogowej planowane jest na 31 lipca 2013 roku.