PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  24.04.2012

Premierę zrekonstruowanego cyfrowrowo filmu "Miś" Stanisława Barei niezwykle ożywił odtwórca głównej roli oraz współtwórca dialogów - Stanisław Tym
 
To była premiera na miarę naszych czasów. W poniedziałek 23 kwietnia, w kinie Kultura w Warszawie, kultowa polska komedia "Miś" Stanisława Barei, doczekała się pokazu w cyfrowej wersji. Spotkanie z twórcami poprowadził Michał Ogórek, który zaprosił na scenę wdowę po Stanisławie Barei - Hannę Kotkowską-Bareję oraz Stanisława Tyma, którzy najlepiej mogli przypomnieć postać króla polskich komedii.

Stanisław Tym, Hanna Kotkowska-Bareja i Michał Ogórek FOT. Kuźnia Zdjęć

Premiera była świetna okazja by spotkać innych twórców filmu: Halinę Dobrowolską odpowiedzialną za scenografię, Jerzego Derfla odpowiedzialnego za muzykę, Michała Żarneckiego  odpowiedzialnego za dźwięk i aktorów Barbarę Burską, Zofię Czerwińską, Stanisława Mikulskiego, Andrzeja Federowicza, Kazimierę Utratę-Lusztig oraz Marię Winiarską-Zborowską, którzy również podzielili się  wspomnieniami z pracy na planie Misia.


Po krótkim, acz bardzo zabawnym spotkaniu, widzowie zobaczyli zrekonstruowanego cyfrowo Misia, którego pokaz "po angielsku" zapowiedziała Maria Winiarska-Zborowska.

Dzięki sprzyjającej politycznej aurze "Miś" - w przeciwieństwie do wcześniejszych filmów Barei, choćby "Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz" (1978) - został łagodniej potraktowany przez cenzurę. Dla pary scenarzystów Bareja-Tym był to doskonały pretekst, by pokazać i wykpić peerelowską, głównie gierkowską gigantomanię, bezsensowne, symbolizowane przez słomianego misia inwestycje, marnotrawstwo, urzędnicze absurdy, puste rytuały, głupotę i kombinatorstwo Rysia-Misia czy innych jemu podobnych "porządnych chłopów".
Skeczowa konstrukcja filmu oddaje chaos tamtej rzeczywistości, brak wartości odbijający się także w karykaturalnym języku - podniosłych hasłach, dziwnej nowomowie.

Rekonstrukcja Misia jest dziełem YakuMama Film, rekonstrukcją dźwięku zajmowała się firma Sfera Dżwięku.



Oryginalny plakat kinowy "Miś" z podpisami twórców

Projekt KinoRP honorowym patronatem objął Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski. Mecenasem rekonstrukcji cyfrowej filmu Miś był PKO Bank Polski.

Po premierze widzowie mogą zobaczyć zrekonstruowanego Misia w kinie Kultura w Warszawie i kinie Polonia w Łodzi w ramach cyklu "Kino bez napisów".


EJ
portalfilmowy.pl
Ostatnia aktualizacja:  20.06.2012
Zobacz również
Dzięki Film Spring Open do Cannes
Tarnów: Koterski, Bartoszewski i Korczak
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll