Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Za nami kolejne spotkania z twórcami organizowane w ramach obchodów 10-lecia Szkoły na Festiwalu Off Plus Camera w Krakowie.
Tym razem duet reżysersko – producencki filmu "Daas", Adrian Panek i Lambros Ziotas, oraz storyboardzista Mateusz Rakowicz zapoznawali widzów z długim procesem przygotowywania filmu - tak samo ważnym, jak jego realizacja na planie.
"Daas", fot. Best Film
Adrian Panek i Lambros Ziotas to doskonały przykład kreatywnej współpracy reżysera i producenta. Ich wspólny projekt, film "Daas", jest dowodem na to, że nawet przy niewielkim budżecie, można stworzyć wspaniały film kostiumowy o wysokim poziomie artystycznym. Tajemnica sukcesu "Daas" kryje się w długim procesie developmentu. Panek i Ziotas przez blisko półtora roku intensywnie pracowali nad przygotowaniem każdego elementu filmu, poczynając od scenariusza, przez konsultacje historyczne, szczegółowy plan produkcji, a kończąc na długich próbach z aktorami. Dzięki temu 29 dni zdjęciowych, bo tyle czasu trwało kręcenie "Daas", autorzy porównali z twórczymi wakacjami. Omówienie i zaplanowanie każdego elementu realizacji filmowej pozwala, paradoksalnie, na swobodę i harmonijną współpracę całego zespołu. Przypomnijmy, że scenariusz do filmu "Daas" był rozwijany w ramach europejskiego programu EKRAN prowadzonego przez Szkołę Wajdy i Wajda Studio
Podobnego zdania był Mateusz Rakowicz, storyboardzista filmów fabularnych, programów telewizyjnych i reklam. Wciąż niepopularny w polskich realiach storyboard to, według autora wykładu, podstawowe narzędzie komunikacji dla ekipy filmowej. Prewizualizacja to najprostszy sposób, aby zrozumieć wizję reżysera, a następnie przełożyć ją na efekt ekranowy. Rakowicz, posługując się przykładami wielkich storyboardzistów pracujących dla Wajdy, Holland, Polańskiego czy Hitchcocka oraz przykładami z własnej, 10-letniej kariery, pokazał, że film to myślenie nie tylko dramaturgiczne, ale przede wszystkim wizualne. Mateusz Rakowicz od lat współpracuje ze Szkołą Wajdy w ramach programów Studio Prób i EKRAN.
W programie festiwalu także projekcje najlepszych filmów ze Szkoły Wajdy:
18 kwietnia, godz. 18:30 Kino Kijów
Gala SCRIPT PRO
21 kwietnia, godz. 17:30 OFF.Kijów Klub
"Marysina Polana", reż. Grzegorz Zariczny
"Na północ od Kalabrii", reż. Marcin Sauter
„Za płotem”, reż. Marcin Sauter
22 kwietnia, godz. 14:00 OFF.Kijów Klub
„3 dni wolności”, reż. Łukasz Borowski
"Urodziny", reż. Maciej Sobieszczański
"Trójka do wzięcia", reż. Bartek Konopka
Tym razem duet reżysersko – producencki filmu "Daas", Adrian Panek i Lambros Ziotas, oraz storyboardzista Mateusz Rakowicz zapoznawali widzów z długim procesem przygotowywania filmu - tak samo ważnym, jak jego realizacja na planie.
"Daas", fot. Best Film
Adrian Panek i Lambros Ziotas to doskonały przykład kreatywnej współpracy reżysera i producenta. Ich wspólny projekt, film "Daas", jest dowodem na to, że nawet przy niewielkim budżecie, można stworzyć wspaniały film kostiumowy o wysokim poziomie artystycznym. Tajemnica sukcesu "Daas" kryje się w długim procesie developmentu. Panek i Ziotas przez blisko półtora roku intensywnie pracowali nad przygotowaniem każdego elementu filmu, poczynając od scenariusza, przez konsultacje historyczne, szczegółowy plan produkcji, a kończąc na długich próbach z aktorami. Dzięki temu 29 dni zdjęciowych, bo tyle czasu trwało kręcenie "Daas", autorzy porównali z twórczymi wakacjami. Omówienie i zaplanowanie każdego elementu realizacji filmowej pozwala, paradoksalnie, na swobodę i harmonijną współpracę całego zespołu. Przypomnijmy, że scenariusz do filmu "Daas" był rozwijany w ramach europejskiego programu EKRAN prowadzonego przez Szkołę Wajdy i Wajda Studio
Podobnego zdania był Mateusz Rakowicz, storyboardzista filmów fabularnych, programów telewizyjnych i reklam. Wciąż niepopularny w polskich realiach storyboard to, według autora wykładu, podstawowe narzędzie komunikacji dla ekipy filmowej. Prewizualizacja to najprostszy sposób, aby zrozumieć wizję reżysera, a następnie przełożyć ją na efekt ekranowy. Rakowicz, posługując się przykładami wielkich storyboardzistów pracujących dla Wajdy, Holland, Polańskiego czy Hitchcocka oraz przykładami z własnej, 10-letniej kariery, pokazał, że film to myślenie nie tylko dramaturgiczne, ale przede wszystkim wizualne. Mateusz Rakowicz od lat współpracuje ze Szkołą Wajdy w ramach programów Studio Prób i EKRAN.
W programie festiwalu także projekcje najlepszych filmów ze Szkoły Wajdy:
18 kwietnia, godz. 18:30 Kino Kijów
Gala SCRIPT PRO
21 kwietnia, godz. 17:30 OFF.Kijów Klub
"Marysina Polana", reż. Grzegorz Zariczny
"Na północ od Kalabrii", reż. Marcin Sauter
„Za płotem”, reż. Marcin Sauter
22 kwietnia, godz. 14:00 OFF.Kijów Klub
„3 dni wolności”, reż. Łukasz Borowski
"Urodziny", reż. Maciej Sobieszczański
"Trójka do wzięcia", reż. Bartek Konopka
GU
Wajda School
Ostatnia aktualizacja: 20.06.2012
Lato Filmów - polecamy tytuły
Jodorowsky na Festiwalu Filmów Kultowych
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024