PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Filmy konkursowe będą walczyć o Krakowską Nagrodę Filmową w wysokości 100.000 dolarów, przyznawaną przez międzynarodowe jury pod przewodnictwem Andrzeja Żuławskiego.

Konkurs Główny „Wytyczanie Drogi” obejmuje 12 produkcji z całego świata, które powstały w 2011 i 2012 roku. Festiwalowa publiczność jako pierwsza w Polsce zobaczy najnowsze filmy, o których obecnie gorąco dyskutuje się na świecie. Wśród konkursowych filmów znalazł się również polski film – nagrodzony m.in. na festiwalu w Gdyni - "Wymyk" Grega Zglińskiego.


"Avalon", fot. materiały organizatorów

„Avalon” Axel Peterséna to realistyczna historia zwolnionego z więzienia mężczyzny po sześćdziesiątce, który zakłada wraz z siostrą klub tenisowy, ale perfidny los stawia przed nim niespodziewane dylematy moralne. „Bellflower” Evana Glodella proponuje stylową zabawę konwencją filmów science fiction, w której dwóch przyjaciół, zagorzałych fanów „Mad Maxa”, wyrusza w przedziwną podróż pełną namiętności, przemocy i gwałtownych emocji. W „Electrick Children” Rebecca Thomas kreśli portret ekscentrycznej mormońskiej dziewczyny, której wydaje się, że zachodzi w ciążę z głosem śpiewającym wielki hit na kasecie magnetofonowej. „An Oversimplification of Her Beauty” Terence’a Nance’a to z kolei wizualnie ekstrawagancka analiza stanu zakochania się, a także estetyczna refleksja na temat natury ludzkich uczuć.

W „Przebaczeniu krwi” Joshua Marston snuje historię pewnej albańskiej rodziny, która w wyniku kłótni zostaje obiektem ataku i zemsty ze strony sąsiadów, a jej młodzi członkowie muszą szybko i boleśnie dorosnąć. „She Monkeys” to opowieść o dziwnej relacji dwóch dziewczyn, opartej na wzajemnych prowokacjach sportowych oraz… erotycznych. W „Sulla strada di casa” Emiliano Corapi ukazuje młodego biznesmena z problemami finansowymi, który decyduje się na jednorazowe przeszmuglowanie towaru dla organizacji mafijnej i szybko zaczyna tego żałować. A „Teddy Bear” Maddsa Matthiesena to historia zawodowego bodybuildera, który w wieku trzydziestu ośmiu lat ciągle mieszka z matką, lecz pewnego dnia wpada na niecodzienny pomysł wyjazdu do Tajlandii w celach matrymonialnych.


"Tomboy", fot. materiały organizatorów

W „Tomboy” Céline Sciamma opowiada o dziesięciolatce, która podając się za chłopca zadurza się w swojej rówieśnicy. „Without” Marka Jacksona to historia młodej kobiety, która opiekując się przykutym do wózka mężczyzną na odciętej od świata, pokrytej lasami wyspie, będzie musiała zmierzyć się ze swoją seksualnością, poczuciem winy i straty. Marlon Rivera nakręcił z kolei film oburzający, rozbrajający i prowokujący – „The Woman In the Septic Tank” to obraz stawiający pytania o naturę filmowego przekazu oraz możliwość uczciwej reprezentacji problemów społecznych w kinie. Natomiast Greg Zgliński opowiada w „Wymyku” o narastającym konflikcie pomiędzy dwoma braćmi, który jednego z nich wprowadzi w śpiączkę, a drugiego postawi pod murem odpowiedzialności. Historia, która łamie stereotyp bohatera męskiego kina.

więcej informacji>>>

GU
Off Plus Camera
Ostatnia aktualizacja:  29.03.2012
Zobacz również
Albatrosy - konkurs filmowy dla uczniów szkół średnich!
Afrykamera z myślą o najmłodszych
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll