PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
MENU
Cykl wykładów Kobasa Laksy skierowany jest do osób interesujących się sztuką filmową. Twórców profesjonalnych i nieprofesjonalnych, reżyserów, scenografów, operatorów, kostiumografów, ale także reżyserów dźwięku i producentów filmowych. Odkrycie bogactwa znaczeń i form narracji wizualnej może przydać się podczas pracy nad filmem jeszcze na etapie przygotowań.

Wspominamy obrazami, ale mówiąc o filmie najczęściej streszczamy fabułę. Zdarza się, że film wydawał się porywający, ale próba opisania brzmi banalnie. Wszystko da się nazwać jeśli dysponujemy odpowiednimi narzędziami, a te są w zasięgu wzroku. - podkreśla Kobas Laksa, artysta wizualny, autor krótkich filmów, którego obszarem działania jest przede wszystkim fotografia.

Film jako struktura formalna to elementy wchodzące ze sobą w skomplikowane relacje i uzupełniające się wzajemnie. W pewnym uproszczeniu film to obraz i dźwięk, powstający w procesie techniczno-produkcyjnym. Zwykle opiera się na zasadach ustalonych wcześniej przez twórców. Jeśli zasady nie są czytelne, twórcy nie potrafią się ze sobą porozumieć lub za bardzo ufają technologicznym procesom film może okazać się porażką.

Jednym z najpotężniejszych narzędzi wizualizacji jest kolor. Bywa źle rozumiany, a jego stosowanie mylące i skomplikowane. Film Martina Scorsese "King of Comedy" pokazuje jak jego zastosowanie może być pomocne w zbudowaniu nastroju poszczególnych scen i utrzymaniu silnej konstrukcji narracyjnej.


Logo "Musimy porozmawiać o kolorze", Endo/Kobas Laksa

Odpowiednie zdefiniowanie elementów narracji może być pomocne przy wyborze lokacji, budowie scenografii,  tworzeniu strojów, wyborze obiektywów i oświetlenia. Znakomicie sprawdza się podczas tworzenia postaci i późniejszych pracach montażowych.

Wykład prowadzony będzie w oparciu o wiedzę dostępną także dla widzów nie związanych bezpośrednio z realizacją filmów.

20.03 (wtorek)
MUSIMY POROZMAWIAĆ O KOLORZE #2
drugi z cyklu wykładów o narracji wizualnej w filmie
tym razem na podstawie "King of Comedy" Martina Scorsese
godz. 20.00
wstęp wolny
EJ
Chłodna 25
Ostatnia aktualizacja:  18.03.2012
Zobacz również
Polacy na festiwalu w Stambule
Wystawa „Jerzy Hoffman. Kino z historią w tle”
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2020
Scroll