PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Trzeci, ostatni dzień Forum Wokół Kina upłynął pod znakiem warsztatów dotyczących propagowania własnego kina oraz szukania alternatywnych form finansowania własnych projektów. Czas na spotkanie znaleźli członkowie Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych. Wręczono również Złote Bilety.
Jeżeli nie uda się wam pozyskać grantu z Ministerstwa, dotacji z Kreatywnej Europy lub innej formy wsparcia instytucjonalnego, można spróbować zwrócić się do tych, z myślą, o których projekt jest realizowany. O tym, czym jest crowdfunding - finansowanie społecznoścowe - opowiadali w Krakowie przedstawiciele serwisu PolakPotrafi.pl, w którym obecnie na swój film zbierają m.in. twórcy "Dzień wstaje. Ja upadam" oraz internegowego dokumentu "Projekt Bezdomny". - Jeżeli ktoś wam powie, że crowdfunding jest prosty, kłamie - podkreślał Michał Połetek. Razem z Adamem Bakalarzem przedstawił gościom Forum ABC tej alternatywnej metody pozyskiwania funduszy na własne eventy. Forma ta staje się coraz popularniejsza. Największa amerykańska platforma, która do tego celu służy, Kickstarter, w ciągu czterech lat swojej działalności zebrała aż 900 milionów dolarów. Polakpotrafi.pl na rynku działa krócej - od marca 2011, ale również notuje coraz lepsze wyniki - przez strony serwisu różnego rodzaju twórcom i marzycielom, sportowcom i kabareciarzom, konstruktorom udało się zebrać na realizację swoich pomysłów półtora miliona złotych. Główne zasady są proste: 1. Wszystko albo nic - jeżeli akcja nie zbierze potrzebnej kwoty, wszystkie pieniądze wracają do fanów; 2. Każda akcja crowdfundingowa musi zostać dobrze przygotowana przez jej inicjatora - najważniejsze są konkrety - na co pieniądze zostaną przeznaczone. Konieczna jest również przemyślana promocja; 3. Każda akcja przeprowadzana jest w ramach istniejących rozwiązań prawnych i umów zawartych z serwisem. Oczywiście, Polakpotrafi.pl nie jest jedyną polską platformą crowdfundingową - każdy zainteresowany powinien dobrze rozejrzeć się po rynku i wybrać najlepszy dla siebie serwis.



Każdą akcję crowdfundingową z całą pewnością może wesprzeć (a zarazem zwiększyć szanse na jej powodzenie) żywa obecność w serwisach społecznościowych. O specyfice Facebooka, Twittera, YouTube'a, NK, Google+ , Pinteresta, Foursquare i Intagramu, a także o technologiach Mobile oraz możliwościach ich wykorzystania dla promocji kin opowiadała w Krakowie Katarzyna Maksymowicz. Prelegentka zwróciła uwagę słuchaczy także na podstawy dobrej strony internetowej kina, główne zadania i grzechy komunikacji z widzami poprzez media społecznościowe. - Statystyczna obecność nie wystarcza. Ważna jest efektywność - mówiła. - Pamiętajmy, by nasza komunikacja była spójna na różnych platformach, a także o tym, że strona internetowa i np. Facebook to nie to samo. Maksymowicz przestrzegła też gości Forum przed: brakiem regularności, chaotycznością, publikowaniem treści, które nie są związane z tematyką ich fanpage'a, brakiem odpowiedzi na wiadomości od czytelników, uczestniczeniem w kontrowersyjnych dyskusjach, brakiem opisu do zdjęć i wideo, niedostosowaniem języka do odbiorców.

Szereg praktycznych rad i wskazówek uzupełniły ostatniego dnia 36. Forum Wokół Kina kolejne prezentacje - m.in. działalności Polskiej Komisji Filmowej oraz ofert sprzętowych i technologicznych (m.in. Vector Soft, Platforma Going). Swoje zapowiedzi filmowe przedstawili Fundacja Ad Arte, Solopan, Warner Bros. i Vue Movie Distribution. Nie zabrakło kolejnych seansów ("Locke", Solopan; "Porachunki", Vue Movie Distribution).

Wieczór oraz całe Forum zamknęła uroczystość wręczenia Złotych Biletów - corocznych nagród dla producentów i dystrybutorów najbardziej kasowych polskich filmów.



Dagmara Romanowska
Portalfilmowy.pl
Ostatnia aktualizacja:  16.12.2013
Zobacz również
Złote Bilety rozdane
„Ojcze Masz” w konkursie Clermont-Ferrand
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll