Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
Niczym podbijające Ziemię maszyny z "Wojny światów" Orsona Wellesa wygląda futurystyczna kamera na oficjalnym plakacie 21. edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage, która odbędzie się w Bydgoszczy w dniach 16 - 23 listopada 2013. Autorem projektu jest uznany polski artysta i designer Janusz Kaniewski.
Janusz Kaniewski to ceniony na świecie projektant form przemysłowych, wykładowca w Istituto Europeo di Design w Turynie i Royal College w Londynie. Jest współautorem wielu współczesnych europejskich i azjatyckich samochodów: m. in. Ferrari California i Lancia Delta, współtworzył wizerunek Fiata i Marlboro, a także twórcą kampanii społecznej dla ONZ przeciw wykorzystywaniu pracy dzieci. Od lat wspiera designersko polskie firmy technologiczne, był kuratorem i współorganizatorem festiwalu Gdynia Design Days 2012, pełni funkcję doradcy prezydenta Gdyni ds. estetyki miasta, projektowania i urbanistyki.
Jak sam mówi, przy tworzeniu plakatu Camerimage 2013 kierował się ideą, że najlepszy sposób przewidywania przyszłości to samemu ją kreować. Ze względu na charakter festiwalu plakat miał być ukłonem w stronę zawodu operatora. Artysty. Kiedyś dobrego rzemieślnika, a dziś również profesjonalisty, który musi nieustannie śledzić bardzo dynamicznie zmieniający się rynek technologii rejestracji obrazu.
Na początku powstało wiele szkiców. Najlepsze stały się rysunkami, które zostały przekształcone w obrazy cyfrowe. Łącznie powstało aż 15 projektów. Wybór nie był łatwy. Projektant ostatecznie zdecydował się na futurystyczną kamerę - robota o ludzkich kształtach, który podąża na długich nogach ku przyszłości.
Janusz Kaniewski to ceniony na świecie projektant form przemysłowych, wykładowca w Istituto Europeo di Design w Turynie i Royal College w Londynie. Jest współautorem wielu współczesnych europejskich i azjatyckich samochodów: m. in. Ferrari California i Lancia Delta, współtworzył wizerunek Fiata i Marlboro, a także twórcą kampanii społecznej dla ONZ przeciw wykorzystywaniu pracy dzieci. Od lat wspiera designersko polskie firmy technologiczne, był kuratorem i współorganizatorem festiwalu Gdynia Design Days 2012, pełni funkcję doradcy prezydenta Gdyni ds. estetyki miasta, projektowania i urbanistyki.
Jak sam mówi, przy tworzeniu plakatu Camerimage 2013 kierował się ideą, że najlepszy sposób przewidywania przyszłości to samemu ją kreować. Ze względu na charakter festiwalu plakat miał być ukłonem w stronę zawodu operatora. Artysty. Kiedyś dobrego rzemieślnika, a dziś również profesjonalisty, który musi nieustannie śledzić bardzo dynamicznie zmieniający się rynek technologii rejestracji obrazu.
Na początku powstało wiele szkiców. Najlepsze stały się rysunkami, które zostały przekształcone w obrazy cyfrowe. Łącznie powstało aż 15 projektów. Wybór nie był łatwy. Projektant ostatecznie zdecydował się na futurystyczną kamerę - robota o ludzkich kształtach, który podąża na długich nogach ku przyszłości.
RP
pluscamerimage.pl
Ostatnia aktualizacja: 2.09.2013
Spotkanie "wydawcy filmów" i "reżysera dusz"
Festiwal Himilsbacha już w tym tygodniu
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2021