Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Do końca roku w Brukseli potrwa retrospektywa poświęcona filmom z muzyką Krzysztofa Komedy, autora rozpoznawalnej kołysanki z "Dziecka Rosemary" Romana Polańskiego.
Kompozytor ma na koncie kilka wspaniałych tytułów, a wśród nich są "Niewinni czarodzieje" - najbardziej nowofalowy film w dorobku Andrzeja Wajdy.
"Niewinni czarodzieje", fot. Studio Kadr
Muzyka Komedy rozbrzmiewa w obrazach Romana Polańskiego, od jego pełnometrażowego debiutu "Nóż w wodzie" (1961), przez "Matnię" (1966) i pastisz opowieści o hrabim Draculi "Nieustraszeni pogromcy wampirów" (1967), po "Dziecko Rosemary" (1968).
Komeda maluje kongenialnie muzyczne tło dla pewnego pokolenia artystów, których współpracę widać w filmie Janusza Morgensterna "Do widzenia, do jutra" (1960) czy wspomnianych "Niewinnych czarodziejach" (1960) - w obu filmach Roman Polański pojawia się jako aktor. Modernistyczne, melancholijne ale i niezwykle chwytliwe kompozycje słychać również w awangardowych filmach Jerzego Skolimowskiego "Bariera" i "Ręce do góry".
Podczas belgijskiego przeglądu można będzie także zobaczyć słynny "Głód' (1966) - czarno-biały, ekspresyjny film Henninga Carlsena na podstawie autobiograficznej powieści Knuta Hamsuna.
Program przeglądu dostępny na stronie www.culturepolonaise.eu
Kompozytor ma na koncie kilka wspaniałych tytułów, a wśród nich są "Niewinni czarodzieje" - najbardziej nowofalowy film w dorobku Andrzeja Wajdy.
"Niewinni czarodzieje", fot. Studio Kadr
Muzyka Komedy rozbrzmiewa w obrazach Romana Polańskiego, od jego pełnometrażowego debiutu "Nóż w wodzie" (1961), przez "Matnię" (1966) i pastisz opowieści o hrabim Draculi "Nieustraszeni pogromcy wampirów" (1967), po "Dziecko Rosemary" (1968).
Komeda maluje kongenialnie muzyczne tło dla pewnego pokolenia artystów, których współpracę widać w filmie Janusza Morgensterna "Do widzenia, do jutra" (1960) czy wspomnianych "Niewinnych czarodziejach" (1960) - w obu filmach Roman Polański pojawia się jako aktor. Modernistyczne, melancholijne ale i niezwykle chwytliwe kompozycje słychać również w awangardowych filmach Jerzego Skolimowskiego "Bariera" i "Ręce do góry".
Podczas belgijskiego przeglądu można będzie także zobaczyć słynny "Głód' (1966) - czarno-biały, ekspresyjny film Henninga Carlsena na podstawie autobiograficznej powieści Knuta Hamsuna.
Program przeglądu dostępny na stronie www.culturepolonaise.eu
Edyta Jarząb
www.culturepolonaise.eu
Ostatnia aktualizacja: 13.12.2012
Moi bohaterowie nie są marionetkami
Złote Bilety rozdane
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024