Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
The Hollywood Reporter wytypowało i ogłosiło 3 najbardziej prawdopodobne zwycięskie tytuły w kategorii film nieanglojęzyczny. Czy jest wśród nich nasz polski kandydat?
Na liście największych "pewniaków" do tej - najbardziej chyba ekscytującej dla Polaków- Oscarowej kategorii, magazyn umieścił:
Kadr z filmu "W ciemności", fot. Kino Świat
- "Rozstanie", reż. Asghar Farhadi, prod. Iran
- "Where Do We Go Now?" reż. Nadine Labaki, prod. Liban
- "Człowiek z Hawru", reż. Aki Kaurismäki, prod. Finlandia
Dopiero w tyle za trzema wymienionymi tytułami, prognostycy magazynu wymieniają (zachowujemy oryginalną kolejność):
- "W ciemności", reż. Agnieszka Holland, prod. Polska
- "Footnote", reż. Joseph Cedar, prod. Izrael
- "Declaration of War", reż. Valerie Donzelli, prod. Francja
- "Monsieur Lazhar", reż. Philippe Falardeau, prod. Kanada
- "The Flowers of War", reż. Zhang Yimou, prod. Chiny
- "Pina", reż. Wim Wenders, prod. Niemcy (film ten ma szansę jako pierwszy w historii Oscarowej ceremonii dostać jednocześnie tytuł najlepszego dokumentu i najlepszego filmu nieanglojęzycznego)
Pamiętajmy jednak, że to tylko prognoza, a kategoria ta zasłynęła w historii Oscarów jako ta, której wyniki lubią zaskakiwać i płatać figle ekspertom z nawet najlepszym nosem.
- "Rozstanie", reż. Asghar Farhadi, prod. Iran
- "Where Do We Go Now?" reż. Nadine Labaki, prod. Liban
- "Człowiek z Hawru", reż. Aki Kaurismäki, prod. Finlandia
Dopiero w tyle za trzema wymienionymi tytułami, prognostycy magazynu wymieniają (zachowujemy oryginalną kolejność):
- "W ciemności", reż. Agnieszka Holland, prod. Polska
- "Footnote", reż. Joseph Cedar, prod. Izrael
- "Declaration of War", reż. Valerie Donzelli, prod. Francja
- "Monsieur Lazhar", reż. Philippe Falardeau, prod. Kanada
- "The Flowers of War", reż. Zhang Yimou, prod. Chiny
- "Pina", reż. Wim Wenders, prod. Niemcy (film ten ma szansę jako pierwszy w historii Oscarowej ceremonii dostać jednocześnie tytuł najlepszego dokumentu i najlepszego filmu nieanglojęzycznego)
Pamiętajmy jednak, że to tylko prognoza, a kategoria ta zasłynęła w historii Oscarów jako ta, której wyniki lubią zaskakiwać i płatać figle ekspertom z nawet najlepszym nosem.
MG
The Hollywood Reporter
Ostatnia aktualizacja: 19.12.2011
Danuta Stenka otrzymała Złoty Mikrofon
Więzienie to nie sanatorium
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024