Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
W październiku zakończyły się zdjęcia do krótkometrażowego filmu fabularnego "Mleczny brat" Vahrama Mkhitaryana, kolejnej wspólnej „30-stki” Studia Munka działającego przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich i Wajda Studio.
"Mleczny brat" to historia 10-letniego Seto, który żyje w małej wiosce ze swoją rodziną: rodzicami, dwiema siostrami oraz babcią. Jego mama jest w ciąży, a chłopiec marzy o braciszku, który wkrótce ma przyjść na świat. Niestety nowo narodzone niemowlę umiera. Chłopiec zostaje pozostawiony sam sobie ze swoim niespełnionym marzeniem o rodzeństwie. Matka Seto choruje po poronieniu i żadne z tradycyjnych lekarstw nie może jej uleczyć. Pewnego dnia w domu Seto pojawia się Razmik, stary pasterz, chowając za pazuchą nowo narodzone jagnię. Karmienie małego baranka pomaga matce wyzdrowieć i wszystko powraca do normalnego rytmu. Jednak nie dla Seto, który nie może pogodzić się z faktem, że miejsce jego upragnionego braciszka zajął baranek. Z czasem Seto przełamuje swoją niechęć i „mleczny brat” znajduje miejsce w jego sercu.
Manuk Kishmishyan, fot. Marcin Cichoń/Wajda Studio
-Tytułowego „Mlecznego brata” grały dwie owieczki: Ajcho i Drop – opowiada Alicja Kizińska, polska kierownik produkcji. - Pierwsza jest sierotką, kupiliśmy ją w czerwcu i zabraliśmy do fachowych treserów, którzy opiekowali się nią przez cztery miesiące. Ajcho wychowała się razem z psem, a po zakończeniu zdjęć zamieszkała w domu Manuka, czyli filmowego Seto. Druga, młodsza owieczka po ostatnim klapsie wróciła do rodzinnej zagrody.
Lusine Avanesyan, Manuk Kishmishya, fot. Marcin Cichoń/Wajda Studio
- To pierwsza polsko-ormiańska koprodukcja, jesteśmy bardzo z niej dumni – mówi Joanna Szymańska, szef działu produkcji Wajda Studio. – Warunki były trudne i wymagające, zdjęcia realizowaliśmy w plenerach oddalonych od cywilizacji o kilka godzin jazdy samochodem, co ułatwiło nam stworzenie atmosfery odosobnienia naszych bohaterów i ich chaty.
- Temat filmu sam podpowiada formę, obliguje mnie do ascetycznego sposobu opowiadania za pomocą skromnych środków filmu dokumentalnego, przede wszystkim obserwacji, co daje możliwość zżycia się z bohaterami – mówi Mkhitaryan, który rozwijał projekt „Mlecznego brata” podczas Programu Fabularnego STUDIO PRÓB w Szkole Wajdy.
Drop, fot. Marcin Cichoń/Wajda Studio
Vahram Mkhitaryan ukończył wydział reżyserii na Ormiańskim Państwowym Uniwersytecie Pedagogicznym, wyreżyserował kilkadziesiąt reklam społecznych oraz telewizyjnych filmów dokumentalnych. Ukończył Program Fabularny STUDIO PRÓB oraz Program Dokumentalny DOK PRO w Szkole Wajdy.
Film powstaje w ramach programu „30 Minut”, realizowanego przez Studio Munka działające przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich, przy wsparciu TVP. Program współfinansuje Polski Instytut Sztuki Filmowej. Koproducentem i producentem wykonawczym jest Wajda Studio. Koproducentami filmu są MX35 oraz Hy Pictures z Armenii. Film powstaje przy wsparciu finansowym Fundacji Agory oraz armeńskiego Kinocentrum.
"Mleczny brat" to historia 10-letniego Seto, który żyje w małej wiosce ze swoją rodziną: rodzicami, dwiema siostrami oraz babcią. Jego mama jest w ciąży, a chłopiec marzy o braciszku, który wkrótce ma przyjść na świat. Niestety nowo narodzone niemowlę umiera. Chłopiec zostaje pozostawiony sam sobie ze swoim niespełnionym marzeniem o rodzeństwie. Matka Seto choruje po poronieniu i żadne z tradycyjnych lekarstw nie może jej uleczyć. Pewnego dnia w domu Seto pojawia się Razmik, stary pasterz, chowając za pazuchą nowo narodzone jagnię. Karmienie małego baranka pomaga matce wyzdrowieć i wszystko powraca do normalnego rytmu. Jednak nie dla Seto, który nie może pogodzić się z faktem, że miejsce jego upragnionego braciszka zajął baranek. Z czasem Seto przełamuje swoją niechęć i „mleczny brat” znajduje miejsce w jego sercu.
Manuk Kishmishyan, fot. Marcin Cichoń/Wajda Studio
-Tytułowego „Mlecznego brata” grały dwie owieczki: Ajcho i Drop – opowiada Alicja Kizińska, polska kierownik produkcji. - Pierwsza jest sierotką, kupiliśmy ją w czerwcu i zabraliśmy do fachowych treserów, którzy opiekowali się nią przez cztery miesiące. Ajcho wychowała się razem z psem, a po zakończeniu zdjęć zamieszkała w domu Manuka, czyli filmowego Seto. Druga, młodsza owieczka po ostatnim klapsie wróciła do rodzinnej zagrody.
Lusine Avanesyan, Manuk Kishmishya, fot. Marcin Cichoń/Wajda Studio
- To pierwsza polsko-ormiańska koprodukcja, jesteśmy bardzo z niej dumni – mówi Joanna Szymańska, szef działu produkcji Wajda Studio. – Warunki były trudne i wymagające, zdjęcia realizowaliśmy w plenerach oddalonych od cywilizacji o kilka godzin jazdy samochodem, co ułatwiło nam stworzenie atmosfery odosobnienia naszych bohaterów i ich chaty.
- Temat filmu sam podpowiada formę, obliguje mnie do ascetycznego sposobu opowiadania za pomocą skromnych środków filmu dokumentalnego, przede wszystkim obserwacji, co daje możliwość zżycia się z bohaterami – mówi Mkhitaryan, który rozwijał projekt „Mlecznego brata” podczas Programu Fabularnego STUDIO PRÓB w Szkole Wajdy.
Drop, fot. Marcin Cichoń/Wajda Studio
Vahram Mkhitaryan ukończył wydział reżyserii na Ormiańskim Państwowym Uniwersytecie Pedagogicznym, wyreżyserował kilkadziesiąt reklam społecznych oraz telewizyjnych filmów dokumentalnych. Ukończył Program Fabularny STUDIO PRÓB oraz Program Dokumentalny DOK PRO w Szkole Wajdy.
Film powstaje w ramach programu „30 Minut”, realizowanego przez Studio Munka działające przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich, przy wsparciu TVP. Program współfinansuje Polski Instytut Sztuki Filmowej. Koproducentem i producentem wykonawczym jest Wajda Studio. Koproducentami filmu są MX35 oraz Hy Pictures z Armenii. Film powstaje przy wsparciu finansowym Fundacji Agory oraz armeńskiego Kinocentrum.
KS
SFP
Ostatnia aktualizacja: 25.10.2012
Canal+ koproducentem nowego filmu Urszuli Antoniak
"Hiszpanka" czyli tworzenie historii
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024