PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  10.12.2011

Monolith wydał ośmiopłytowy box filmów Luca Bessona, tych najlepszych, do których warto wracać.

"Leon zawodowiec", fot. mat.prasowe

 „Wielki błękit” - debiut reżysera  zyskał status filmu kultowego, nie tylko we Francji. Zadecydowały wspaniałe zdjęcia i niezapomniana muzyka Erica Serry,  tajemnicza historia o ludzkich motywacjach, i morskiej głębi. Jean Reno w roli Włocha Enzo – wprowadza komediowy chochlik. Film "Atlantis" jest przedłużeniem "Wielkiego błękitu", niemym dokumentem życia podwodnej fauny i flory.  Besson z powodzeniem uprawiał kino gatunkowe, rozrywkowe ale  na wysokim poziomie. Dopóki towarzyszyła mu młodzieńcza brawura, sen o francuskim kinie popularnym, realizowanym z hollywoodzkim rozmachem, spełniał się kolejno w „Nikicie” i „Leonie zawodowcu”.
Jego produkcje, jak seria „Taxi”, od dawna nie mają tej siły co wizualnie dopracowany "Piąty element". Reżyser krąży po francuskich skrzyżowaniach w pogoni za superprodukcją, jak po błędnym kole.

Kolekcja zawiera filmy: ATLANTIS, OSTATNIA WALKA, WIELKI BŁĘKIT, NIKITA, METRO, PIĄTY ELEMENT, LEON ZAWODOWIEC (wersja reżyserska), NIEZWYKŁE PRZYGODY ADELI BLANC-SEC.

Rzecz godna polecenia, może na prezent dla nastoletniego brata, który miał do czynienia z filmami Bessona - sprawnego producenta, ale słabnącego reżysera.

EJ
portalfilmowy.pl
Ostatnia aktualizacja:  12.12.2011
Zobacz również
Mężczyźni wolą blondynki
Witajcie w grzesznym Atlantic City
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll